31 May 2013

TERMAKAN KATAK DALAM MEE GORENG.. KAKI JE YANG JUMPA SEBAB BADANNYA DAH MASUK DALAM PERUT.. HAHAHAHAH???


Kes kaki katak ditemui di dalam hidangan di kopitiam pernah saya paparkan di sini bersama gambar.

Terbaharu, menurut laporan akhbar Kosmo, pelajar kolej swasta, Aliff Shanaz Hairi Hariharan, 24 tahun dilaporkan menyaman Artisan Natural (M) Sdn. Bhd dan Kopitiam Asia Pacific Sdn. Bhd sekaligus menamakan Old Town White Cofee, di Bukit Tinggi, Klang, Selangor sebagai tertuduh pertama.

Malam 11 Mac lalu, plaintif bersama keluarga mendakwa ke premis terbabit dan memesan mi goreng Dry Egg Noodles dan kemudian dikatakan menjumpai kaki katak dalam makanan terbabit. Aliff kemudian dilapor cuba meminta penjelasan daripada pengurus bertugas namun dia enggan keluar dan mengarahkan juruwang merakamkan gambar.

Peringatan kepada pembaca, restoran dikunjungi ramai pelanggan beragama Islam tidak bermaksud premis terbabit memiliki sijil halal. Setakat ini tiada undang-undang mewajibkan semua premis menjual makanan dan minuman di Malaysia mendapatkan sijil halal kerana pengusaha berbeza agama.

Hemat saya, pengguna Islam boleh memilih untuk menjamu selera di premis diusahakan orang Islam. Jadi mengapa memperjudikan status halal haram dan terus mengunjungi gerai atau restoran diusahakan warga bukan Islam?

Hahahahaha... walaupun ini siaran ulangan tapi bukan aku yang cakap... Tapi Mazidul Akmal yang cakap.. tak caya [KLIK SINI] dan [KLIK SINI]..

So selamat makan katak la pada yg masih jadik pelanggan tu.. hahahah

3 comments:

Daeng Selili said...

buy chinese last...

paridah said...

dah terang lg bersuluh kan...

Ali said...

Apa punya bangang, udah pupus ke kedai makanan orang Islam di Malaysia nih? pelahap sangat nak makan mee kat kopitiam tuh. Memang jahil murakablah pemakan tuh. Allah dah tutup pintu ati sampai hala haram pun x dpt pikir.

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *