Rakyat Tenggelam Dalam Banjir Pemimpin Pembangkang Tenggelam Dalam Lendir "The Story"


Dimana Pemimpin Anda Ketika Banjir? Soalan yang baik untuk ditanyakan untuk melihat sejauh mana tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat yang memilih dilaksanakan oleh mereka.

Banjir yang melanda di Pahang menyaksikan sendiri bagaimana pemimpin-pemimpin Kerajaan tidak putus-putus bergilir-gilir untuk bersama dengan rakyat walaupun mereka terpaksa berkejar-kejaran dengan tugas-tugas rasmi negara, negeri dan kawasan.

Semua itu bukan halangan bagi mereka dan maki-caci pihak pembangkan serta pelbagai fitnah yang dilemparkan bukanlah halangan untuk mereka terus berkhidmat kepada rakyat yang amat
memerlukan mereka ketika ini.
Mereka ketepikan fahaman politik dan ideologi ketika ini, mereka tidak memilih siapa PAS, BN, PKR atau DAP tetapi mereka bantu semuanya dengan tangan yang terbuka menandakan kerajaan ini sebuah kerajan yang sememangnya mementingkan nasib rakyat dan menjaga negara.

Tetapi dalam kekalutan yang berlaku, Pemimpin pembangkang dilihat mengambil kesempatan dikala rakyat berada dalam kesusahan, mereka mencari pelbagai alasan untuk menyalahkan kerajaan, mereka menjadikan itu tugas utama dan menjadikan tugas membantu rakyat yang ditimpa bencana di tempat kedua.


Bayangkan ada Pemimpin Pembangkang Yang Bangang sanggup membeli bekalan makanan di kedai runcit sedangkan Bekalan Makanan Yang Dihantar Oleh Kerajaan dan NGO Melambak! Mereka Menipu Kononya Rakyat Kebuluran! Mereka Menipu Langsung Tiada Bantuan! Mereka Menipu Tiada Siapa Peduli!! Walhal pada ketika mereka sibuk menipu kerajaan telah lama menggerakkan bantuan masuk ke kawasan yang meraka sepatutnya jaga...

Apakah itu yang dikatakan Pemimpin?? Adakah rakyat memilih mereka dari Parti Pembangkan hanya untuk membangkang walaupun pada ketika itu rakyat sangat memerlukan bantuan!!

Jika itulah yang ada dalam fikiran mereka maka memang SIAL lah mereka ini!! Kalau bahasa kurang ajarnya "Lebih baik Mereka ini Semasa Kecil Dipijak Sampai Mampos Agar Tak Menyusahkan Orang Lain Di Masa aAkan Datang!!

Bayangkanlah sampai Raja dan Anak Raja boleh turun meredah Air Banjir Demi Rakyat dan sanggup mengenepikan Darjat untuk sama-sama memberi semangat kepada rakyat menempuhi detik-detik sukar.

Tetapi apa yang pemimpin Pembangkang Buat?? Tiada lain selain mencari salah Kerajaan dan memesongkan pemikiran rakyat dengan fitnah dan penipuan yang Maha Dasyat!!!

Tahniah kepada pihak kerajaan, NGO dan semua yang terlibat dalam membantu saudara dan sahabat kita yang dalam kesusahan tanpa mengira Fahaman, Kaum atau Agama...

Kita sama-sama teruskan dan biarkan Parti Pembangkang terus dengan kerja mereka yang hanya tahu menipu dan memfitnah dan kita serahkan semuanya kepada ALLAH SWT untuk membalasnya nanti..

Saksikanlah sedikit gambar untuk kita menilai apa itu KEMANUSIAAN....







 

 

 



 

 
 


No comments: