Khir Toyo dapat Diskaun Rumah Jadi Rasuah, Guan Eng Beli Mercz Dapat Diskaun Takde Hal Sebab Dia Tokong!


Ingat lagi tak kes Dr Khir Toyo yang dilibatkan rasuah kerana didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya Zahrah Kechik dua lot tanah dan sebuah rumah banglo di Jalan Suasa, Shah Alam daripada Pengarah Ditamas Sdn Bhd Shamsudin Hayroni pada harga yang murah berbanding harga yang dibeli syarikat itu sebelumnya .

Khir Toyo didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara kerana membeli tanah dan rumah dengan harga diskaun atau nilai yang lebih rendah.


Hari ini Tokong Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang telah membeli Mercedes-Benz S300L dengan harga RM298,263.75 berbanding harga asal RM657,218.

Apa tindakan SPRM? Pandang jer?? atau takut kat Tokong Guan Eng?

4 comments:

Anonymous said...

wahai org2 beriman dlm pr.........sedar2lah akan dirimu akan ke neraka brsama tokong lim guan eng jika terus berada dlm pr atau terus mengundi pr

Anonymous said...

Tokong ini kalau diberi laluan akan makan Tun MahaSewel Mohamad ibni Iskandar Kuti hidup2! Yang rumah itu kepunyaan Khir Toyo dan yg Mercedes itu kepunyaan Kerajaan Negri, kena asak otak dulu sebelum bercakap....................Jadi Tokong tak buat apa2 kesalahan dari segi procedur.

Anonymous said...

Lawak pun ada. Takdak modal main sembuq buta tuli. Buka la hati lapangkan dada. Semoga peroleh hidayah satu hari nanti.

Anonymous said...

Khir Toyo membayar harga rumah tersebut setelah di buat penilaian oleh pakar penilai harta swasta yang di lantik oleh Public Bank dan pihak bank bersetuju dengan harga yang di cadangkan....Kerajaan Negeri tu siapa,siapa yang mempengerusikan musyuarat itu bersama pihak penjual,bukankah Lim Guan Eng,ikut perturan pembuat dasar,sepatutnya Lim Guan Eng tidak boleh turut serta dalam membuat keputusan kerana ada kepentingan terhadap dirinya dan lagi kalau bukan Lim Guan Eng yang buat keputusan siapa yang akan buat keputusan, takkanlah pemandu peribadi dia atau tukang kebun rumah dia..fikir fikirkanlah.