07 July 2015

"Melayu Mudah Lupa" Bangsa tidak mengenang budi, lupa asal usul, merempat dibumi sendiri!!

"Melayu Mudah Lupa" kata-kata Mahathir yang sampai hari ini disebut-sebut menggambarkan Bangsa Melayu yang tidak mengenang budi, yang lupa asal usul, yang tidak mendengar kata, yang tidak berterima kasih dan yang bakal merempat dibumi sendiri akibat tamak haloba dan gila kuasa berperang sesama bangsa seagama.

Suatu ketika dulu tanpa Mahathir entahkan apa yang akan jadi pada Malaysia ini. Mahathir Bapa Pembangunan yang membawa wajah baru pada Tanah Melayu, memberi nafas kepada era pembangunan yang tidak terfikir Bangsa Melayu ini akan jadi begini maju hari ini dengan jasanya.

Jambatan Pulau Pinang, Proton Saga hinggalah ke KLCC, F1 dan Putrajaya bangganya kita dengan impian Mahathir menjadikan Malaysia terkenal didunia walaupun negara ini sangat kecil dibandingkan negara Asia Tengara yang lain.

Banyak jasa Mahathir dalam membangun ekonomi bangsa Melayu juga tidak harus kita lupa. Dasar Ekonomi Baru banyak mengubah nasib Bangsa Melayu hingga anak-anak Bangsa Melayu boleh berjaya menjadi profesional dalam bidang masing-masing.

Hari ini mahathir sudah tiada lagi. Sudah bukan lagi Perdana Menteri Malaysia.

Hari ini Najib Perdana Menteri. Najib menggantikan Abdullah (Pak Lah) yang digulingkan Mahathir kerana tidak puas hati dengan prestasi Paklah yang gagal mencapai KPI yang ditetapkan Mahathir.

Bagus Mahathir kerana menjaga bangsa Melayu. Paklah ditendang kerana gagal mengikut kehendaknya.

Hari ini Najib juga gagal di mata Mahathir. Najib hari ini diserang seteruk-teruknya oleh Mahathir.

Mahathir mahu Najib turun dan dia sangka semudah dia menurunkan Paklah. Namun sebaliknya berlaku, Najib degil dan berpegang kepada janjinya untuk menjadi Perdana Menteri kepada Rakyat Malaysia dengan misi dan visinya.

Atas Nama Rakyat Mahathir gunakan kononnya Rakyat Malaysia dan Bangsa Melayu ditipu Najib. Gagal kuncu-kuncunya menyerang mahathir pergi sendiri bergerak di pentas-pentas ceramah memburukkan Najib seolah-olah najib itu bodoh sangat hendak menjahanamkan rakyatnya sendiri.

Mahathir menyerang pelbagai arah. Menyerang peribadi Najib, Isteri Najib dan segala kepentingan Najib.

Tergamak dan terdesak sungguh Mahathir entah atas alasan apa. Tapi yang yang pasti Mahathir punyai sesuatu yang tidak tercapai atau yang Najib tidak mahu tunaikan hingga Mahathir megamuk demikian rupa.

Hari ini kesempatan diambil oleh media antarabangsa. Agen-agen Yahudi yang mahu menjahanamkan negara-negara Islam dan Malaysia salah satu yang sudah lama menjadi sasaran.

Ekonomi Malaysia diserang. Tuduhan liar dan persepsi negatif dilempar atas nama Najib. Rosmah dihina dan UMNo menjadi mangsa.

Begitu terdesak Mahathir.

Barangkali Platform UMNO sudah tiada lagi bagi Mahathir memberi tunjuk ajar atau menegur Najib. Mungkin mahathir bukan Ahli UMNO kalau tidak masakan dia menyerang di luar platform yang sepatutnya.

Orang kata pula, kalau tegur dalam UMNo tidak akan jadi penyelesaian. Najib tak boleh jatuh kalau gunakan platform UMNO.

Pelik! habis selama ini yang jatuh bangun terlentang tergolek dengan duit berjuta habis itu dalam platform mana!

Jawab saja tidak sabar tunggu pemilihan untuk jatuhkan Najib! Tidak sabar mahu naikkan kroni sendiri semetara Anwar di dalam penjara!

Orang Berjasa wajib dihormati selagi dia menjaga marah dirinya. Orang Tua baik menegur jika terlihat songsang dimatanya demi masa depan anak cucu tapi teguran mestilah berasas tanpa niat selain dari kepentingan peribadi sendiri.

Mahathir bukan maksum tidak pernah buat salah dan Mahathir juga bukan selamanya wajib disanjung atas nama jasanya kepada Tanah Melayu malaysia.

Mahathir punyai kecerdikan yang tinggi tapi apa yang berlaku hari ini menjadikan Mahathir sekeji-keji manusia.

Seranglah sepuas hati dan nak tukar kepada siapa lagi Perdana Menteri Malaysia ini sebelum mati.

