17 August 2012

PENIAGA MELAYU KENE HALAU DI KUALA SELANGOR


Bila raya makin dekat maka makin ramai la peniaga melayu yang menjual kuih muih dan lemang mengambil kesempatan untuk berniaga mencari rezeki.

Jalan-jalan utama menjadi pilihan termasuk la jalan utama Kuala Selangor yang mulai sesak dengan manusia yang nak balik raya.

Hari ni sedang aku melalui jalan tersebut aku terlihat sekumpulan Penguatkuasa MDKS mengerumuni gerai peniaga melayu yang menjual lemang.

Tak payah tanya dah tau kenapa mereka ada kat situ kan... dah tentu lah mereka menghalau peniaga-peniaga melayu tersebut dan gerai sebelahnya yang jual ketupat dah pun packing barang untuk balik sebab MDKS kata tak boleh meniaga kat situ.

Kenapa halau mereka?... sebab mereka yang berniaga tu melayu kan?.. cuba kalu cina DAP meniaga kat situ berani tak penguatkuasa MDKS halau?

Gambar ni pulak aku ambil tak jauh dari tempat orang melayu meniaga tu kene halau...



Punye besar bapak punyer signbord rumah urut tak pulak Penguatkuasa MDKS halau.. Ade lesen la tu..

Tapi kalu ade lesen maknanye dah berbelas rumah urut kat bandar kuala selangor ni ade lesen la yer... sape bagi?.. ape keperluan?.. Ramai sangat ke pelanggan urut kaki ni?... atau ramai lagi pelanggan urut lain?..

Sebab tu aku kata YB Dr Zulkifli Ahmah, Ahli Parlimen Kuala Selangor ni bangang... cakap kat Parlimen berdentum-dentum tapi kat tempat sendiri haram ntah ape yang dia buat pun aku tak tau..

Orang Melayu meniaga yang ntah berapa sen untungnye asik kene halau je tapi peniaga cina DAP yang bukak bisnes urut dan judi dibela dan dijaga.. ye laa kan kalu tak masyukkk sape nak jaga kan?...

"Buat la aniaya kat bangsa ko sendiri... makan la sampai kenyang duit haram yang korang ambik.. bagi la anak bini ko makan duit tu.."


Aku tujukan Ayat ni Khas Untuk YB Dr Dzulkefly Ahmad selaku Ahli Parliman Kuala Selangor.

Makan la ko puas-puas dan jahanamkan la agama Islam ni sampai ko puas hati!!!

No comments:

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *