RUMAH URUT DAN MENTERI BESAR SELANGOR


Lihat iklan jawatan kosong di atas dan anda pasti tidak percaya bahawa perkerjaan "urut mengurut" telah menjadi salah satu "profesi" pilihan masa kini dan ianya dibuktikan dengan iklan jawatan kosong sebagai tukang urut dipasang sama banyaknya dengan iklan pinjaman wang oleh "Ah Long".

Mungkin ramai yang tidak tahu jumlah rumah urut di Selangor yang kini bukan ditahap membimbangkan tetapi sebenarnya melebihi tahap yang menakutkan!.

Sebagai contoh, Kuala selangor kini mempunyai bilangan rumah urut yang sangat banyak, rumah-rumah urut ini berselindung di sebalik nama urutan kaki tapi tidak siapa yang tahu apa sebenarnya perkhidmatan yang ditawarkan di dalam premis berkenaan.



Gambar di atas pula menunjukkan sebuah lagi rumah urut yang baru dibuka di Kuala Selangor yang mana lokasinya hanya 300 meter dari Pejabat Ahli Parlimen Kuala Selangor iaitu YB Dzulkifli Ahmad yang juga memegang jawatan sebagai Ahli jawatankuasa kerja PAS Pusat di dalam PAS.

Sebagai seorang yang tinggi agamanya dan hebat pimpinannya, YB Zulkifli Ahmad hingga kini hanya berdiam diri dan tidak melakukan apa-apa bagi memantau kebanjiran rumah-rumah urut di Kuala Selangor yang mana jika ia dibiarkan berlarutan akan mendatangkan banyak masalah sosial kepada masyarakat di Kuala Selangor.

Apa yang saya ceritakan tadi hanyalah rumah urut di Kuala Selangor, cuba anda bayangkan berapa banyak rumah urut yang ada di seluruh Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor merangkap Exco Agama Selangor?.

Dipendekkan cerita, tidak salah rasanya disini saya katakan bahawa Menteri Besar Selangor merangkap Exco Agama Selangor ini "MASYUKK" banyak dalam industri "URUT-MENGURUT" di Selangor.

Tak Pecaya?. ? Heheh Tanye Ronie Liu...

5 comments:

Anonymous said...

DENDA RM40,000 PALSUKAN TANDATANGAN [METROTV]

Jurutera didenda RM40,000 palsu tandatangan berhubung pembinaan bangle

KUALA LUMPUR: Seorang jurutera sebuah syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memalsukan tandatangan pada sebuah dokumen berhubung cadangan pembinaan sebuah banglo.

Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu sebuah buku ‘Structure Design Calculation’ bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan dan pelan struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Selangor daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook iaitu pemilik tanah yang mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara 2 hingga 12 Ogos 2014, di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong di sini, mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal bagi memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat adalah kesalahan serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman denda dikenakan ke atasnya dengan jumlah yang minimum kerana dia mempunyai tanggungan termasuk ibu yang berumur 76 tahun.

“Ini adalah kesalahan pertama dan saya tiada rekod jenayah. Saya amat kesal dan insaf atas kesalahan ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, jadi saya mohon hukuman denda minimum tanpa hukuman penjara,” katanya.

Mengikut fakta kes, pada 2013, Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja iaitu Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas lot tersebut, namun penyediaan dokumen itu tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.

Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan oleh syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.

Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip atas pembayaran kerja yang dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu dan hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan pada dokumen ‘Structure Design Calculation’ adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng. -Bernama

Kerajaan Malaysia akan memeriksa Yip Kum Fook (peguam dan presiden Samnak Sambodhi atau persatuan Buddha, Taman Desa Jaya, kepong) kerana peguam ini menipu orang di mana-mana......Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur... No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur

Anonymous said...

Saudara dan saudari yang dikasihi ke dalam Dhamma
Kami ingin memaklumkan kepada semua penganut Buddha di Malaysia tentang Datuk YIP KUM FOOK yang merupakan presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur. Orang Buddha perlu mengikut banyak peraturan sila, tetapi YIP KUM FOOK tidak ada sebarang peraturan sila dalam agama Buddha, ia sangat memalukan kepada orang ramai

Juga, dia memanggil polis untuk mengganggu Sami Buddha di kuil. Menambahkan dia menipu wang Rm20,000.00 Sami Myanmar (Ven. Nandiya) tidak pernah membayar balik, ramai orang tahu mengenainya.

Sebaliknya, Datuk YIP KUM FOOK ini tidak malu dan segan terhadap penganut Buddha atau Buddha, dia berpendapat, dia seorang yang sangat berjaya, juga dia kotor dalam politik MCA.
Terima kasih banyak-banyak dan tolong kongsikan dengan semua
Encik Fong, Kajang
Diterjemahkan oleh Dr. Chew

Anonymous said...

My son becoming a lawyer usually takes seven years. Lawyer candidates need four years of university study to earn a bachelor’s degree and an additional three years of law school. Six to 12 months of on the job training while overshadowing a well-established lawyer is usually part of the process as well

But YIP KUM FOOK is very clever and smart can earn law degree in faster than Lee Kuan Yew and Lee graduated First Class in both parts of the Tripos with an exceptional Starred-First for Part II Law in 1949 with Kwa. As the top student of his cohort, he was awarded the Fitzwilliam's Whitlock Prize; Lee was called to the bar at the Middle Temple in 1950

YIP KUM FOOK don't have to study the law hard but get the law quickly, maybe this YIP KUM FOOK is a child of GOD or a lucky person

Ah Hock….Taman Desa Jaya, Kepong

Anonymous said...

敬爱的佛教信土:
我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

Mr Lim Sok Chia敬啟
Ms Yap

Sharing by Taman Desa Jaya (people), Kepong

lee said...

Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu