Mahfuz Omar salahkan Kerajaan Selangor Beri Bonus



Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata pemberian bonus penjawat awam RM 500 yang dimumkan oleh Perdana Menteri semalam bukan penyelesainan yang baik untuk tempoh jangka masa panjang kepada beban hidup yang ditanggung rakyat.

Mahfuz Bean jga berkata kerajaan gagal bertindak merancang penyelesaian jangka panjang dan RM 500 itu diberikan bertujuan untuk menutup mulut rakyat.

Apa yang aku nak katakan disini ialah kebodohan tahap "GABAN-Z" Mahsuz Bean ini memang tiada tandingannya.

Semalam kerajaan Selangor juga ada memberi bonus untuk kakitangan kerajaan negeri setengan bulan gaji atau sekurang-kurangnya RM 500 cuma ditambah sikit je RM 200.

Persoalannya dimanakah yang dikatakan oleh Mahfuz Bean sebagai perancangan jangka panjang Kerajaan Negri Selangor yang diketuai oleh Khalid Gagap Serabai?

Sepanjang lebih 4 tahun memerintah Negeri Selangor apakah perubahan yang telah dilakukan dan perancangan apakah yang telah dilaksanakan?


Jom kita tengok senarai perancangan atau janji janji pakatan yang masih belum ditunaikan di Selangor.

- janji potongan cukai pintu sebanyak 20% untuk premis kediaman dan 10% untuk premis perniagaan.
- elaun anak tadika RM 50 seorang sebulan
- Elaun anak pusat asuhan kanak-kanan, RM 75 sebulan
- elaun khas ibu-ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.
- elauan khas ibu tunggal
- bantuan kewangan untuk anak muda berkahwin
- bantuan geran untuk perniagaan
- memberi sewa percuma sekurang-kurangnya tiga bulan pertama di premis perniagaan milik kerajaan negeri
- membiayai rawatan percuma untuk warga Selangor yang berusi 60 tahun ke atas dan banyak lagi.


Jadi, layakkan Mahfuz Bean berkata demikian kepada Perdana Menteri sedangkan Kerajaan Negeri Selangor yang menerintah negeri kecil ini pun masih tak boleh mnyelesaikan segala janji yang dibuat.

Untuk rekod, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah berjanji kosong tetapi melaksanakan terus apa yang dikatakan dan itu membuktikan betapa prihatinnya Perdana Menteri terhadap masalah yang dihadapi rakyat.

Untuk Rekod juga, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mengeluarkan peruntukan untuk memancing undi sebaliknya Kerajaan Pakatan Haram-lah yang selama ini sentiasa mengeluarkan peruntukan untuk memancing undi dan membuat janji-janji kosong dengan niat menipu rakyat untuk menyokong meeka.

Akhirnya, Jika dilihat kepada kenyataan Naib Presiden PAS ini serupa dengan dia menyalahkan Kerajaan Selangor memberi bonus kepada kakitangannya.

Kalau nak mengata orang tengok dulu pada diri sendiri supaya tidak nanti dikata orang ibarat "Meludah Ke Langit Terpalit Ke Muka Sendiri"..

No comments: