MAT Sabu Makan Babi??



Ustaz Fathul Bahri mengulas tentang kefahaman sesetengah penyokong parti politik yang menyokong secara membuta tuli atas tajuk Hak Asasi Manusia.

Apa yang mereka faham tentang Hak Asasi Manusia?... menjadikan Amerika sebagai paksi kepada hak kebebasan bersuara tanpa mengetahui negara tersebutlah merupakan negara yang sangat menentang hak kebebasan bersuara.

Sebagai contoh, kebanyakan pertubuhan yang bersuara atas hak asasi manusia di Malaysia adalah dipimpin oleh golongan bukan islam dan sehingga ke hari ini mereka masih belum mampu menjelaskan apa itu hak asasi manusia..

Dan jika satu hari nanti setiap perkara yang melibatkan petembungan agama dan kita tak mampu menghalang kerana kita yang mahukannya iaitu Hak Kebebasan bersuara atas tiket Hak Asasi Manusia...

Hari ini kesan kepada Hak Kebebasan bersuara itu telahpun kita nampak di mana Timbalan Presiden PAS (Parti Paling Islam Dalam Dunia) mengaku dia lebih "rela makan babi dengan Lim Guan Eng daripada makan ayam dengan Najib".. 

Sanggupkah anda menerima kata-kata demikian dari anak anda suatu hari nanti bila dia mengatakan tidak salah untuk makan babi di dalam rumah anda kerana itu haknya untuk bersuara dan dia dilundungi oleh Hak Asasi Manusia..


** Selalu agaknya Mat Sabu makan babi dengan Lim Guan Eng?...

5 comments:

eXception said...

Hari Raya Aidiladha telah ditetapkan pada 26 Oktober nanti. Orang BN semua dah bersiap tempah lembu untuk dikorbankan. Pemimpin BN juga tak lupa menempah lembu untuk disumbangkan kepada kariah kawasan masing-masing. Manakala orang-orang PAS juga tak lupa menempah beberapa lori babi dari Ladang Mega Babi di Sepang untuk dikorbankan. Orang PAS dari dulu tak suka dengan lembu, malah mengaitkan lembu
dengan BN. Kini mereka cuba bertukar angin dengan mengorbankan babi pula disebabkan lembu sinonim dengan BN. Mat Syabu antara orang yang paling gembira kerana dapat menyumbangkan babi kepada kariahnya. Anda semua nak makan lembu ke nak makan babi?? Jika nak makan lembu, pakat-pakat sokong BN. BN sejak dari dulu lagi melakukan tradisi menyumbangkan lembu kepada masjid-masjid dan surau. Sokong PAS? Korang makan la babi... Ha ha ha ha ha ha ha!!

Anonymous said...

MAKAN BABI SAMBIL TAKE BEER BERSAMA LGE!!APA-APA PUN MAKAN DULU KEMUDIAN BARU TANYA HUKUMNYA PADA TOK GURU!!

Anonymous said...

masyaallah

Anonymous said...

banyak benda lain yang boleh di makan daging arnab,daging rusa orang sabah bilang daging payau,daging landak pun bole makan,burung puyuh macam-macam lagilah.napa mau makan benda haram orang sabah bilang sunyuk dalam kata lain khinjir dalam kata lain babi.

anwar said...

Anti PKR