Jadi Kuli-Hamba-Abdi PKR & DAP akhirnya PAS hilang satu kerusi Exco Selangor

PAS yang menganggap pengurangan jumlah Exco kerajaan Selangor dari PAS yang diumumkan oleh Azmin Azli  sebagai "Satu Lagi Pengorbanan PAS" itu merupakan satu kenyataan yang sangat bodoh dan tidak berguna.

Kenyataan Mustafa Ali yang mengatakan PAS memahami 'kesukaran membuat pilihan' oleh Menteri Besar juga merupakan satu kenyataan yang tidak adil kepada PAS dan pengikutnya.

Tiada istilah "Pengorbanan" PAS dalam keluarga Rasis dan perkauman yang dibentuk untuk mengucar-kacirkan negara ini.

PAS sejak dulu lagi hanyalah Keldai yang digunakan sebagai pengangkut barang seperti yang berlaku dalam setiap pilihanraya dimana "Briged Amal" digunakan sebagai hamba abdi pilihanraya oleh mereka-mereka yang menjadi "Diktator" politik songsang perkauman yang melampau.

PAS yang dahagakan kuasa politik melangkaui sempadan Negeri Kelantan sanggup membiarkan ahli-ahlinya diperbodohkan dahamba-kulikan oleh Cina-Cina Komunis dan Pengkhianat Agama dan Bangsa.

PAS yang dulu kononnya berjihad mempertahankan Tuhan yang disembah akhirnya mengkhianati perjuangan dan menjual Tuhannya kepada Cina-Cina Komunis kerana desakan politik dan memberi alasan bahawa "Tuhan Kita Milik Semua".

PAS Milik Semua!! Tuhan Milik Semua!! lalu apa yang menjadi milik PAS?

Bagi aku jelas disini PAS tidak memiliki apa-apa sebaliknya dimiliki sebagai koleksi kuli-hamba-abdi pakatan politik mereka.

Keterlaluankah aku kata begitu?

kalau keterlaluan maka mana buktinya PAS bukan kuli-hamba-abdi??

Mana balasan untuk jasa PAS yang sanggup menjadi kuli-hamba-abdi politik pakatan politik yang mereka bina bersama?

Merampas satu kerusi PAS dalam EXCO Kerajaan Negeri Selangor merupakan satu kesalahan besar yang dilakukan oleh AZMIN ALI sebagai Menteri Besar Selangor yang baru kerana PAS walauapapun silapnya tetap berhak kerana mereka menang lebih dalam pilihanraya yang lalu berbanding PKR walau beza satu kerusi tetap menang!

Orang PAS wajib persoalkan perkara ini kerana hasil titik peluh merekalah Pakatan itu dapat memerintah Selangor hingga kini.

Jika didiamkan maka akan kekal lah PAS sebagai Kuli-Hamba-Abdi kepada politik pakatan mereka.




No comments: