TAK TAHU ADIB PATAH TULANG RUSUK




Patah tujuh tulang rusuk kiri Muhammad Adib Mohd Kassim berkemungkinan besar tidak disedari sepanjang anggota bomba itu menerima rawatan, tiada laporan berkenaan kecederaan tersebut dan hanya disedari selepas bedah siasat, tiada sesiapa yang memeriksa bahagian belakang badan mangsa dan macam-macam lagi keterangan yang keluar dari segala macam pakar dan ssaksi untuk membuktikan Adib bukan dibun**uh.
Kerajaan boleh putarbelitkan apapun fakta, boleh juga terus istiharkan Adib mati bun**uh diri agar kes Adib boleh ditutup.
Tetapi ingat, panjang mana pun masa yang diambil untuk menyembunyikan fakta hingga saat Adib dibunuh kita rakyat mahu tahu apakah tindakan kepada pihak yang mengupah gangster yang menyerang kuil.
Gangster yang terlibat wajib dihukum, bun**uh terus kalau perlu. Tapi kita mahu kerajaan dedahkan siapa yang bertanggungjawab dan tindakan ke atas mereka.
Kes perkauman ini dimulakan oleh pemaju dan kuncu-kuncu mereka. Bawa mereka ke muka keadilan ata sebab mencetuskan huru-hara perkauman hingga menyebabkan kematian anggota penyelamat.
Pembunuh Adib akan terlepas. Kita tidak boleh buat apa kerana itu kemahuan kerajaan untuk menyembunyikan dalang insiden perkauman ini. Alfatihah buat Adib Kamaruddin

No comments: