Kaki Ampu Sungai Besar minta Muhyiddin letak jawatan


UMNO Sungai Besar desak Muhyiddin letak jawatan dan bersara dari arena politik. Sebelum itu Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar membatalkan jemputan sebagai perasmi Mesyuarat UMNO Bahagian tersebut. 

Jamal dengan bangga mengatakan tindakan itu sebagai sesuatu yang berat dan terpaksa berbuat demikian demi kebaikan parti tetapi melihat kepda komen-komen dalam FB dimana kenyataannya dimuat naik, rata-rata akar umni dari bahagiannya sendiri tidak setuju dengan tindakan tersebut.

Tindakan kaki ampu ini sebenarnya memberi impak buruk kepada parti dan Najib sendiri. Jamal kaki ampu ini peduli apa dengan kejatuhan parti? yang penting projek!

Memetik portal Rakyat News, berikut merupakan pendirian UMNO Bahagian Sungai Besar berhubung status Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden UMNO : -

Saya dapati YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak lagi relevan memimpin Parti UMNO kerana beliau telah dengan jelas tidak lagi sehaluan dengan YAB Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak, yang merupakan Presiden UMNO. Beliau telah memberi kenyataan-kenyataan yang bertentangan dengan pendirian YAB Presiden UMNO secara umum terutama dalam menangani isu 1MDB.

Beliau juga telah mengkritik YAB Presiden UMNO secara terang-terangan sehingga menyebabkan parti lawan mengambil kesempatan dan mensensasikan isu 1MDB dan Rombakan Kabinet baru-baru ini. Kenyataan-kenyataan beliau telah menyebabkan sokongan dan kepercayaan rakyat dan akar umbi parti merosot. Sekiranya beliau ikhlas ingin membantu parti, sudah pasti beliau bersungguh-sungguh untuk memperkukuh dan memperkuatkan parti. Tapi apa yang berlaku, beliau telah menyebabkan perpecahan dalaman parti.

YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat gagal membantu YAB Presiden UMNO dalam menjalankan dan melaksanakan tugas dan tanggungjawab terhadap parti. Tindakan-tindakan dan kenyataan-kenyataan beliau seolah-olah ingin menjatuhakan kredibiliti YAB Presiden UMNO dan juga seolah-olah mempunyai agenda untuk kepentingan peribadi. Sebagai seorang pejuang dan pemimpin peringkat tertinggi, beliau sepatutnya menunjukkan contoh yang terbaik dimana kepentingan parti perlulah diutamakan mendahului kepentingan peribadi.

Apabila saya kaji dan teliti terhadap kenyataan-kenyataan yang telah beliau keluarkan, saya dapati banyak kenyataan-kenyataan tersebut dimanipulasi dan beliau seolah-olah menipu ahli-ahli UMNO serta rakyat Malaysia secara keseluruhannya. Kita hanya memerlukan pemimpin yang ikhlas dan jujur, bukan pemimpin yang cuba untuk memecahbelahkan parti.

Oleh yang demikian, jika YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin mempunyai sifat tanggungjawab terhadap ahli UMNO, beliau harus meletakkan jawatan sebagai Timbalan Presiden UMNO. Ini disebabkan kerana, beliau kini telah menjadi satu bebanan kepada parti dan boleh menjadi punca ahli hilang kepercayaan terhadap kepimpinan tertinggi UMNO.

Selaras dengan suasana politik semasa, saya menyarankan agar YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin melepaskan jawatan beliau sebagai Timbalan Presiden UMNO serta merta. Saya mohon agar beliau berehat dari arena politik dan memberi peluang kepada pemimpin-pemimpin lain yang boleh memberi kerjasama terhadap kepimpinan YAB Presiden UMNO untuk meneruskan perjuangan parti.

YBHG. DATO' JAMAL MD YUNOS
Ketua UMNO, Bahagian Sungai Besar
6hb Ogos 2015

14 comments:

Anonymous said...

Rupanya ini blogBANGANG nak MAMPOS! Aku setuju benaq dgn. YBHG. Dato' Jamal ni! Aku makin MELUAT dgn. POLITIK-'bangsa' Johor BONGKAK-tak-tentu-arah, yg. sebenaqnya juga adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MEMECAHBELAHkan BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan UMNO keseluruhannya!

Itulah, patut diNYAHkan mana-mana si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT - esok mungkin si puak PENGKHIANAT yg. bukan main LANTANG lagi tu (tapi berpura-pura 'cool' dan setia) MELAGAkan pula YAB PM dan TPM baru kita! Tengoklah Um.kluang-BANGANG yg. bukan main ANGKUH lagi!

Tengoklah masa video terbaru tu yg. mana GENG dia sewenangnya SERANG reputasi YAB PM kita, dan video ni GANJILnya boleh dibiaqkan BERLELUASA, tanpa sebarang BANTAHAN dari si PENGKHIANAT ni - seolah tak habis-habis MENIKAM pula YAB PM dari BELAKANG! Sedangkan lihat KEBENARAN ini – di http://panggungopera.blogspot.com/2015/07/perkara-272-tsmy-jangan-buat-buat-tak.html , Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa! GANJILnya "link" ini tak boleh buka di Google mahupun Yahoo - tapi pergi ke blog Anak Seberang di http://panggungopera.blogspot.com/ - dan lihat bawah tajuk “ Perkara 27.2 ! TSMY jangan buat-buat tak tau dan lupa!”

Tengok juga cara MY asyik cuba mengaitkan penggugurannya dgn. kritikan dia pd. IMDB kononnya - LICIK betul! Dan PENIPUANnya berterusan mengenai isu IMDB tu – lihat di http://riziqin.blogspot.com/2015/07/rahman-dahlan-dakwa-muhyiddin-yassin.html , Rahman Dahlan Dakwa Muhyiddin Yassin Berbohong Mengenai Buku Factsheet #FactCheck @mpkotabelud, Thursday, July 30, 2015!

Itulah si puak DALANG-DUA-MUKA PENGKHIANAT dan GENGnya takkan boleh dipercayai! Bukan main berlagak puak ni BERUNDUR secara terhormat; tetapi tak habis-habis nak SERANG YAB PM kita!

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Maka, SPRM/PDRM - tolong SIASAT!

Kerana HASUTAN si PENGKHIANAT ni lah, anak-anak MUDA amat BIADAP/BONGKAK PU Johor tu (apahal si mamat-kari-LIBERAL boleh DIAM aja?!) makin terlalu BERMEGAH dgn. sentimen keNEGERIan yg. MELAMPAU sampai identiti 'bangsa' Johor , dibiaqkan MEMIJAK identiti dan hak BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO keseluruhannya; yg. lebih penting diPERTAHANkan! Kat Barat pun, takkan ada politik-JAHANAM mcm. ni - pernahkan kita dengaq ada bangsa berdasarkan negeri cthnya 'bangsa' New York ("New Yorker" bermakna PENDUDUK New York; BUKAN bermakna 'bangsa' New York), mahupun adakah wujud 'bangsa' Washington, bangsa 'Queensland', bangsa 'New South Wales' dsbnya?!! Bahkan walaupun kononnya ada SATU bangsa Amerika (tapi selalunya utk. bangsa PENDATANG/PENJAJAH “White“ Americans), tapi yg. masih dipertahankan dgn. LANTANG adalah identiti dan hak BANGSA Bumiputera Amerika ("Native Americans") dan BANGSA-BANGSA lain yg. PENDATANG, yg. memang sebenaqnya semua masih mengikut KAUM iaitu African Americans, Arab Americans, Chinese Americans dsbnya!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Um.Johor terus nak KUTUK YAB PM kita kononnya tak dengaq cakap “akar umbi“ (akar umbi terutamanya anak MUDA KURANG AJAQ dari PU adalah!); baca ni lagi!

Apahal ni pula - DASYATnya?!! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/tmj-a-drowning-man-will-try-to-reach-and-hold-on-to-anything-even-faeces/ , TMJ: A Drowning Man Will Try To Reach And Hold On To Anything, Even ‘Faeces’, July 29, 2015, by admin-s: dan di http://www.malaysia-today.net/johor-crown-prince-posts-cryptic-message-on-facebook/, Johor Crown prince posts cryptic message on Facebook, July 29, 2015!

Ingat tak kisah bekas ASKAR kita, Prebet Adam dan adiknya, yg. sungguh malang itu dan sekarang Adam ini hidup MEREMPAT - lihat di https://www.facebook.com/kamalhisham.jaafar/posts/557888294318182?! Buka balik kes ni - kita nak tahu apa KEADILAN dan PAMPASAN keluarga Prebet Adam ni dapat utk. adiknya yg. sungguh MALANG itu!
Politik 'bangsa' Johor memang sebenaqnya adalah legasi MALAYAN UNION-KEPARAT Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PEMBUNUH yg. sebenaqnya mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu - dengan SATU identiti `BANGSA` Malayan (bangsa 'Malaysia' di zaman ini) - lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

Jadi baik RAKYAT Johor pikiaq betul-betul dgn. MATANG!!

Dan memang puak PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI si EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 sekarang tengah nak bangkitkan sentimen keNEGERIan untuk MEMECAHBELAHkan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu serta UMNO; terutamanya di Johor (yg. malangnya ada pemimpin-pemimpin tak SEDAQ DIRI/amat-BIADAP/BONGKAK-PEMUJA BUDAYA LUCAH OMPUTIH - dipengaruhi SingaPORK) dan Kedah!

Si PENDATANG KAPIRDAJAL TERRORIS-TERRORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, juga sedg. menggunakan strategi sentimen keNEGERIan MELAMPAU ini utk. MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dan apa KEJADAHnya ni?! Lihat di - http://beliabangkit.blogspot.com/2015/08/gambar-biar-betul-sprm-sertai-pakatan.html , GAMBAR : BIAR BETUL!!! SPRM Sertai Pakatan?, Diterbitkan Belia Bangkit!

Kalau SPRM betul-betul JUJUR, buka balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk SingaPORK dan si PENJILAT si PENGKHIANAT Kedah tu (yg. bukan main lagi begitu galak dok raikan majlis harijadi si PENGKHIANAT ni dgn. BETINA-BETINA omputih berkostum termasuk yg. berbaju-ala-puak-SYAITAN)!

Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

Dan SPRM buka juga balik kes ini - lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html:

Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

Nek Tempoyak.

penyokong jdt said...

Nek tempoyak boleh terus bodek najib.Untung2 masyuk.Penyokong umno pun dah ramai tinggalkan umno kerana najib.Memang tak masuk akal orang boleh kata okay seorang pm yg berkuasa terima derma sebanyak 2.6b tanpa perlu soal jawab dan bukti apa2.Kalau semua orang boleh cakap macam tu maka berleluasalah rasuah dan salahguna kuasa.Hancurlah negara dibuatnya.Kesalahan terang2an sebegini besar penyokong2 umno paling tegar pun sudah tak dapat nak berkompromi lagi melainkan orang2 yg berkepentingan dan buta hati.

Nek tempoyak cerita pasal bangsa johor.Bab ni aku setuju dengan nek tempoyak walaupun aku sendiri orang johor.Orang johor pada umumnya tak pernah pun kenegerian selama ini sebagaimana orang2 pantai timur(tak perlu sebut negeri).Istilah bangsa johor ni baru2 ini saja timbul yg dipopularkan oleh tmj untuk penyokong pasukan jdt.Konon2 supaya wujud semangat berpasukan yg tinggi.Entah macamana istilah ini terbawa2 ke dalam semua perkara yg melibatkan negeri johor.Sikit2 bangsa johor,sikit2 bangsa johor yg mana aku pun naik meluat.

Yang suka sebut bangsa johor ni budak2 muda baru nak up saja.Itupun yg suka main fb dan like fanpage2 jdt.Aku pun sokong jdt tapi tak setuju langsung dengan slogan2 merepek begini.Orang kenegerian ni biasanya akan utamakan org yg senegeri dengan dia tapi org johor tak sebegitu pun.Jadi tak perlulah istilah2 yg menunjukkan kenegerian sangat walaupun sebenarnya kita tidakpun kenegerian.Malulah.

Anonymous said...

Usah menuduh org lain khianat kalau amanah yang diberi untuk memimpin negara dikhianati. Org kampung pun tahu siapa khianat. Rakyat di dahulukan jadi rakyat dikhianati. Kakitangan awam jelas di bawah akta sprm tidak boleh terima hadiah atau derma. Agensi agensi yang menyiasat digugat oleh krjn sendiri. Ini khianat, tak telus. Tiada lagi belas untuk pemimpin yang sebegini. Tukar sajalah.

Unknown said...

Orang nak pindah kem. Tinggallah Nek Tempoyak sensorang.

Anonymous said...

hahahahha....

Nek tempoyak nie kompem makan duit najib...lancau die la nak buat2 macam memperjuangkan melayu/islam konon..munafik lu nek cita bum bam bum bam tapi tangan dok tadah duit najib......sumpah aku haramkan kalo ko makan duit rakyat baik najib ataupun macai2 yang menjilat najib cam nek tempoyak busuk tu..

Anonymous said...

Masuth ialah nama iblis yang ditugaskan menggoda manusia agar mencampuradukkan berita benar dengan palsu serta menimbulkan fitnah

Anonymous said...

TANGKAP kit-SIAL/gong eng DAPBANGKAI BABI!

Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!!

OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punya ekoq BABI ni diBAYAQ si TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?!

Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh?!!

Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

Anonymous said...

Nek tempoyak ni bila lagi nak mamphos aaa...?

Anonymous said...

Nek tempoyak tak akan mampus. Muhyiddin yang akan mampus sebab dia cakap UMNO akan kalah PRU14. Kalau begitu mengapa bertenggek dengan UMNO lagi. Lompatlah kepada parti yang akan menang. Nampak sangat Muhyiddin ni berbelit-belit orangnya. Ketua sendiri dikhianati. Sahabat sendiri dikhianati.

Kau orang perasan tak kenapa DAP begitu beriya-iya nak menggulingkan Najib. Kalau Najib boleh menyebabkan BN kalah kenapa DAP susah hati. DAP sepatutnya merayakan kemenangan mereka lebih awal. Mereka tahu yang mereka tak akan menang PRU14 kerana masalah teruk perpecahan pakatan haramjadah mereka dan Najib mempunyai formula untuk kemenangan PRU14. Formulanya ialah BRIM. Bantu rakyat yang susah maka nescaya Allah akan bantu kamu semasa kamu susah. Dan Allah tidak pernah mungkir janji.

Muhyiddin/Mahathir akan menghapuskan BRIM dan melaksanakan projek2 mega untuk mendapatkan komisyen. Selama ini itulah yang Mahathir tahu. Sudah tentu penerima2 BRIM akan marah dan tidak akan mengundi BN. Dianggarkan 60% pengundi BN adalah penerima BRIM. Inilah yang sebenarnya DAP mahu.

Lagipun, Najib akan melaksanakan tranformasi ekonomi kepada golongan B40 iaitu rakyat dibawah 40% termiskin. Golongan ini akan digandakan pendapatan mereka sekali ganda menjelang Malaysia menuju negara maju. 40% ini sudah cukup bagi Najib untuk memenangi PRU14. Bila akan dilaksanakan? Dalam masa 2 tahun menjelang PRU14. Inilah yang ditakuti DAP. Mereka tidak suka rakyat gembira. They will get excited when people suffer.

Jadi KJ percaya lah pada Najib. Dia tahu apa yang dia lakukan tapi sudah tentu dia tidak boleh berbicara seperti saya (tugas ini ahli UMNO perlu lakukan di kedai kopi). DAP tahu apa yang Najib akan lakukan sebab itu mereka bersungguh-sungguh bersubahat dengan Mahathir/Munyiddin mahu merampas kuasa (seperti dilaporkan oleh Malaysia Today.

Anonymous said...

Si Tempeyek ni troll tersohor dunia...
Kerja dia trolling & masuk merata-rata dgn komen2 yg dibangangkan sendiri oleh "boss" dia..
Tulah dia Troll tersohor yg punyai IQ setaraf CGPQ 3.85..hanya auta, tarak fakta...
Lebih kurang lah cam ni "hanya org yg bodoh je akan masuk duit sebanyak tu ke dalam AKAUN PERIBADI....KEBABALAN yang amat sangat"
heheheh

Anonymous said...

Di Singapore takda pula dengar Cina lawan sesama sendiri atau mengkhianti bangsa sendiri. Tetapi di Malaysia ni lain macam benar. Melayu mengkhianati, Melayu bersikap hasad & dengki dan memusuhi sesama sendiri. Manalah kita tidak lemah dan bakal dijajah oleh orang lain. Insaf dan sedarlah wahai Melayu sebelum negara dan Tanah tumpah darahmu tergadai.

Melayu Mudah Lupa dan Khianat

- ANON TAPI BULAN DIK NON LEMBIK

Anonymous said...

nek tempoyak ni punya posting macam terung tertinggal melekat dalam puki entah apa yang dia meroyankan. keluorkan lah cepat terung tu lagi banyak ko meroyan entah apa jadah nya.