Calon Pakatan Rakyat Di Kajang Adalah Seekor "BABI" yang Bertujuan...


Pengosongan Kerusi DUN Kajang bukanlah suatu perkara yang boleh dipandang remeh oleh Barisan Nasional dan perkara ini jelas adalah satu muslihat besar yang diatur oleh Strategis-strategis dalam PKR dan DAP untuk merealisasikan impian mereka memerintah Putrajaya sekaligus menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Republik.

Rafizi Ramli dalam dalam penulisannya di Harakah Daily dan Keadilan Daily telah berdolak dalik tentang isu pengosongan kerusi tersebut sekaligus mengakuinya sebagai satu kesilapan yang terpaksa Rakyat Selangor terima untuk menghalalkan agenda tersembunyi mereka. Dalam hal ini juga, kelihatan Ambiga membisu walaupun beliau tahu Pilihanraya Kecil yang bakal berlaku itu nanti akan menelan belanja yang besar dan wang Rakyat Selangor akan dibazirkan dengan begitu sahaja.


Jika dilihat dalam penulisan itu, Rafizi lebih banyak menyalahkan kepimpinan TS Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor berbanding menyalahkan kerajaan BN.

Rafizi cuba mengaitkan campurtangan Tun M yang kononnya nanti akan mengusai dan menimbulkan huru-hara di Selangor setelah kepimpinan DS Najib ditumbangkan.

Apa kaitannya Tun M dan DS Najib ini?

Semua ini adalah sandiwara bodoh dan yang hanya akan percaya adalah mereka yang berfikiran cetek walaupun mempunyai segulung ijazah.

Berani saya katakan disini bahawa gerakan menurunkan Menteri Besar Selangor adalah kerana kegagalan beliau untuk mematuhi arahan. Sudah masuk penggal kedua TS Khalid dilihat gagal untuk menundukkan Sultan Selangor dan ini menjadi punca kemarahan yang amat sangat puak DAP yang telah banyak melabur tetapi masih gagal untuk mendapat apa yang mereka mahu iaiatu KUASA.

Mereka sudah ada majoriti dalam Dewan Negeri namun tidak mampu berbuat apa-apa kerana Sultan adalah yang paling berkuasa. Lihat saja bagaimana DYMM Sultan Selangor mematahkan Isu Kalimah Allah dengan kuasa yang Baginda miliki. 

Majoriti sudah ada dalam Dewan Negeri tetapi Menteri besar dilihat tidak berani lalu seekor "BABI" perlu diletak disitu untuk menyondol Kuasa Sultan yang sedia ada supaya menyembah bumi!!

Saya rasa pembaca cukup faham apa yang saya maksudkan ini walaupun ianya mungkin dianggap fantasi oleh sesetengah pihak namun bagi saya ianya jelas dan perancangan ini sudah diatur lama dulu.

Rakyat Selangor harus berfikir panjang tentang perkara ini. Lihat bagaimana sebuah kerusi dengan "SENGAJA" dikosongkan untuk memberikan lalun kepada "BABI" yang saya maksudkan tadi..

Berhati-hatilah...

1 comment:

Anonymous said...

DISELANGOR YG JADI DURI DALAM DAGING KEPADA BANGSA MELAYU DAN ISLAM ADALAH BABI-BABI TONGGONG PAS DAN PKR YG JADI TUNGGANGAN DAP.

MELAYU PAS DAN PKR HILANG HARGA DIRI JADI BARUAH MURAHAN SEMATA-MATA MIMPI NAK BERKUASA DAN MENENTANG PEMERINTAHAN KERAJAAN PERSEKUTUAN YG ADA .