07 December 2013

Nak Bantu Mangsa Banjir Tak Payah Pakai Kapal Selam. Guna kereta pon boleh. Fuziah Kuantan Betina Sundal Berani Ke?


Korang rasa camana keadaan orang dalam kereta ni redah banjir tu? Mungkin istilah mudah yang boleh digambarkan orang yang memandu ni dah gila agaknya.

Tapi korang tau tak siapa pemandunya? jawapannya ialah Y.B. Dato' Haji Abdul Rahman Bin Mohamad, Ahli Parlimen Lipis, Pahang.

"YB Dato Rahman yang sedang dalam misi bantuan dan menyelamat mangsa banjir di DUN CHEKA, PARLIMEN LIPIS sebenarnya telah dihalang berbuat demikian atas alasan keselamatan namun beliau berkeras mahu turun dan memandu sendiri KENDERAAN JENIS LAND CRUISER (CBN 3) untuk ke lokasi berkenaan. " - NadiRakyat.Net

Mana ada YB Pembangkang yang berani buat camni? Kebanyakan mereka hanya tau menyalak menyalahkan orang lain dan berkompang kononnya mereka saja yang tahu buat kerja.

YB Kuantan si Fuziah Salleh Betina Gila sudah cukup membuktikan kebodohan pembangkang dalam menangani isu banjir. Melalak konon takde bomba takde JPAM takde semualah macamlah Kerajaan Malaysia ni bodoh sangat sampa tak tahu tanggungjawab untuk membantu rakyat yang ditimpa musibah.


Cuba lihat gambar. Apa betina sundal ni buat? Hantar makanan dan duduk makan sekali kemudian tipu rakyat cerita buruk kerajaan yang semuanya salah. Berapa jam masa diambil untuk bersembang menipu dn membuat fitnah? Berapa banyak rakyat yang telah diselamatkan? berapa banyak mangsa yang telah diberi bantuan?

Cuba pulak tengok gambar kat atas. Yang ni nama dia Dato' Shahaniza Shamsuddin, Exco Kerajaan Negeri Pahang dan ADUN Kuala Sentul yang turun bersama pasukan Bomba dan Penyelamat membantu memindahkan penduduk kampung ketempat yang selamat.

Takde perkataan takut untuk pemimpin-pemimpin UMNO BN ini. Tiada istilah penat atau sibuk. Tidak banyak bercakap seperti Betina Sundal si Fuziah Salleh dan tidak menipu selain dari buat kerja untuk memastikan rakyat selamat.


Mampukah atau beranikah Si Betina Sundal Fuziah Salleh meredah hujan dan banjir seperti ini semata-mata untuk menyelamatkan rakyat-rakyat dalam kawasannya? Mereka ini tidak membuang masa untuk menipu rakyat dan atas sebab itu mereka tidak se'glamer Betina Sundal itu. Bagi mereka masa kempen sudah habis dan masa ini adalah masa untuk membuat kerja dan menjaga rakyat sepertimana yang dijanjikan.


Aku tambah sikit lagi dan ini diluar kotak politik tapi ada kaitannya. Lihat Tengku Mahkota yang sanggup meredah banjir dan turut serta menjenguk rakyat jelata. Anak Raja ini pun tidak takut basah atau jijik untuk meredah banjir tidak seperti mereka dalam Pakatan Pembangkang yang hanya tahu bercakap tapi tidak buat kerja.

Raja-Raja Melayu yang selama ini menjadi sasaran pembangkang juga tidak peduli dengan banjir asalkan mereka dapat bersama rakyat lalu mereka turun untuk turut serta merasai kesusahan rakyat mereka.

Bahasa aku memang kasa tapi bagi aku bahasa yang aku lontarkan ini tidak cukup menggambarkan betapa Sialnya pembangkang ini dalam usaha mereka merampas negara untuk menguntungkan poket mereka. Mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan apa yang mereka mahu. Mereka tidak peduli rakyat. biarlah mereka berenang di sana asalkan aku dapat apa aku nak.

Dah .. panjang sangat dah,... aku ade keje... nanti esok aku sambung lagi maki pembangkang dan ada gambar-gambar menarik untuk korang tengok.. Sekian

9 comments:

Anonymous said...

admin blog.. jangan sempitkan pemikiran anda.. yang mana benar ataupun yang mana palsu.. yang penting save dulu.. rakyat.. itu yg penting..

azmira said...

Tak perlu la panggil orang dengan gelaran yang buruk.

Anonymous said...

Perasan tak ahli politik dari kaum mana hok turun padang time banjir ni?
X kira la dari parti mana pun.
Penting sgt ke taksub politik kepartian sampai x sedar yg bila time susah mcm ni takde nya kaum lain nak bantu org kita.
All those rhetoric abt kemanusiaan, kesejahteraan sejagat, Kemakmuran utk semua pah mmano abih?
Mana pemimpin politik bukan Melayu bila mangsa banjir yg rata rata nya org Melayu melarat dan merempat?
Penting sgt kah kita org Melayu utk menonjolkan pemimpin aku lebih prihatin daripada pemimpin mu?
Pemimpin aku lebih humble drp pemimpin mu?
Pemimpin aku lebih byk menyumbang dan menderma berbanding dgn pemimpin mu?
Masa senang bbaloh sesama sendiri
Masa susoh bbaloh sama sediri

Anonymous said...

Ada pula yg terasa. YB Bahlol Fuziah ni memang mangkuk ayun. Selalu cari bahan murahan dgn cari salah itu ini. Apa yg dia buat. Gentel tuuuu aja agaknya.

Anonymous said...

Gaya bahasa.. Gambar sekeping dua..betullah kot cakap admin ni..kita percaya kita percaya.. Citerlah lagi..

Anonymous said...

Memang patut pun. Semua orang Melayu Kuantan tahu. Dia menang pun pasal undi Cina. Lepas tu nak mengada-da nak tolong orang Melayu.

encik zarith said...

berapa keping gambar minimum untuk kita setkan dalam kategori 'boleh percaya' tuan? emel saya di encikzarith@gmail.com untuk perbincangan lanjut. kita sama sama keluarkan buku panduan kebolehpercayaan untuk diedarkan kepada rakyat jelata. saya bukan jenis letak nama 'anon; untuk komen dan kemudian lari. mohon hubungi saya segera untuk sama sama kita usahakan buku panduan tersebut.

Pena Dari Tanah Melayu said...

Saudara lihat dulu siapa yang menonjol diri dengan memburukkan orang lain tatapi tidak membuat kerja? Kita hanya memeprtahankan diri dan memberitahu bahawa kita sedang bertungkus lumus membantu untuk menyelematkan rakyat yang terjejas.

Pena Dari Tanah Melayu said...

abis nak panggil ape? dah memang dia betina sundal nak buat camane?

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *