Banjir Selangor Tanda Murka Allah SWT Kepada Rakyat Selangor

Banjir di Sri Muda, Shah Alam
Apa nak jadi dengan Kerajaan Negeri Selangor ni skarang?.. Banjir di sana-sini?.. nak kata hujan lebat sangat tak la jugak sebab tahun-tahun dulu lagi lebat daripada ni pon ada..

Masalah sebenarnya adalah disebabkan oleh Kerajaan Negeri Selangor yang gagal memantau sistem saliran yang sedia ada dan gagal memastikan iamya dikorek mengikut jadual..

Banjir di Taman Sentosa, Klang
Tetapi jika difikirkan mungkin juga ada masalah lain yang menyebabkan masalah banjir ini..  Mungkin juga Allah SWT mahu memberikan petunjuk kepada rakyat selangor tentang kepincangan pemerintahan yang ada sekarang yang hanya tahu mengaut keuntungan, menindas golongan miskin dan memperlekehkan agama demi kepentingan politik..


Begitu juga dengan masalah rumah urut dan rumah maksiat yang bertaburan tanpa kawalan hingga mendatangkan masalah sosial yang amat membimbangkan.. Mungkinkah ini bala dari Allah SWT untuk rakyat Selangor?..

Fikirkanlah dan berubahlah sebelum ianya menjadi parah... Kita yang memilih pemerintahan yang ada sekarang dan hanya kita yang mampu mengubahnya...








No comments: