06 December 2013

Gardenia tak payah Cerita Banyak #boikotgardenia


Banyak sangat la cerita puak cai yang marah bila aku nak boikot Gardenia sebab mereka bagi dana dan bantuan kepada portal yang menjadi penggerak utama dalam usaha menjatuhkan negara.

Alasan-alasan bodoh diberikan kononnya apa yang dibuat itu adalah untuk memberi kesedaran kepada Malaysiakini bahawa Syarikat melayu yang selama ini dikeji dan diboikot itu akhirnya memberi pertolongan kepada syarikat mereka yang tugasnya memeng untuk menghentam kerajaan.

Malayiskini bukan peduli pun dengan usaha Gardenia untuk men'Cywar' mereka kerana tugas mereka memang jelas untuk membawa agenda Yahudi menjahanamkan negara. Segala kenyataan diputarbelit mengikut citarasa mereka untuk mereka memesongkan pemikiran pembaca yang kemudiannya akan mempersoalkan tindakan yang dibuat oleh kerajaan.

Pencacai-pencacai Gardenia mungkin boleh jelaskan panjang lebar kononnya bos mereka adalah melayu, syarikat mereka milik melayu tetapai malang masih memberi dana keapda gerakan yang mahu menjatuhkan kepimpinan negara yang diketuai oleh Melayu.

Hebat bos melayu sampai sanggup beri dana kepada Malaysiakini.

Petikan daripada Utusan:

KUALA LUMPUR 5 Dis. - Pengurusan syarikat pengeluar roti Gardenia Bakery Sdn. Bhd. yang 30 peratus dikuasai oleh Padi Beras Nasional Berhad (Bernas) diminta menjelaskan tindakannya memberi sumbangan dana kepada portal propembangkang, Malaysiakini.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras, Johari Yazid berkata, umum mengetahui pemegang saham terbesar di dalam Gardenia ialah Bernas yang dimiliki tokoh korporat, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary.

“Umum juga mengetahui bahawa Malaysiakini adalah portal berita propembangkang yang hanya menghentam dan mencari kesalahan kerajaan pimpinan Barisan Nasional termasuk mempersoalkan fungsi Bernas.

“Apakah tujuan Gardenia menyokong Malaysiakini? Apakah sokongan ini telah mendapat persetujuan daripada Bernas? Apakah sokongan ini telah mendapat perkenan pemegang saham terbesar Gardenia?

“Oleh itu, Pemuda UMNO Cheras menuntut penjelasan Bernas dan juga Ketua Pegawai Eksekutif Gardenia, Yap Kim Shin mengenai tindakannya memberi sumbangan dana kepada Malaysiakini," kata beliau dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan Malaysiakini hari ini yang bertajuk Gardenia tampil sokong dana bangunan M’kini memetik Kim Shin sebagai berkata, “syarikatnya menyokong usaha Malaysiakini untuk membawakan laporan dan pandangan dengan cara yang betul".

Tidak dinyatakan nilai derma yang diberikan oleh Gardenia itu dalam kempen Malaysiakini memungut derma bagi pembinaan bangunan baharunya di Petaling Jaya.

Laporan portal berita propembangkang itu turut memetik kenyataan Kim Shin bahawa Gardenia sendiri berkongsi pengalaman sama dengan Malaysiakini - menjadi sasaran kepada kritikan secara tidak adil.

“Saya rasakan perjalanan Malaysiakini selari dengan pembangunan Gardenia. Kita sama-sama melalui perjalanan panjang dan berliku untuk sampai di tempat kita berdiri sekarang," kata Kim Shin dalam laporan itu.

Johari mempersoalkan apakah Kim Shin sedar bahawa Malaysiakini lebih memihak kepada pembangkang dan laporan-laporan berita yang ditulis seringkali diputar oleh Malaysiakini dengan tujuan untuk memburukkan kerajaan.

“Tidak cukupkah dengan isu bangsa Melayu ditindas dari segi ekonomi, kini hadir pula isu Gardenia yang seolah-olah tidak menghargai usaha kerajaan dan bangsa Melayu yang membantu syarikat Gardenia, dan ini yang dibalas oleh mereka," tegas beliau.

8 comments:

AntiPakatanHaram said...

Silap byk lah klu Gardenia cuba nk 'amik hati' puak BABI DAP dan BABI pencacai PR dgn menaja Meloyakini. krn Gardenia akan hilang pelanggan setia dr penyokong Melayu dan UMNO. Betapa ramai org Melayu yg setiap pagi makan roti putih Gardenia, Cina pagi2 makan BABI mana makan roti..
Apakah ini sabotaj atau ini perancangan stake holder utama jugak? Semakin xmenentu dunia skrg..kawan jadi lawan!

Anonymous said...

Aku bab2 boikot ni mmg suka sgt...yg pntg kena info la kat follower.petik je...aku on...

http://bit.ly/1cMQvNS said...

Sheikh Mokhtar stake holder 30% dlm gardenia... yg mendesak utk bg dana pada Malaysia kini adalah slh seorang BOD dlm Gardenia berbangsa Cina dgn sokongan stake holder yg lain bernilai 70%

well ingat negara aje ke ada politik,,, ini politik dlm company....

kte tunggu sehingga beliau dpt share sbnyk 50%.. masa tu insyaa Allah beliau akan lbh berkuasa utk menghentikan dana kpd malaysia kini

Anonymous said...

nk kne tukar roti ni...nk mkn roti apa plak ni...????

Anonymous said...

Roti Azan..made in kolopilah

Pena Dari Tanah Melayu said...

tunggu 50% sampai Malaysiakini bunuh habis politik melayu.

Pena Dari Tanah Melayu said...

Aku betulkan ko sikit. kene tunggu 51%.. hehee

Anonymous said...

Pecat aje CEO yg jadi talibarut pembangkang tu.....kasi ajar sikit bangsa kiasu ni ke ajar cukup2 ramai org Melayu yg boleh mengurus dgn baik dasar cinabeng...

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *