Mr Bean Masuk Islam????



Mr Bean Masuk Islam!!! betul ke ni??.. 

Tapi itulah khabar yang heboh diperkatakan hari ini dan pertikan ni aku ambil dari sebuah portal dari Indonesia..

"KABAR mengejutkan datang dari dunia komedi. Rowan Atkinson sang komedian yang popular dengan peran kocaknya sebagai ‘Mr Bean’, Selasa (1/10/2013) diberitakan mengikrarkan ke-Islamannya.

Sebagaimana dilansir sadabladi.com dan salah satu media Israelisraellycool, Mr Bean menerangkan setelah ‘menonton’ film fitnah tentang nabi Muhammad SAW “Innocent of Muslim” adalah penyebab utama ia menemukan hidayah.

‘Mr Bean’ tak berbicara banyak ketika ditanya media, hanya mengangkat jari saja sebagai isyarat dia bersyahadat.

Menurut beberapa sumber portal media, Sheikh Rashid Ghannousyi, dalah salah seorang pembimbing Mr Bean. Banyak yang memberi selamat kepadanya di sepanjang jalan.

Bakat seniman legendaris ini tidak dimiliki oleh setiap artis komedi, diam adalah ciri khas lawakan dari pelawak yang memulai debut kariernya dari teater.

Dalam penulusuran Islampos.com, media-media mainstream di Inggris belum banyak memberitakannya. Namun sebagian media Arab sudah menurunkan berita Rowan masuk Islam."

Jika benar Khabaran ini maka aku amat bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana bertambah lagi seorang umat yang akan matinya dalam islam Insyaallah...

Psstttt: Mr Bean Malaysia bila nak masuk islam??

1 comment:

Anonymous said...

Mr Bean Msia akan masuk islam selepas lulus sekola dewasa.