31 August 2013

Tiada Idea : Kerajaan terpaksa ciplak logo ZUNAR untuk jadikan logo hari merdeka


Alhamdulillah tepat jam 12 malam tadi genaplah 56 tahun negara ini merdeka dan semuanya berjalan dengan baik tanpa ada pertumpahan darah dan mengorbankan nyawa.

Aku tidak mahu menulis panjang kerana yang nak diulas ini pun bukannya susah sangat dan budak kecik pun bolehfaham apa yang aku maksudkan ini.

Logo di atas dikatakan dilukis oleh kartunis terkenal Zunar dan jika dilihat ianya mempunyai seni yang baik dan semestinya punyai maksud yang menarik.

Tapi apa yang aku tak faham mengapa Kerajaan Malaysia yang hebat ini tiada idea hingga terpaksa menciplak logo yang dilukis Zunar untuk dijadikan Logo Kemerdekaan ke 56.

Apa kerajaan sudah tidak ada lagikah orang yang mampu melukis atau mencipta logo?

Cuba lihat logo ini dan bandingkan dengan logo yang dilukis oleh kartunis zunar.. Sama bukan?

Siapa yang ciplak logo siapa ni?

Jika kerajaan tidak mengaku logo ini diciplak dari hasil kerja Zunar maka kerajaan harus bertindak.

Mengapa?

Kerana logo yang dicipta untuk Hari Kemerdekaan Negara yang ke 56 ini telah dicemarkan, dihina, diperlekeh dan digunakan oleh Zunar bagi tujuan menimbulkan huru-hara.

Apa Zunar lakukan ini amatlah menyinggung perasaan disaat semua rakyat sedang memperingati detik kemerdekaan yang telah diperjuangkan oleh orang-orang terdahulu.

Tidak perlu aku cerita sejarah dan pengorbanan sebelum merdeka kerana semua itu telah kita pelajari dan kita dengari dari mulut orang-orang lama yang hingga kini masih hidup.

Tetapi apa yang aku ceritakan hari ini adalah binatang yang bertubuh manusia yang dibayar upah untuk menimbulkan rasa tidak senang rakyat kepada negara yang seterusnya membawa kepada keruntuhan negara.

Hari ini kerajaan hapuskan GANGSTER dengan niat untuk mengawal jenayah yang boleh memudaratkan masyarakat tetapi hari ini juga kerajaan menjadi bacul apabila membiarkan penjenayah sebenar yang berbuat jahat sesuka hati terlepas hanya kerana dia bergelar pelukis.

Terpulang kepada kerajaan dan sudah aku tuliskan sebelum ini bahawa sikap membiarkan penjenayah politik ini akan merosakkan negara sepertimana kerajaan membiarkan dan membela CINA BABI kononnya mereka akan sedar.

Kerajaan yang sebenarnya harus sedar bahawa Binatang-binatang ini tidak akan sesekali sedar dengan kebaikan kerajaan terhadap mereka dan mereka akan terus berusaha untuk menjatuhkan kerajaan ini sepertimana yang diarahkan oleh Tuan dan Tuhan mereka iaitu YAHUDI Lahanat!!!

Nak tunggu lagi ke??

No comments:

Know us

Our Team

Video of the Day

Contact us

Name

Email *

Message *