@Khairy_KJ Lantik @Ibdil Jadi Pengerusi BMB Sebab Terhutang Budi Dengan @Wak_Doyok?? Biar Betol YB???


Siapa Tak Kenal YB Khairy KJ, Menteri Belia dan Sukan yang juga Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang melantik si Bangang +Ibdilillah Ishak Sebagai Pengerusi Biro Media Baru (BM) Pemuda UMNO Malaysia merangkap Panglima Perang Media Siber yang menjadi ketakutan kebayakan kepimpinan negara tika ini.

Ramai orang tertanya-tanya kenapa YB Khairy KJ yang Pemuda sayangi melantik +Ibdilillah Ishak si Budak suruhannya yang berlagak pandai menjadi Pengerusi BMB?

Aku sendiri tiada jawapannya tetapi aku ada jugak terfikir jalan cerita yang agak bodoh sikit la tapi ada jugak kaitannya kalau korang pulak fikirkan.

+Wak Doyok who handed me the award" dan aku bangga bila KJ menang anugerah tersebut dan lagi bangga bila yang berjasa keapdanya adalah +Wak Doyok.



Tapi apakah kaitannya dengan Pengerusi BMB?

Bagi aku mungkin KJ nak balas jasa +Wak Doyok kot? sebab +Ibdilillah Ishak kan kawan baik +Wak Doyok.

Kalau tak takanlah YB KJ lantik si bangang +Ibdilillah Ishak  jadi panglima perang? betol ke aku cakap ni? heheheh...

Berbalik pada cerita asal...

YB KJ melantik siapa saja yang beliau rasa perlu itu hak beliau sebagai seorang ketua tetapi lantikan beliau kali ini amatlah memalukan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dnn UMNO kerana orang yang YB KJ lantik bukanlah orang yang sesuai untuk tugasan ini.

Ada yang kata, ada atau tidak Biro Media Baru Pemuda UMNO bukanlah satu impak besar dalam peperangan menentang dakyah pembangkang dalam negara yang sedang bergolak politiknya ini.


Berbagai pihak termasuk kerajaan sendiri malah YB KJ sendiri sedang bekerja keras memikirkan bagaimana untuk melayan dunia media maya yang kini menjadi senjata utama di seluruh dunia.

YB KJ Tahu sudah ada banyak negara yang tumbang kerananya dan penggunaanya dalam politik amatlah berbahaya dan efektif.

Jadi YB KJ rasa layakkah +Ibdilillah Ishak si bangang ini mengetuai sebuah pasukan tentera kecil yang  turut bersama dalam mempertahankan kerajaan?

Mungkin pemikiran saya tidak sehebat YB KJ seorang menteri tetapi adakah YB KJ Rasa #Lifstyle, fesyen, +Wak Doyok dan kehidupan ala-ala "Al-Capone" dapat memikat hati anak muda Menyertai UMNO?

Dataran Merdeka jam 11.30 malam menyaksikan anak muda Parti Haram Pakatan Rakyat berjaya memberhentikan konsert dam Sambutan Ambang Tahun baru pada Malam itu berjaya diberhentikan dan musibahnya imej Malaysia tercalar di mata Pelancong asing dan tempatan.

Saya ingin bertanya pada YB KJ dimana Pengerusi BMB +Ibdilillah Ishak pada masa itu? adakah dia sedang hisap cigar? adakah dia sedang karok? atau dia sedang mabuk?

Hari ini Isu kalimah Allah, Rampasan Bible, ADUN Selangor nak mansuhkan enakmen Agama Selangor diamana +Ibdilillah Ishak? dimana Biro Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO!!!

YB KJ jangan jadikan +Ibdilillah Ishak sebab untuk orang atau pemuda UMNO membenci YB!!

Ambil tindakan segera sebelum ianya terlambat... tidak mengapa kita malu hari ni daripada menderita di kemudian hari.. YB KJ Masih Muda dan perjalanan masih panjang.. 

Jangan jadikan +Ibdilillah Ishak sebagai punca kepada gerakan menumbangkan kepimpinan YB.

** kepada yg ada ekses dengan Yb Khairy KJ tolong sampaikan mesej aku ini sebab aiku orang kecik je dan tak mampu nak jumpa menteri...


No comments: