28 December 2012

Nik Aziz Sanggup Redah Banjir Untuk Rakyat



Inilah dia yang dinamakan situa kutuk tak sedar diri. Jangan marahkan aku bila aku berkata demikian kerana sudah ramai mengetahui si tua ini memang tidak mampu memerintah negeri Kelantan.

Sepanjang puluhan tahun pemerintahannya di Kelantan apa yang telah dia lakukan?..

Jawapannya memang tidak pernah ada yang dilakukannya untuk membantu rakyat kelantan selain menyusahkannya lagi,

Lihat saja kemunduran Negeri Kelatan hingga kini, di Kota Bharu sendiri penuh dengan sampah, jalan berlubang dan pembangunannya yang tidak teratur.

Selain itu, masalah sosial yang tinggi terutamanya masalah penagihan dadah memburukkan lagi keadaan.

Itu tidak termasuk masalah premis judi dan maksiat yang tidak dipantau dan gempar tak berapa lama dulu Rumah Ayam terletak tidak jauh daripada Pejabat Si Tua ini.

Jadi, salahkakh aku mengatakan Si Tua Kutuk ini tidak pernah tahu apa yang Kerajaannya buat?..

Hari ini setelah sekian lama yang memakan masa puluhan tahun masalah yang berbangkit ialah masalah banjir. Di Kelantan banjir berlaku dimana-mana tidak hanya di Rantau Panjang sahaja.

Dalam masa sepanjang itu berapa kali sahaja Si Tua ini prihatin tentang masalah yang dihadapi rakyat? .. Prihatin bila Pilihanraya bakal tiba...

Dengan itu, seperti biasa Si Tua ini akan menyalahkan kerajaan yang memerintah kerana gagal dalam itu ini, begitu begini dan di sana sini di Negeri Kelantan termasuklah seperti apa yang ditulis oleh HARAKAH hari ini yang mengatakan kononnya kerajaan gagal membina tebatan banjir di negerinya.


Sepanjang pemerintahannya apa yang dia buat? perkara ini bukan berlaku dua tiga kali tetapi berlaku banyak kali dalam puluhan tahun.. Apa tindakan kerajaan negeri dalam menghadapi banjir?

Seperti yang aku katakan tadi, banjir berlakudi mana-mana di Kelantan,, kenapa? Jawapannya yang paling tepat adalah kerana sikap tak ambil peduli Kerajaan Negeri dalam memastikan kesejahteraan rakyat. Tiada langsung usaha bagi menyelasaikan masalah tersebut selain menyalahkan kerajaan.

Bagaimana nak memerintah negara jika masalah seperti itupun tidak dapat difikirkan jalannya.. jika besok sudah memerintah negara dan berlaku juga perkara demikian siapa pula nak disalahkan? 

Itulah akibatnya jika nafsu mengawal diri. Gilakan kuasa mahukan Putrajaya hingga lupa tangggungjawab terhadap rakyat yang telah mengundi mereka. 

Jika rakyat tidak sedar lagi pada PRU yang akan datang ini aku tudak tahulah beapa lama lagi rakyat Kelantan akan diperbodohkan dengan janji syurga dan segalanya percuma...


** Masuk tandas pon kene bayar la beb!!!

1 comment:

Anonymous said...

buat malu jah.22 tahun memerintah negeri kelantan dan kelantan tiap2 tahun dilanda banjir,bru tahun ni nok naek perahu nok tunjok prihatin ke rakyak.

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *