08 June 2013

KERANA PARTI TUNGGAL MELAYU MENINGGAL


Sukar untuk dipercayai tetapi itulah kenyataannya apabila pemimpin yang selama ini diharapkan untuk membela dan merpetahankan nasib dan kelangsungan hidup bangsa melayu telah senada sesuara dengan puak komunis berbangsa Cina untuk memusnahkan dan melenyapkan terus Bangsa Melayu di bumi bertuah ini.

Mungkin kasar bunyinya dan Nampak RASIS bila seorang melayu seperti aku berkata demikian dan mungkin juga dengan berkata demikian aku boleh disumbat kedalam LOKAP atas  alasan ianya boleh menimbulkan ketegangan kaum di negar ini.

Itu bila melayu, tetapi lain pula jika CINA DAP yang berkata demikian dan ianya dianggap sebagai demokrasi dalam memperjuang nasib sebuah kaum dan kalau ianya melampau pun meraka hanya akan ditahan beberapa jam untuk diambil keterangan dan kemudian dibebaskan dengan penuh gaya mutu dan keunggulan….

Panjang jugak intro aku.. hahahhaha….. malam ni nak luah perasaan skit ….

Apa yang sebenarnya sedang berlaku sekarang? Kelihatan pemimpin melayu yang menjadi pentadbir yang dipilih rakyat terlalu takut untuk menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan.

Kita bukan suruh halau CINA DAP atau bunuh mereka tetapi apa yang kita inginkan ialah supaya mereka menghormati keharmonian dan persahabatan yang telah terbina sekian lama sehingga kita boleh berkongsi pelbagai perkara yang banyak Negara di dunia ini tidak mampu melakukannya.

Kerajaan yang ada sekarang ini sebenarnya mempunyai kuasa penuh untuk melakukan apa sahaja yang dimahukan dalam membina sebuah Negara yang diidamkan dan menjadikan Malaysia terus menjadi sebuah Negara yang menjadi tumpuan dunia dan dengan kuasa yang ada itu juga kerajaan mampu untuk mengekang niat jahat CINA DAP ini dengan melaksanakan undang-undang yang telah digubal kepada mereka yang melakukan kesalahan.

Tetapi kerana takutkan ntah apa pun aku tak tahu sampai mereka ini tidak mampu langsung atau dengan bahasa senangnya amat takut kepada CINA DAP ini.

Bangsa dihina, Agama dihina, Agong dan Raja-raja Melayu dihina malah apa sahaja yang melibatkan Melayu semuanya dihina dan yang paling lawak ialah mereka yang menghina ini rata-ratanya adalah ANAK-ANAK CINA upahan DAP yang umurnya seawall belasan tahun.

Apa yang mampu dilakukan oleh kerajaan?

Aku bukan mahu memberi komen buruk kepada pemerintah kerajaan tetapi hanya berasa amat keliru mengapa kerajaan langsung tidak mampu berbuat apa-apa sedangkan kuasa berada di tangan mereka?

MUngkin aku tidak faham strategi atau konsep kerajaan dalam menangani isu-isu seperti ini kerana aku hanya sorang budak yang tidak mempunyai pelajaran tetapi aku melihat jika ini dikatakan strategi maka ianya akan menundang MALAPETAKA kepada BANGSA MELAYU atau TUAN TANAH kepada negara ini..

Renungkanlah sendiri dan kalau korang nak komen aku juga mahu mendeengar pendapat korang kat dalam blog ini kerana mungkin apa yang aku tuliskan selama ini salah..

Sekian..



2 comments:

Anonymous said...

setuju dengan pihak tuan.. namapaknya golongon elit & atasan umno gagal menjalankan tanggungjawab nya kepada agama bangsa dan negara... walaupun org melayu telah mengundi untuk umno, tapi mereka masih tidak mampu membawa agenda bumiputera.. inilah sokongan yang membawa rebah..

lebih baik najib beri laluan kepada orang yang lebih bertanggungjawab untuk agenda memperkasakan melayu bumiputera....

jika umno penah melawan penjajah british dahulu , mengapa kita perlu tunduk kepada pemimpin atasan yang takut kehilangan pangkat dan sokongan.. kerana mereka kita akan hilang segala gala nya... lebih baik rebah satu dari rebah semuanya...

ketua polis negara yang baru lebih bijak dalam menjalankan tanggungjawab nya berbanding pemimpin atasan umno yang lain..


Pena Dari Tanah Melayu said...

satu komen yang menarik dan saya melihat Perdana Menteri tidak harus dipersalahkan sebaliknya pemimpin yang telah diberi tanggungjawab menjaga kementerian masing-masing harus melaksanakan tugas mereka dengan lebih efisyen dan berkesan lalu dengan itu perkara seperti di atas dapat di atas demi menruskan survival bangsa.

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *