30 May 2013

[TERKINI] TELAGA MINYAK BARU DITEMUI MELETUP DAN TERBAKAR???


Api bukan mainan dan seperti yang orang tua-tua selalu pesan " kecil-kecil api jadi kawan tapi bila sudah besar jadi lawan" dan itulah yang terjadi apabila beberapa telaga minyak yang baru ditemui meletup dan terbakar.

Hehehe... itu hanya imaginasi aku je.. aku cuma membayangkan telaga minyak yang kecoh diperkatakan baru ditemui di Tumpat kelantan boleh terus terbakar kalau dicucuh api.

Perkara seperti ini amat berbahaya kepada penghuni rumah dan penduduk sekitar kerana ia boleh membunuh mereka sekelip mata.

Kenyataan ini disahkan sendiri oleh tuan rumah dalam temuramah bersama Sinar Harian yang Khuatir disambar api

"Isteri Ahmad, Salbina Mohamad, 46, berkata, sejak dia mengetahui telaganya bercampur dengan minyak dipercayai petrol, dia tidak memasak khuatir disambar api.[KLIK SINI]

“Permukaan telaga saya yang terletak di dalam rumah dipenuhi dengan minyak, saya khuatir ia disambar api ketika saya sedang memasak,” katanya.

Menurutnya, akibat meminum air telaga tersebut, suaminya Ahmad sakit, namun alhamdulillah  semakin pulih selepas berhenti menggunakan air dari telaga itu."

Tapi dalam bahaya-bahaya tu ada juga untungnya bila geng-geng "R" Kelantan yang beria-ia mengatakan bahawa ada telaga minyak dibawah tanah tersebut dan ianya milik Kerajaan Kelantan.

Kisah minyak dalam tanah di Kelantan ni bukan perkara baru tetapi perkara yang telah basi kerana kisah minyak ni akan timbul bila nak pilihanraya jadi memang dah tak heran la kalau ada minyak kat bawah tanah tu.

Cuma apa yang menjadi lawaknya ialah minyak yang dikatakan ditemui itu boleh terus digunakan dan terbakar bila dicucuh api, apa yang aku cuba nak katakan disini ialah betapa bodohnya Petronas kerana terpaksa habiskan ratusan juta ringgit untuk buat loji penapisan minyak sedangkan minyak yang ditemui di Tumpat boleh terus digunakan.. hahahahahaha...

Tapi apa yang lagi menarik mengikut laporan Sinar Harian [KLIK SINI] ada sebuah Stesen Minyak yang beroperasi berdekatan dan jaraknya dalam 200 meter sahaja dari rumah tersebut.

Jadi, adakah tangki Stesen Minyak tersebut bocor hingga meresapi tanah berdekatan? ... Allah je yang tau..

Walauapapun aku doakan la kali ni memang betul-betul ada minyak kat situ sebab kalau takda minyak malu lagi la puak-puak jahanam yang gilakan nak royalti tu.. hahahaa..

So, Stakat ni dulu.... Selamat Berminyakkk.....

3 comments:

Anonymous said...

naik minyak lah puak puak ni, dah lah dulu jadi taik minyak sebab meroyan nak kan royalty, mana ada minyak yang macam tu weh, tapi tak pa, janji PR bila memerintah nak turunkan harga minyak, jadi Kelantan negeri pertama PR untuk turun harga minyak..

Anonymous said...

hebat puak 'R'..ni..perigi depan rumah aje dah ada minyak..siap boleh terus guna..boleh gila segala pakar cari gali minyak...habiss segala ilmu yg dah di belajar..rupa nye..minyak kat kelantan tak perlu logi penapisan..hebat ..sampai segala prof pun jadi pun jadi bodo..dng kenyataan mcm ni..

Anonymous said...

yg korang tak pasal2 meroyan tu apasal?.. ada ker dia org kacau korang punya telaga tahi minyak .. tak payah jual tahi minyaklah bodoh...

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *