17 May 2013

ALAMAK ..KO MENANG PON SIKIT JE LA.. KATA DZULKEFLY AHMAD KEPADA IRMOHIZAM


Semakin hari semakin lawak melihat gelagat Pakar Strategi PAS ini dan kuncu-kuncunya yang gila mengatakan kiraan undi yang telah dikira berkali-kali itu tidak sah.

Apa yang aku nak katakan disini sebagai orang yang sekolah sepandai Dzulkefly Ahmad ialah "dah kalah tu kalah la" dan terima lah apa yang Allah telah tentukan.

Dzul secara jelas tidak mempunyai penyokong di Kuala Selangor dan ini dibuktikan dengan majoriti kemengannya pada PRU ke 12 yang lalu yang menewaskan Haji Jahaya Ibrahim hanya dengan majoriti 862 undi dan undi rosak pada ketika itu ialah 894.


Dan pada PRU kali ni Dzul dikalahkan oleh Irmohizan dengan majoriti 460 undi dan undi rosak sebanyak 934.


Apa yang aku cuba katakan disini bukanlah jumlah majoriti menang yang irmohizam dapat tetapi jumlah undi yang sepatutnya Dzul dapat dalam gelombang yang dikatakan kebangkitan rakyat menentang Barisan Nasional.

Jika benar ada kebangkitan rakyat, Irmohizam sepatunya hanya mendapat hanya beberapa ratus undi dari penyokong UMNO totok tetapi malangya tidak dan puluhan ribu pengundi memilih Irmohizam.

Sebenarnya tiada kebangkitan rakyat seperti yang dicanangkan oleh Dzul dan rata-rata masyarakat tidak mahu memilih PAS dan aku berani mengatakan pada pilihanraya akan datang mungkin PAStidak akan mendapat sebarang undi atau mungkin juga PAS tidak bertanding lagi kerana semua kerusi akan diambil oleh DAP.

Pendekkan cerita.. kalau dah kalah tu kalah je la.. tak payah nak meroyan sangat..

No comments:

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *