Parti PAS si bodoh yang bercerita tentang kemiskinan Sabah & Sarawak tapi terlupa Kelantan yang merempat..


Terasa sangat lawak bila Parti PAS bercakap tentang tarikh 16 September Hari Malaysia dan kemiskinan yang dialami oleh penduduk tanah Borneo itu.

Sejak bila PAS tertarik dengan isu Sabah dan Sarawak?... Jawapannya sejak rakyat semenanjung menolah Parti Sesat itu yang gilakan kuasa hingga sanggup menjual tuhannya sendiri.

Mereka menyangka rakyat Sabah dan Sarawak boleh diperbodohkan seperti pengikut tegar PAS di semenanjung yang dijanjikan syurga.

PAS tak layak bercakap tentang kemiskinan Sabah dan Sarawak yang mereka sendiri tidak tahu hujung pangkal sebaliknya bercakap dulu tentang kemiskinan tegar rakyat Kelantan yang lebih 20 tahun diperintah PAS.

Bagaimana PAS boleh bercerita tentang ekonomi negeri lain sedangkan ekonomi di negeri yang diperintah oleh mereka sendiri hancur lebur?

Masalah pekerjaan merupakan masalah yang paling besar membelenggu rakyat Kelantan hinggakan mereka terpaksa menumpang di negeri orang untuk mencari rezeki.

Bagi aku, PAS sepatutnya selesaikan dulu masalah di negeri-negeri yang diperintahnya dan bukannya bercakap lebih kononnya mereka pakar ekonomi yang seperti "tikus membaiki labu".

Aku bukannya mengejek tapi ini adalah kenyataan dan buktinya pergilah sendiri ke negeri Kelantan dan lihat sendiri masalah kemiskinan, kekurangan pekerjaan, masalah bekalan air, longgokan sampah dan berbagai lagi masalah yang membuatkan rakyat kelantan terpaksa merempat di negeri lain.

Apa yang PAS buat selama lebih 20 tahun memerintah Kelantan?.. 

2 comments:

Anonymous said...

Setuju 99.9999%. Rakyat Kelantan terkenal dgn 1. Lelakinya yang Kaki Nombor Ekor. 2. Yang Perempuannya Pulak Kaki Pelacur, Kaki GRO, Kaki Urut 3. Lelakinya jugak di Kelantan Majoriti pergi Seberang Golok, TakBai pie tibai pelacur siam zaman berzaman. 4. Orang Melayu Minum Arak Mesti orang Kelantan. 5. Majoriti Yg Kerja Kerajaan Tetapi Bila Balik Kampong Undi Pas (Sebab Mika2 Bahalul Bin Bangang Anak Sedara Biul ini Tak Nak Kelantan Maju) ..... Sebab itulah Dapat Alamak Nik Ajis yg Jijik lagi Menjijikkan.... apa salah UMNO jugak ke.. Memang Boddo Orae Kelate Nie..

Anonymous said...

Kuman di seberang nampak, gajah depan hidung 'make dunno'