11 January 2014

Lawrence Andrew Bawa Kristian Dalam "Mood" Perang bersama Islam?


Lawrence Andrew seorang paderi biadap yang dengan sengaja menimbulkan ketegangan antara agama apabila dia dengan sengaja mahu menggunakan Kalimah Allah dalam Gereja di Selangor.

Tindakannya yang sangat berani itu menimbulkan persoalan apakah niat sebenar paderi itu untuk menggunakannya padahal sebelum ini mereka tidak peduli langsung dengan Kalimah Allah. Tetapi hari ini Lawrence dilihat sanggup menggadaikan nyawa untuk mempertahankan tindakannya menggunakan Kalimah Allah dalam Bible Bahasa Melayu dan di Dalam Gereja.

Apakah niat sebenarnya?..

PAS hari ini dilihat mempertahankan dari sudut agama kononnya bahawa Tuhan Allah itu adalah milik semua. Bodohnya PAS ini tidak terkata kerana sebagai umat Islam kita tidak pernah menafikan bahawa Allah SWT itu adalah pencipta sekalian yang ada dilangit dan dibumi malah sekalian alam semesta ini miliknya dan sudah pastilah Allah adalah tuhan keapda semua.

Tetapi dalam konteks Agama pula adakah Kristian mengakui Allah itu Tuhannya? Tidak beranak atau diperanakkan? atau Allah itu ada 2 atau 3 atau banyak? 

Aku tidak pandai agama dan aku tidak mahu bercerita kerana ada ramai yang arif tentang agama akan memperdebatkannya tetapi apa yang aku mahu nyatakan disini adalah dari sudut pandangan aku bagaimana Kalimah Allah itu digunakan untuk tujuan politik dan kepentingan peribadi.

Mengapa setelah puluhan tahun merdeka baru hari ini Kristian tahu Allah adalah Tuhan?..

Perkara ini menjadi panas terutamnya di Selangor sejak Pakatan Rakyat memerintah dan ini jelas dengan beberapa provokasi melampau seperti mempertikaikan Azan, Cina DAP masuk masjid, pertikaian tulisan jawi, mempertikaikan rampasan Arak (Hasan Ali), cubaan memurtadkan umat Islam dan berbagai lagi.

Persoalannya mengapa mereka berani?..

Jawapannya sudah pasti apabila ada umat Islam yang gilakan kuasa sanggup bersekongkol dengan puak-puak ini dan sanggup menjual atau memusnahkan apa sahaja asalkan mereka dapat kuasa dana harta.

Father Lawrence Andrew hanyalah kambing hitam keapda pemain-pemain politik ini kerana PAS hari ini sudah menjadi pencatur dan sudah pastinya kebodohan Father Lawrence Andrew ini akan dijadikan kesempatan terbaik bagi mereka mencapai apa yang mereka mahu.

PAS hari ini menerima tekanan hebat apaabila dikaitkan pemimpin-pemimpin mereka terutama Timbalan Presiden, MAT SABU yang dikatakan adalah pengamal Ajaran Syiah di Malaysia. Dengan menyokong tindakan Lawrence Andrew yang bodoh ini maka dengan automatiknya segala isu akan diletakkan ke atas kepala Orang Tua Kristian itu.

DAP pula hari ini memang menggunakan kesempatan ini sepenuhnya untuk memperkukuhkan kedudukan mereka terutama di Sarawak dan ini merupakan satu gerak kerja yang teratur untuk merampas Sarawak pada PRN Sarawak yang akan datang.

Siapa yang bodoh dalam isu ini?..

Yang pertama adalah Orang Melayu Islam yang tidak lagi mengenal siapa tuhan mereka walaupun mereka dilahirkan dalam keluarga Islam. Mereka dikelirukan dengan fatwa bodoh dari PAS yang dengan memutarbelitkan fakta dan hadis. Akhirnya mereka percaya yang tuhan mereka rupanya ada anak, ada bapak, ada emak dan berbagai bagai.

Yang kedua Father Lawrence Andrew yang beria-ia kononnya mahu menjadi wira Kristian hingga sanggup membawa penganut Kristian ke jalan buntu dan memperbodohkan mereka. Maka dengan itu Lawrence berjaya membawa Islam dan Kristian ke "Mood". Mungkin juga agaknya kalau Lawrence menang kes ini dia akan dapat jadi POPE agaknya...

Akhir sekali, walau apapun aku tetap percaya semua gerakan ini adalah gerakan terancang YAHUDI untuk menjahanamkan Umat Islam di Asian Tenggara ini. Sekian.. Terima kasih kerana membaca...

***Cuma pandangan aku tapi kalau terjadi apa yang aku cakap ni sapa yang nak dipersalahkan?..