Benar kata Mahathir, "Melayu Mudah Lupa". Hari ini Mahathir lupa sepertimana dia melupakan Bangsa Melayu lama dulu ketika pemerintahannya.

Bangsa Melayu tidak akan pernah maju, yang maju bangsa Asing seperti yang Mahathir berikan keistimewaan dan kemewahan sepanjang pemerintahannya.

"Hari Ini Mahathir Sudah Lupa" Mahathir yang tidak mengenang budi, yang lupa asal usul, yang tidak mendengar kata, yang tidak berterima kasih dan yang membuat Bangsa Melayu merempat dibumi sendiri akibat tamak haloba dan gila kuasa berperang sesama bangsa seagama.

*Ini hanya luahan hati aku, kekecewaan aku melihat pemimpin yang pernah aku agungkan membunuh Bangsanya sendiri kerana kepentingan peribadi.

Kepada yang tidak setuju itu hak kamu, aku pilih jalan aku, kamu pilih jalan kamu!

#KekalNajib

9 comments:

Anonymous said...

Saya 100% sokong kenyataan blogger, mahathir tua nyanyok, haramjaddah, yahudi kerala gunting dalam lipatan yg nak menjatohkan kerajaan melayu.

Nyah kau mahathir dgn anak botak kau yg dunggu bebal bahalul yg mudzh lupa tak tahu pilih saper utk disokong, blah drp tanah melayu wahai mahathir...

Bosan naik menyampah aku nengok muka kau dan keturunan mamak kau di malaysia ini.

Anonymous said...

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Kerana perangai GANJIL Ayahanda Tun (yg. sebelum ni beriya amat anti-Barat yg. pro Zionis) sampai boleh jumpa si BETINA-omputih KEPART S.Repot tu - amat tak logik!

Inilah jenis Islam/Melayu-LIBERAL-PENJILAT LENDIR ANJING KURAP PENDATANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI BABI-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS/Barat-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1! Diharap SPRM MENYIASAT - apalagi si mamat ni boleh pula pi ke London jumpa EJEN Barat/Zionis MUSUH NEGARA/Bumiputera Islam-Melayu selepas kes BANGKRAP dia: mcmmana dia selelsaikan dgn. begitu cepat pula tu?!
WSJ tu memang sebenaqnya media ZIONIS/Barat-amat-KEPARAT! Pernah si KEPARAT ni serang pemimpin ISrael/Barat depa sendiri yg. mendpt. dana termasuk utk. kempen pilihanraya depa, dari sy.-sy. SENJATA yg. mendpt. KEUNTUNGAN berBILLION utk. tak habis-habis MENYERANG/MEROMPAK Dunia Islam sewenangnya?!

Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) ini disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. KELENTONG psl. IMDB ni, terutamanya puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, bersama puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Kerana perangai GANJIL Ayahanda Tun (yg. sebelum ni beriya amat anti-Barat yg. pro Zionis) sampai boleh jumpa si BETINA-omputih KEPART S.Repot tu - amat tak logik!

Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) ini disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. KELENTONG psl. IMDB ni, terutamanya puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, bersama puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

Nek Tempoyak.

ramlan aziz said...

Hehe...luahan org gila...bgus jugak.....

Anonymous said...

Harap najib bertahan. Jgn risau, terus kerja mcm biasa, rakyat pun wpun nampak mcm marah najib, masih memerlukan bukti kukuh sblm menjatuhkan hukum najib bersalah. Anwar pun boleh nafi wpun ada bukti main dgn china doll, inikan pulak 1mdb yg tkde bukti apa2.

Mak Bedah said...

Zaman ini Mahathir sudah tak berguna lagi pada rakyat.

Mahathir kehilangan lojik, pengadilan yang tajam dan terlalu beremosi sehingga sanggup menyerang negarawan yang baru mahu naik meninggikan taraf ekonomi Malaysia. bukan Mahathir sahaja yang hebat, PM Najib lagi negarawan yang hebat.

Sekurang-kurangnya keluarga dan adik beradik PM Najib semuanya berkebolehan dan Berjaya dalam ilmu kebolehan masing-masing.

Tetapi anak perempuan Mahathir bagaimana pula?
Jadi betina yang tak berguna kepada masyarakat. Hanya pandai mengkeritik keluarga Najib, sedangkan dirinya tiada apa-apa kemajuan kepada Negara.

Inilah sikap orang Melayu saling dengki mendengki apabila dikalangan orang Melayu sendiri sudah Berjaya dalam pelbagai akademi, sentiasa dan sanggup mencari jalan untuk menjatuhkan kepemimpinan orang Melayu sendiri yang berhati rakyat dan hampir mencapai aspirasi Negara dalam transformasi kerajaan.




s

Anonymous said...

Tolong elakkan perpecahan di kalangan orang Melayu. Istiqomahlah dengan UMNO.

Anonymous said...

OI si 'ramlan', jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq-ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

Yg. lu nak paksa YAB PM ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami ni KULI-KULI lu, oi si KEPARAT!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI SIAL kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *