29 December 2012

Orang Felda Bangang, Bodoh dan Tak Berguna


Aku tak sangka rupanya Peneroka Felda ni semuanya bodoh dan tak berguna. Perkara ni diberitahu oleh kawan aku yang mengatakan sememangnya peneroka Felda tidak berguna langsung dan sentiasa ditipu.

Mereka ini dipergunakan seperti anjing dan kemuadiannya dibiarkan berkeliaran tanpa jagaan. Mereka juga hidup melarat dan meminta sedekah.

Tetapi itu hanyalah persepsi masyarakat apabila melihat gerembolan peneroka Felda keluar menentang kerajaan yang kononnya menindas mereka.


Himpunan Oren yang kononnya mengimpulkan Peneroka Felda yang teraniaya dan ditindas kerajaan tetapi sebalik perkara itu hanya ada 2-3 orang sahaja orang yang benar-benar peneroka dan selebihnya adalah anjing upahan Pakatan Anak Haram yang dibayar untuk menyamar sebagai orang Felda.

Perkara seperti ini amat memalukan bagi Orang Felda yang rata-rata berterima kasih kepada Kerajaan kerana telah memberi mereka peluang dan rezeki melalui tanah Felda.


Selain daripada tanah, banyak lagi kemudahan dan bantuan yang telah kerajaan berikan kepada mereka. Sebagai contoh, bapa mertua aku sendiri adalah peneroka Felda. Beliau menceritakan betapa bertuahnya dia  terpilih sebagai peneroka Felda yang telah memberikannya rezeki untuk memelihara 11 orang anaknya hingga besar dan berjaya kini.

Oleh itu, Felda wajib bangkit menentang binatang-binatang bertopengkan manusia yang menyamar sebagai peneroka untuk memalukan warga peneroka Felda. 

Peneroka Felda harus membersihkan nama mereka yang telah di kotorkan oleh anjing-anjing upahan Pakatan Anak Haram ini. 

Bangkitlah dan jangan biarkan maruah Rakyat Peneroka Felda dicemari oleh mereka yang gilakan kuasa politik dan bertuhankan nafsu. 

Demi Negara, Demi Maruah Rakyat Felda, Hapuskan Mereka!! Anda Berhak!! .. Kerana anda adalah tuan yang punya nama dan lebih mengenali Felda daripada mereka yang hanya mempergunakan nama Felda untuk kepentingan diri mereka.

6 comments:

JASON KING said...

wahhh dalam gambar tu .. semua nampak OREN.. ada berapa ribu tu? kalau benar2 mereka di upah.. agak2 berapa duit nak bayar ya? boleh kira tak duit tu? harap bloger jangan tuduh dan buat andaian semberono.. cuba cek link harga saham ni.. adakah harga saham NAIK or turun mencanak? http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/list-of-companies/plc-profile.html?stock_code=5222

buti JELAS yu menunjukkan harga saham jatuh merundum dan peneroka di TIPU dengan paksaan membeli saham yg rugi dan merisikokan tanah2 FELDA yg kemungkinan akan tergadai!!

So yg kamu tak mahu berfikir secara NUTRAL tu kenapa?

Pena Dari Tanah Melayu said...

hahaha.. Jason King dah Masuk. Jangan la tunjuk bangang sangat Jason king walaupun ko tu bangang. Anjing pon tau gambar tu di edit inikan pula manusia.. hahaha

Anonymous said...

jason king ,saham ni biasa la ari ni turun besuk naik latu,masaalahnya ladang rakyat kenapa tak tolong,mereka tengah harapkan pertolongan.

Pena Dari Tanah Melayu said...

ladang rakyat tu nik ajis buat ape? balak sampai habis jual tapi rakyat merempat. apa yang MB buat sampai ladang rakyat pun tak boleh nak jaga? Tuiihhh!!!

Bakas bura said...

Setakat dalam gambar ni? Ada satu ketika Anwar penjubol dtg kat Sabah. Sorg dapat sogokan. Bukti apa lagi? Inilah dikatakan boleh beli org. Undi PR sama macam undi perasuah juga

Anonymous said...

mmg benar yg sertai phmpunan oren tsbut bkan semuanya anak felda.aku kenali sedikit sbnyk psrta tsbut yg langsung tiada kaitan dgn felda

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *