13 September 2012

A. Samad Said - Siapa Buta Sejarah?


Saudara, sahabat dan rakan sekalian.... Slogan "Buta Sejarah" kini telah menjadi laungan utama pihak Pakatan pembangkang dalam usaha mereka merampas negara.

Setelah 55 tahun merdeka baru mereka ini sedar selama ini mereka buta sejarah termasuk orang tua dalam gambar di atas ini.




Dan dari laungan "Buta Sejarah" itu telah membawa anak muda yang "Celik Sejarah" ke jalanan membawa bendera ciptaan mereka sendiri dengan niat menjadikannya bendera itu sebagai bendera rasmi jika mereka berjaya merampas negara nanti.


Golongan "Celik Sejarah" ini adalah mereka yang direkrut oleh ejen politik yang mahu merampas negara dengan apa cara sekalipun.

Mereka di didik dengan penuh "Kurang Adab & Sopan" dengan niat menjadikan mereka kumpulan provokasi yang mencetuskan huru-hara dalam negara.


Berbalik kepada cerita sebenar tadi, apakah kaitan "Buta Sejarah" dengan adegan "Kurang Adab & Sopan" seperti dalam gambar di atas?

Dan apakah fungsi manusia tua berambut dan berjanggut panjang bewarna putih di atas sekali  dan diwah ini yang pernah menjadi manusia paling disegani dalam negara ini?


Mungkin pakar sastera ini ada jawapannya ...... 

No comments:

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *