[VIDEO] Kurangkan Politik Tentera Maya Hingga 50% dan Gantikannya dengan "LifeStyle" Baru Kita Boleh Berjaya Lawan Pembangkang - Ibdillah Ishak, Pengerusi Biro Media Baru Pemuda UMNO Malaysia


Pengerusi Biro Media Baru Pemuda UMNO yang dilantik Oleh YB Khairi KJ nampak macam tak tahu je apa tujuan dia dilantik.

Lawak sangat apabila salah satu kenyataannya yang mahu mengurangkan Politik dalam penggunaan Media Baru dalam politik UMNO BN.

Ibdillah mahu mengurangkan dari 50% - 60% politik dan menambak kekosongan iti dengan 'lifestyle' dan membantu rakyat.

Aku tak faham apa tuujuan mengurangkan politik dalam medan tempur politik ibarat mengajar Askar Perangan supaya mengurangkan budaya perang dan menambah supaya 'lifestyle' dalam taktik peperangan Askar tersebut.

Bagi aku yang tak sekolah tinggi ni.. kenyataan Ibdillah itu adalah satu kenyataan yang paling bodoh dan memalukan UMNO BN. 

Pemuda UMNO seharusnya mencari jalan untuk memperkuat taktik dan propaganda untuk menangkis tomahan dan persepsi negatif yang dibawa pembangkang dan bukannya mengajar supaya Askar Maya untuk berfesyen dan masak-memasak.

Tahun 2011 dahulu pernah bergema dalam dewan dengan sorakan dan tepukan apabila diumumkan oleh Dato Ahmad Maslan selaku Ketua Penerangan UMNO dan diiktiraf oleh Perdana Menteri sebagai Presiden UMNO bahawa manusia-manusia yang ada di dalam dewan ketika itu adalah "Pejuang Maya atau Askar Kerajaan Maya" yang pertama diiktiraf oleh UMNO sepertimana kerajaan mengiktiraf peranan Askar Melayu dalam mempertahankan negara.

Malangnya hari ini dalam tahun hujung 2013 satu umat yang dilantik sebagai salah satu Ketua Askar Maya telah mencemarkan pengiktirafan itu dengan memasukkan satu taktik baru dalam perperangan iaitu "LIFESTYLE" .

Aku tidak mahu menyentuh siapakah yang melantik si "SOTONG" ini menjadi Panglima Tentera kerana mungkin si Tukang Lantik itu termakan dengan kata-kata manis ala pondan si Panglima ini hingga terpaksa melantiknya ke jawatan tersebut walaupun dia sendiri tidak tahu apa yang dia buat dan apa yang dia bakal tempuh dalam DUNIA PEPERANGAN MAYA ini.

Aku akan ulas lagi selepas ini dan nak tengok apa respon "SOTONG" ini tapi apa yang pasti aku berani menjadi salah seorang yang mengatakan UMNO atau PEMUDA UMNO akan berkubur di PRU 14 nanti dek kerana ASKAR MAYA UMNO hanya mampu menjawab segala yang ditujukan pembangkan dengan taktik "LIFESTYLE" mereka.

Untuk mengelakkan fitnah.. korang tengok Video ini dan dengar sendiri kenyataan "SOTONG" ini untuk masa depan Tentera Maya Kerajaan.


No comments: