MEREKA MATI KERANA PERTAHANKAN NEGARA BUKAN PERTAHANKAN KONEK ANUAR!!


Sempena bulan kemerdekaan ini aku mangajak semua Sahabat dan Musuh untuk mengambil iktibar di atas perkara yang belaku sebelum Kemerdekaan Negara dulu.

Untuk Memerdekakan negara ini banyak nyawa yang terkorban, ramai isteri yang menjadi balu, ramai anak yang menjadi yatim dan banyak perkara yang menyayat hati berlaku.

Mungkin mudah untuk kita bercerita mahupun menyangkal perjuangan dan pengorbanan mereka kerana kita tidak berada di tempat mereka.

Hari ini rakyat Malaysia yang mengakui mereka pejuang bangsa pejuang keadilan tak mampu bertahan hanya kerana kesusahan hidup yang tak seberapa disebabkan sifat malas yang menguasai diri.

Lalu mereka turun ke jalanan kononya menuntut keadilan.. Mereka ini semuanya manusia yang malas berusaha dan berharap kerajaan akan  memberikan mereka apa yang mereka minta termasuk makan minum dan segalanya..

Semua ini adalah disebabkan kerakusan pemimpin parti pembangkang yang menggunakan sentimen kesusahan rakyat untuk merampas negara... hati mereka terusik lalu mereka bangun menuntut perkara yang sepatutnya mereka kena usahakan sendiri.

Andai kerajaan ini tumbang mampukah kerajaan baru yang dipilih menunaikan kemahuan meraka?.. jika tidak apa akan berlaku?.. rusuhan lagi? bakar kerata? bakar ruma? bakar balai polis?...

Berfikirlah sahabatku... siapa pejuang dan siapa pengkhianat?....

No comments: