01 July 2013

[PERBUALAN] CINA DAP BABI NAK RAMPAS TANAH MELAYU??


Kisah Yang Perlu Diceritakan Kepada Anak Cucu Untuk Jawab Tuntutan Bukan Melayu

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut.

Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh...sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh..mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik raja-raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

9 comments:

Azahari Rahman said...

kukuhkn ekonomi korang jelh...banyak rumah2 dibina?untuk sapa kalu majoriti xmampu nk beli.banyak menipu dari membantu.lps nih majoroti akan bantu majoriti.bongkarkn

Azahari Rahman said...

kukuhkn ekonomi korang jelh...banyak rumah2 dibina?untuk sapa kalu majoriti xmampu nk beli.banyak menipu dari membantu.lps nih majoroti akan bantu majoriti.bongkarkn

Aku seorang isteri said...

kalaupun xsuka bangsa cina, jangan menyumpah seranah..cara awak ni macam orang zaman purba..gunakan akal untuk melawan bukan gunakan lidah yang xkemana..kata2 kesat awak hanya membangkitkan semangat bangsa cina untuk terus maju tapi xlangsung membangkitkan semangat bangsa melayu..org yg marah hanya akan menampakkan kelemahan & kebodohannya..mcm cerita sang kancil & sang harimau..tidak salah hendak membela bangsa tapi kena ingat mereka juga akan membela bangsa..akhirnya jadilah dendam darah dibalas darah..

Chairman Mao said...

this article is full of lies and bullshit. Amat terhina sekali! On behalf of my chinese brothers, i want to clarify that the only things that we want in this beautiful country of yours is Neelofa, Lisa Surihani, and Rozita Che Wan. Sekian.

Pena Dari Tanah Melayu said...

Bagi kamu mungkin aku melampau sebab kamu adalah penjilat bangsa CINA DAP babi!! aku ULANG!! BANGSA CINA DAP BABI!!

Jenis penjilat Cina DAP BABI ni kata apapun tak guna sebab memang hidup korang bergantung ngan babi tersebut.

Aku tak dann aku tak pedulik. korang tak suka tu korang punye hal dan aku tak suka tu aku punyer hal.

Ko pegilah jilat babi tu dan aku nak tengok sampai bila ko leh jilat babi tu!!!

Pena Dari Tanah Melayu said...

Kalo ko rasa terhina seharusnya bangsa ko belajar hormat orang lain, tahu asal usul. Banyak dah melayu bagi kat bangsa ko tapi bangsa ko ni tak reti bahasa.

Ko tengokaku baru sorang.. kat luar sana ramai je yang menanti.. kobagitau bangsa ko kalau nak orang lain hormat ko dan bangsa ko jugak kene hormat orang lain.

Chairman Mao said...

you meroyan lagi buat ape? memang la i hormat orang melayu. macam neelofa, lisa surihani, dan kak ta. amboi, sedap. you are an angry boy, semacam puak cina. amitabha bro. sekian

Pena Dari Tanah Melayu said...

Pegi mampos dengan Bangsa CINA BABI DAP!!!

Anonymous said...

Cina babi.

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *