PAS MENGAKU DIPERKUDAKAN DAP - RONNIE LIU BANTAH PENGASINGAN DALAM PANGGUNG WAYANG




Camane nak tegak Islam ni? Hukum dalam panggung wayang pon tak berani nak lawan? 


Cina kulup ni terus komen bila dapat maklumat tentang cerita ni tapi malangnyer Exco Agama Selangor yang juga Menteri Besar Selangor terus bisu?


Ape lagi orang PAS nak "Spin"?Konek Anwar Bagai nak giler orang PAS tegakkan tapi Hukum Agama bila cina kulup tu sound abis pakat semua lari!

Adakah dengan itu PAS mengaku diperkudakan oleh DAP? 


PAS langsung tak berani bukak mulut bila RONIE LIU bersuara.. apakah yang menyebabkan ianya berlaku?


Hassan Ali berundur kerana tidak sanggup lagi melihat Islam dihina, dikeji dan dilacurkan oleh DAP.. 


Anda bagaimana? .. aku tanye jer.. kalu DAP tak ngaku takpe lerrr.. 




SHAH ALAM: Pemimpin PAS Selangor mempertahankan keputusan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) mengarahkan operator pawagam meletakkan notis peringatan kepada pasangan bukan muhrim agar tidak duduk berdua-duaan di dalam panggung wayang.


Kata mereka, notis itu penting sebagai peringatan kepada pasangan bukan muhrim agar tidak menjadikan panggung wayang sebagai tempat untuk berasmara dana. Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad mengakui ahli-ahli majlis PAS dalam MDKS bertanggungjawab membuat cadangan itu.


“Pawagam adalah merupakan tempat awam untuk seisi keluarga menonton filem. Kami menerima aduan daripada keluarga yang membawa anak-anak ke pawagam dan melihat terdapatnya pasangan Islam yang memadu kasih di dalam pawagam dan mereka tidak suka," ujar Khalid.
Oleh itu, kata Khalid, PAS hanya sekadar mahu mengingatkan masyarakat agar tidak berkelakuan sumbang di dalam pawagam.


"Jangan jadikan pawagam sebagai kelab malam,” kata Khalid lagi.


Ahli Parlimen Kuala Selangor dari PAS, Dr Dzukefly Ahmad sementara itu berkata, isu tersebut akan dibincangkan semula dalam mesyuarat penuh ahli majlis MDKS hujung bulan ini.


Semalam, Exco Kerajaan Negeri, Ronnie Liu telah mengarahkan MDKS supaya membekukan sementara waktu arahan penampalan notis yang melarang pasangan bukan muhrim daripada duduk berdua-duaan di dalam pawagam sehingga perkara ini dikaji secara menyeluruh.


Menurut Ronnie pelaksanaan arahan itu dibuat tanpa merujuk terlebih dahulu kepada kerajaan negeri.


Katanya, Kerajaan Negeri tidak mahu sesuatu pelaksanaan sebarang peraturan baru di peringkat kerajaan tempatan dilakukan tanpa seragam.


Sebarang peraturan baru di peringkat negeri mestilah dilakukan secara menyeluruh dan bukannya secara berasingan sepertimana yang berlaku di Kuala Selangor, katanya.

No comments: