05 January 2013

Yahya Saari Punca Bob Lokman Balik Menangis Sebab Malu.


Salam kengkawan.. hari ni aku nak cerita sambungan dari artikel aku yang lepas tentang "Si Penyamun tipu Si Penyangak".

Gambar kat atas tu ramai yang dah kenal sebab dia artis tapi yang kat sebelah tu mungin tak berapa nak glamer la sebab dia memang tak glamer.. hahahaaa..

Hj.Mohd Yahya Hj.Mat Sahri, Ketua Cabang PKR Tanjong Karang yang terkelanl degan keperibadiannya yang gila pamgkat dan kuasa sebenarnya telah lama di tolak oleh masyarakat setempatnya.

Dengan itu, beliau telah berusaha keras untuk mengembalikan sokongan rakyat (Puak PKR dan PAS Sesat) kepada beliau.

Sokongan terhadapnya hilang disebabkan kegagalannya membantu dan menyelesaikan masalah dari pihak penyokongnya sendiri,

Yahya Saari yang terdesak terpaksa menggunakan khidmat artis-artis terkenal seperti Bob Lokman untuk mengembalikan sokongan kepadanya tetapi malangnya apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Baru-baru ini Yahya Saari dikatakan telah menggunakan sebuah majlis kenduri kahwin untuk menyebarkan dakyah politiknya dan dengar kata tuan rumah dibayar RM 17 000.00 sebagi habuan untuk membenarkannya membuat program bersama di majlis tersebut. Itu cuma maklumat yang aku terima dan aku cuma minta pencerahan mengapa dana sebesar itu dengan mudah dilepaskan kepada tuan rumah itu?

Bob Lokman antara ikon yang hadir untuk memeriahkan majlis tersebut tetapi malangnya aku tiberitahu hanya ada 25 orang sahaja yang mendengar auta si Bob Lokman.

Bob lokman sebenarnya malu dengan kehadiran sebanyak itu jika dibandingkan dengan popularitinya sebagai ikon Paktan Pembangkang.

Sekali lagi disitu terbukti Yahya Saari gagal untuk mengatur program itu dengan baik sekaligus membuktikan dengan jelas bahawa penduduk tempatan menolaknya sebagai pemimpin disitu.

Tetapi yang menjadi mangsa disini ialah Bob Lokman yang terpaksa menanggung malu akibat daripada kegagalan Ketua Cabang PKR itu menurunkan penyokong-penyokongnya pada malam itu.

Bagi aku Yahya Saari ni patut bersara je la dari bidang politik ni sebab dah tak laku. Tak payah la terhegeh-hegeh buat muka tak malu dan malukan orang lain untuk buktikan yang ko tu bakal jadi pemimpin kat kawasan tu.

Heheheh...