03 January 2013

BOB Lokman Terpaksa Teruskan Ceramah Walaupun Hanya 25 Orang Yang Mendengar Di Kampung Tiram Buruk, Tanjon Karang.



Makin lama makin sasau aku tengok orang tua ni. Ni lah akibatnya apabila terlalu menunjuk-nunjuk kononnya dialah yang paling Islam diantara Orang Islam yang lain. Semua orang salah dan hanya dialah yang betul.

Berita ni aku dapat daripada sahabat aku. Khabarnya baru-baru ini ada majlis kenduri kahwin di kampungnya dan tuan yang punya rumah telah menjemput BoB Lokman sebagai tetamu dan seterusnya menjadi penceramah.

Tetapi apa yang berlaku amat memalukan apabila yang hadir mendengar katanya hanya dalam 25 orang sahaja. 

Aku pelik jugak, takkan artis glamer dan manusia paling Islam diantara manusia Islam ini tidak ada peminat atau sekurang-kurangnya pendengar daripada pengikut tegar PAS.

Cuba teman-teman fikirkan apa tandanya itu?..

Artis glamer, manusia yang tinggi ilmu islamnya dan punyai segala yang terbaik diantara yang terbaik dan yang paling penting IKON parti Syuga PAS..

Itulah tandanya yang rakyat sudah meluat dengan politik bodoh yang mempergunakan agama, memperbodohkan agama dan menghina agama hanya kerana mahu menjadi seseorang di dalam hiraki politik.

Dia ingat dengan cara menunjuk untuk menjadi islam dihadapan orang ramai dan kemudian masuk dalam parti syurga dia dapat menjadi lebih terkenal dan mendapat habuan di dalam politik.

Apa yang dilakukannya hanyalah memperbodohkan dirinya dan menghina agama.

hingga kini lihatlah sendiri.. tiada lagi manusia yang mahu menyokongnya dan yang paling memalukan ialah pengikut daripada partinya sendiri tidak hadir untuk menyokongnya... bukankah itu memalukan...

Esok aku akan bawakan cerita yang lebih menarik, masih dalam majlis yang sama tetapi lebih membuktikan betapa terdesaknya pemimpin politik daripada gabungan parti syurga dan neraka ini untuk mendapat sokongan masyarakat setempat. tungguuuu.....




10 ulasan:

  • Anonymous says:
    Thursday, 03 January, 2013

    aiyaaa.. sudah tak laku ke ularmak sorang ni...

  • Anonymous says:
    Thursday, 03 January, 2013

    lama dah aku tak dengar kisah mamat ni kat blog, aku ingat dah bertaubat, rupanya masih melakukan dosa memecahbelahkan manusia...

  • JASON KING says:
    Friday, 04 January, 2013

    aik.. kenapa gambar ni menghala ke arah bob? kenapa x tunjukkan at list kerusi kosong aja ker.. nampaknya korang buat cerita tampa bukti..nak tunjuk bukti tu.. kena ada paling kurang sudut paling belakang..barisan2 kerusi kosong dan last sekali gambar bob sorang2.. boleh? cr post gambar kerusi leh x?

  • Anonymous says:
    Wednesday, 09 January, 2013

    Encik, tolong betulkan ejaan...Tanjung Karang

  • Anonymous says:
    Thursday, 10 January, 2013

    memburukkan seseorang adlah satu dosa..apew yg trniat di aty nye hnye allah y tau..

  • Anonymous says:
    Saturday, 12 January, 2013

    kita kan faham 1 bnda.. bukan islam yg mngikut zaman tp zaman prlu mngikut islam.. isu mngatakn saudara nie nk dpt habuan or apa2 sy x tahu.. sy xnk ckp pew2.. coz jika btol xpew lah tp klau salah itu fitnah.. siapa yg sggup mngung dosa fitnah... sy x mampu,,, slah kew sorg yg jahil brubah ke jalan Allah.. bukan kita bangga wahai umat islam sekalian..jika saudara seagama kita salah, kita wajib mnegur bukan mncaci.. sy x brcakap sal politik.. pas pn islam umno pon islam.. insyllah.. ini lah prtanda akhir zaman apabila saudara sesama islam saling bertekak n brmasam muka..Nabi x suka umat dia jadi sperti ini.. sdar lah wahai saudara seagama dganku..

  • Anonymous says:
    Sunday, 13 January, 2013

    Ceramah juga?Majlis kenduri kawin pun nk wt mcm tu ke..dtg mkn pas 2 bersosial skit2 dah la..semua majlis nk pulun..klu cani la gayenye cpt la si bob ni naik PRIME MINISTER OF MALAYSIA....

  • Anonymous says:
    Monday, 25 February, 2013

    Jadi pak lawak lalok je bolehlah !

  • hassan says:
    Saturday, 09 March, 2013

    masa popular dulu pun macam anwar juga adik mat sabu ni.........2,3 cupak biji kelentit dia dah tenggek

  • Anonymous says:
    Tuesday, 24 September, 2013

    KALAU NIK AZIZ ADA TENTU DIA CAKAP MALAIKAT PUN TURUN MELIHAT CERAMAH INI.....SEBAB DIA SEORANG YANG BOLEH LIHAT PERKARA GHAIB.