CINA DAP KOMUNIS Cerita Pasal KALIMAH ALLAH Salahkan UMNO BN. DIa Siapa?

Hari ni Nik Aziz sendiri dah kata dan dah keluar kat Tv3 dalam berita tadi bahawa kalimah Allah tidak akan diguna kepada agama lain. Menurutnya, dalam Bible yang disebut tuhan itu ada 3 dan di dalam islam Allah itu tuhan yang satu dan bagaimana mungkin kalimah itu hendak digunakan dalam Bible?

Tetapi yang amat peliknya Pakatan Rakyat masih mempertahankan yang kalimah Allah berhak digunakan untuk agama lain dan antara pejuangnya ialah Anwar Ibrahim sendiri.

Hari ini juga Lim Kit Siang masuk dalam harakah degan kenyataannya "Pecahkan PR : Senjata Terakhir Selamatkan UMNO BN".

Kenyataan seperti ini tidak boleh digunapakai kerana tidak ada sangkut paut antara penggunaan Kalimah Allah untuk mengelirukan Umat Islam dengan politik kepartian.UMNO BN tidak pernah mengunakan agama untuk tujuan politik apatahlagi menggunakan Kalimah Allah.

Tidak seperti PAS yang mengaku sebagai pejuang islam tetapi demi matlamat politik dan ingin berkuasa sanggup meletakkan agama dan tuhan sebagai bahan taruhan untuk mencapai matlamat tersebut.

Lim Kit Siang sepatunya menarik balik kenyataan tersebut jika tidak mahu timbul lebih banyak masalah dan jika berlaku jangan salahkan umat islam kerana kenyataan nya kelihatan sangat rasis dan seolah-olah mahu menimbulkan ketegangan antara agama.

Ini kerana PAS sudah menegaskan dan Majlis Syura juga telah membuat keputusan bahawa kalimah Allah hanya boleh diguna oleh umat islam supaya tidak mengelirukan masyarakat negara ini yang majmuk. Tetapi mengapa ketetapan itu tidak boleh dihormati oleh kepimpinan Pakatan Rakyat yang mengaku selama ini mereka memahami antara satu sama lain.

Kelihatan seperti ada sesuatu yang amat penting untuk mereka menggunakan Kalimah Allah ini dalam perancangan mereka menuju ke putrajaya dan bukannya untuk tujuan dakwah dan agama.

Jika diteliti, jelas siapa yang sebenarnya yang memainkan isu perkauman dan agama sehingga boleh mencetuskan huru-hara dan adakah ini yang mereka mahukan supaya kerajaan boleh dipersalahkan seterusnya mengajak rakyat turun ke jalanan untuk meniru gaya "Arab Spring" yang akhirnya kerajaan akan tumbang supaya mereka boleh menerajuinya.

Rakyat seharusnya faham tentang perancangan jahat meraka ini yang sejak dulu gagal. Kali ini mereka menggunakan Tuhan kita pula sebagai bola untuk disepak terajang dan mengajak kita bermain bersamanya.

Adakah kita sanggup melihat Tuhan kita dihina sedemikian dan yang paling menyedihkan peloppor kepada permainan ini adalah Cina DAP Komunis yang sejak dulu berangan mahu memerintah negara keramat ini.

Bangkit semua wahai saudara Islamku, Bangkit semua wahai pejuang Agamaku, Bangkit semua para pejuang Tuhan Yang Maha Satu, Ayuh kita pertahankan dengan apa cara sekalipun kerana Allah swt Hanya Satu tiada Dua dan Tiada Tiga, Maha Pencipta dan Maha Segala. Semoga Allah memberikan kita kekuatan untuk perjuangan ini dan jika kita gugur kita serahkan padaNya kerana hanya Dia yang mengetahui segalanya.

1 comment:

Anonymous said...

Semoga Allah memberikan kita kekuatan untuk perjuangan ini dan jika kita gugur kita serahkan padaNya kerana hanya Dia yang mengetahui segalanya...TAKBIR