JANGAN USIK ANAK-ANAK CINA DAP ITU!!! MEREKA TAK BERSALAH!!! AKTA DERHAKA TIADA GUNANYA!!!


kata peguam PAS Akta Derhaka bukan penyelesaian masalah yang menjadi "Trend" terkini kepada Anak-Anak CINA DAP yang menghina Agong dan Raja-Raja Melayu.

Menurutnya lagi Akta yang akan diwujudkan itu terlalu drastik dan bertentangan dengan hak kebebasan bersuara yang dilaungkan oleh kepimpinan negara dan kes yang berlaku selama ini adalah kes terpencil.

Jadi, peguam PAS itu mahu kerajaan mencari punca mengapa penghinaan-penghinaan terhadapa Agong dan Raja-Raja Melayu in boleh terjadi.

Cuba korang bayangkan betapa bangangnya anak-anak melayu yang berada dalam Parti Pakatan Rakyat yang terpaksa berhempas pulas mempertahankan ANAK-ANAK CINA DAP yang menghina Raja-Raja Melayu dan Agong demi kelangsungan hidup mereka dalam Parti itu.

Inilah yang menjadikan ANAK-ANAK CINA DAP kini menjadi semakin kuat kerana yang menjadi perisai pertahanan kepada mereka adalah Orang Melayu yang beragama ISlam.

Jika begitu katanya, bagaimana cara untuk kita mengatasi masalah ini? jika yang akan diwujudkan itu akan menyusahkan orang lain adakah mereka bersetuju jika pesalah-pesalah yang menghina dan mempertikaikan kuasa Agong dan Raja-Raja Melayu ini kita bunuh saja.

Jadi ianya tidak menyusahkan orang lain dan yang akan menerima hukuman hanya mereka yang melakukan kesalahan itu sahaja.

Jika tidak bersetuju dengan apa yang aku cadangkan maka cadangkan apa akta atau hukuman yang sesuai kepada ANAK-ANAK CINA DAP yang bermaharajalela berbuat sesuka hati mempertikaikan INSTITUSI RAJA-RAJA MELAYU???

**** MALAYSIA BUKAN NEGARA CINA YANG MAHARAJANYA BOLEH DITUMBANGKAN SESUKA HATI!!!! 


"KUALA LUMPUR: Akta Derhaka bukan penyelesaian kepada usaha membendung kes menghina institusi diraja, kata Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Malaysia (Juham), Ahmad Zamri As'ad Khuzaimi.


Beliau berkata, akta itu tidak perlu kerana Malaysia sudah mempunyai banyak akta dan undang-undang yang boleh digunakan kepada pesalah-pesalah tertentu berkait perkara itu.

"Tak perlu Akta Derhaka ini sebab negara kita sudah terlalu banyak akta yang boleh digunakan ke atas orang yang melakukan kesalahan.

"Cadangan mewujudkan akta ini terlalu drastik dalam keadaan kepimpinan perdana menteri ingin melakukan transformasi termasuk dalam soal kebebasan bersuara," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas cadangan Bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd. Noor Abdullah supaya Akta Derhaka diwujudkan bagi membendung penularan gejala menghina institusi diraja yang dikatakan semakin serius.

Menurut Zamri lagi, tidak munasabah untuk mewujudkan akta baru hanya kerana kewujudan kes terpencil yang dikatakan menghina Yang di-Pertuan Agong.

"Mesti ada sebab kenapa dia mengeluarkan kenyataan begitu. Kena cari apa puncanya sebelum nak selesaikan dengan mewujudkan akta baru," katanya merujuk kepada kenyataan seorang wanita di laman sosial facebook yang dikatakan menghina Yang di-Pertuan Agong.

Namun tegasnya, meskipun tidak bersetuju dengan cadangan tersebut, PAS tetap menjunjung dan menghormati institusi diraja dan menolak sebarang tindakan mempertikaikan kewibawaan institusi tersebut.

"PAS memang tidak bersetuju dengan tindakan yang menderhaka kepada raja tetapi bukan dengan cara menyekat rakyat bersuara melalui akta.

"Kerajaan harus juga meneliti punca kenapa rakyat berani bersuara meluahkan kemarahan. Saya 
yakin ia ada kaitan dengan sistem pilihan raya, bukan bermaksud menghina raja," katanya."

2 comments:

Anonymous said...

bila masa PAS suka raja2 ni, teringat taliban tidur atas jalan halang raja muda Perak

Anonymous said...

PAS sokong sangat Cinasia DAP nih !!!