10 July 2013

IRMOHIZAM Sibuk Jaga Profesional dan Kumpulan Berijazah, Nasib Anak Kampung dan Miskin Bagaimana?


Masalah pemilikan rumah yang dihadapai oleh PEKERJA PROFESIONAL atau PEKERJA BERIJAZAH memang menarik tetepi bagaimana dengan masalah orang muda dari golongan yang KURANG BERPELAJARAN dan TIDAK PROFESIONAL?

Penulis tidak menentang cadangan yang diutarakan oleh IRMOHIZAM tersebut tetapi penulis melihat perkataan PROFESIONAL dan BERIJAZAH yang digunakan itu kurang bersesuaian dengan kawasan yang dimenangi oleh IRMOHIZAM sendiri iaitu KUALA SELANGOR dan seolah-olah memihak hanya kepada satu golongan yang tertentu sahaja.

Besar sangatkah masalah orang PROFESIONAL dan BERIJAZAH itu jika dibandingkan dengan masalah ANAK MUDA KAMPUNG YANG TIDAK BERPELAJARAN dan yang TIDAK MAMPU PERGI BELAJAR KERANA MASALAH KEMISKINAN?

Perkara ini nampak kecil tetapi bagi penulis perkara yang kecil itu harus dipertimbangkan dulu sebelum membawa kepada perkara yang besar.

Jika pasukan "SURVEY" IRMOHIZAM hebat bagaimana mereka terlepas pandang tentang masalah ANAK KAMPUNG, KEMISKINAN dan PELUANG PEKERJAAN yang terhad di KUALA SELANGOR.

Atau mungkin kerana KUMPULAN "SURVEY" IRMOHIZAM adalah dari golongan PROFESIONAL dan BERIJAZAH yang masih belum memiliki rumah maka masalah itu diutamakan dan jika benar ini sudah menjadi masalah KRONI!

Jika "PASUKAN SURVEY" hebat sudah pastinya mereka sudah tahu  masalah utama ANAK MUDA tak kira la PROFESIONAL atau TIDAK dan BERIJAZAH atau tidak adalah PELUANG PEKERJAAAN.

Panggillah PASUKAN SURVEY yang HEBAT itu dan SURVEYlah masalah yang penulis sebutkan tadi dan kemudian keluarkan statistik jumlah ANAK MUDA yang tidak bekerja dan yang sukar mendapatkan pekerjaan tanpa mengira TARAF ATAU KASTAnya BERPELAJARAN atau tidak, BERIJAZAH atau tidak.

"Jika masalah mendapatkan pekerjaan ini tidak di atasi, maka MAMPUKAH MEREKA MEMBELI RUMAH WALAUPUN TAK PAYAH BAYAR DEPOSIT SESEN PON, atau jika KERAJAAN BAGI DUIT 5 RIBU SEORANG KEPADA ANAK MUDA YANG BELI RUMAH, mampukah mereka bayar BULANAN RUMAH KALAU TAKDE KERJA!!!"

Kalau tan nampak sebeb tulisan merah atau huruf besar, yang ni penulis ulang dengan huruf kecil dan warna hitam.

"Jika masalah mendapatkan pekerjaan ini tidak di atasi, maka MAMPUKAH MEREKA MEMBELI RUMAH WALAUPUN TAK PAYAH BAYAR DEPOSIT SESEN PON, atau jika KERAJAAN BAGI DUIT 5 RIBU SEORANG KEPADA ANAK MUDA YANG BELI RUMAH, mampukah mereka bayar BULANAN RUMAH KALAU TAKDE KERJA!!!"

Penulis mungkin tidak sehebat PASUKAN SURVEY IRMOHIZAM tetapi penulis lebih prihatin tentang MASALAH ANAK MUDA YANG TIDAK MEMPUNYAI PEKERJAAN daripada MEMIKIRKAN MASALAH "KUMPULAN SURVEY PROFESIONAL" YANG TIDAK MEMPUNYAI RUMAH ITU.

IRMOHIZAM, BAWALAH SUARA RAKYAT SEBENAR DAN BUKANNYA MASALAH KRONI BELIA YANG PROFESIONAL ITU KERANA PENGUNDI SEBENAR ANDA AMAT MENGHARAPKAN SESUATU YANG BARU DAN ATAS SEBAB ITULAH ANDA DI UNDI!!!

Penulis sudah minta Pakukan Pegawai DATUK IRMOHIZAM untuk pantau blog ini kerana ia akan banyak menulis tentang AHLI PARLIMEN KUALA SELANGOR sebagaimana yang biasa dilakukannya dulu ketika MENGHENTAM AHLI PARLIMEN PAS KUALA SELANGOR, jadi terpulang kepada IRMOHIZAM untuk menilai dan menyelesaikannya.

Salam Ramadhan, Selamat Berpuasa...

No comments:

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *