16 September 2012

Video KeKecohan !! Che Bard, Sue Lim dan Yahya Saari Buat Kecoh di Rumah Terbuka NGO


Semalam dalam suasan meriah rumah terbuka Gabungan NGO Tanjung Karang berlaku kekekocohan yang dilakukan oleh Pemimpim Pakatan Pembangkan yang kononnya membawa suara Pengusaha Burung Walit yang Kecewa.

Mereka yang datang membawa kumpulan Cina untuk membuat kecoh di depan Bangunan UMNO Bahagian Tanjung Karang dengan menggunakan bas, pada mulanya dikatakan lebih 80 bas akan menyertai tetapi yang diba di lokasi hanya beberapa buah bas sahaja.

Mereka hadir membuat kecoh di majlis orang hanya untuk menyerahkan memorandum kepada Menteri Pertanian, Dato Seri Hj. Noh Omar pada majlis tersebut.

Dato seri Jh. Noh Omar yang turut menghadiri majlis tersebut bersetuju menerima memorandum tersebut dan mereka semua dijemput bersama makan di majlis tersebut sambil Dato Seri Hj. Noh Omar menjawab terus permasalahan tersebut.

Begitu hebatnya Pemimpin Kerajaan Barisan Nasional (BN) melayan kerenah pihak pembangkang yang hanya tahu membuat kecoh hingga mengajak mereka makan bersama dan melayan mereka dengan baik.

Dato Seri Hj. Noh Omar menjawab semua isu yang dibangkitkan dengan tenang dan penuh bersahaja kerana perkara yang dibangkitkan telah lama dibincangkan oleh pihak kerajaan Malaysia hingga kepada Kerajaan China.

Persoalnnya mengapa perkara yang telah lama dibincangkan bersama lebih 22 persatuan pengusaha sarang burung walit dibangkitkan semula?, adakah ini bertujuan untuk membuat provokasi dan sengaja menimbulkan raa tidak puas hati kaum cina yang puratanya mengusahakan perniagaan sarang burung walit terhadap kerajaan barisan Nasional?

Sangat jahat propaganda yang dibawa oleh pimpinan Pakatan Rakyat ini hingga menimbulkan kebencian antara kaum.

Disebabkan malu dengan penjelasann yang diberikan oleh Menteri Pertanian tersebut, Ng Sue Lim, Chegu Bard dan Yahya Saari yang memimpin demonstrasi tersebut terpakasa angkat kaki cabut lari meninggalkan majlis yang belum berakhir itu.

Bukankah meemalukan bila kita menyerbu rumah orang memninta jawapan dan bila tuan rumah memberikan jawapan kita terpaksa cabut lari kerana takut malu lebih besar akibat penipuan kita akan terbongkar.

Walau bagaimanapun keadaan terkawal dengan usaha pihak polis yang bertindak sangat bijak dan profesional dalam kejadian semalam.

Tanhian Dato Seri Noh Omar, Tahniah NGO Tanjung Karang, Tahniah Polis dan Pasukan Keselamatan dan Tahniah kepada semua Penyokong Barisan Nasional yang profesional semalam. Tahnia!!!

Video dibawah adalah sepanjang plenjelasan dibuat oleh Dato seri Noh Omar hingga pendemo melarikan diri.










1 comment:

Anonymous said...

terbaik la dato seri................aku bangga ada menteri mcm ni...............

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *