MAHFUZ GILA BABI BERKERAS MAHU JUAL KALIMAH ALLAH KEPADA KRISTIAN?



Petikan dari HARAKAH sendiri dengan tajuk "BN Perlu Mohon Maaf, Sengaja Politikkan Isu Kalimah Allah" hari ini membuktikan kemarakan api Muktamar PAS kian terasa dengan pelbagai pembohongan betujuan untuk mempopularkan diri dan kroni mereka.

Mahfuz Omar berkata :

"Kerajaan Umno BN digesa memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia sama ada orang Islam dan bukan Islam, di atas tindakan mempolitikkan isu larangan penggunaan kalimah Allah sehingga mencetuskan suasana kurang harmoni antara agama.


Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata, versi berbeza-beza kerajaan dalam menjustifikasikan larangan itu secara jelas menunjukkan isu ini dibangkitkan semata-mata untuk survival politik Umno BN."


Apa lagi sebenarnya yang PAS tidak puas hati? Mereka mahu juga dengan sedaya upaya menjual Kalimah Allah ini kepada Kristian! Berapa Kristian bayar atau apa Kristian janji kepada mereka ini kita sendiri pun tidak tahu tapi yang pasti dan jelas mereka akan tetap berusaha untuk memastikan Kristian dapat menggunakan Kalimah Allah sebagai panggilan tuhan mereka.

Secara umumnya tiada siapaun yang menentang penggunaan Kalimah Allah ini dimana sahaja kerana sebagai umat Islam kita tahu bahawa Allah itu tuhan sekalian alam, sekalian makhluk dan yang empunya segalanya tapi apa yang kita tidak faham apakah tujuan sebenarnya mereka ini mahu segilan-gilanya menggunakan kalimah Allah sebagai panggilan tuhan mereka?

Cerita ini tidak perlu diulas dalam bentuk agama kerana dalam logiknya sahaja sudah meragukan tetapi bagaimana penganut ajaran Agama PAS yang bijak pandai dalam Agama boleh terpengaruh dengan alasan-alasan bodoh puak Kristian yang sememangnya dari dulu mahu menghancurkan umat Islam.

Tapi persoalan yang amat menyinggung perasaan umat Islam ialah mengapa PAS begitu taksub mempertahankan tuntutan-tuntutan tersebut?

PAS sendiri dilihat gagal dalam kempen mereka mengISLAMkan DAP dalam Pakatan Rakyat dan sebaliknya yang berlaku mereka pula diKAFIRkan oleh DAP apabila satu demi satu kehendak DAP itu terpaksa mereka tunaikan.

Sejak puluhan tahun dulu jarang sekali kita dengar masyarakat Bukan Islam terutamanya dari kaum Cina yang kurang ajar tetapi sejak kebelakangan ini bula Pakatan Rakyat memerintah mereka naik tocang termasuk dengan desakan menperlahankan laungan Azan. 

Mengapa mereka berani?... Sebab ada PAS di belakang mereka bukan?.. Jadi apa yang PAS mamapu lakukan selain dari berpeluk tubuh dan menggigil ketakutan?... Jawapannya tiada apa kecuali terkencin dalam seluar.

Di Selangor sendiri semenjak diperintah oleh PAkatan Rakyat lambakan rumah utrut, pusat judi dan pusat maksiat berada dalam keadaan yang amat tidak terkawal dan mereka berniaga seolah-olah menjual air ditepi jalan tetapi apa yang PAS mampu lakukan?

Begitu juga dengan cerita HUDUD yang menjadi mainan PAS tetapi di Selangor mereka jelas dan sepakat bahawa Pakatan Rakyat tidak akan melaksanakan HUDUD kerana keadaan percampuran kaum yang masih belum boleh membenarkannya.



Alasan kononnya akan dilaksanakan kemudian memang tidak boleh diterima kerana tujuan PAS berjuang adalah untuk mendapatkan perlaksanaan HUDUD tetapi bagaimana pula ia boleh ditoleransikan atau dengan kata lebih jelas terpakasa menurut Arahan DAP. JIka benar PAS pejuang ISlam maka mereka wajib berkeras dengan pendirian mereka tetapi malangnya mereka terpaksa aku dengan kehendak DAP dan sekali lagi terpaksa menjilat muncung kasut DAP.

Petikan dari Portal Malaysiakini

Jadi apakah sebanarnya yang Mahfuz gila maksudkan dengan menyalahkan keajaan BN dalam isu Kalimah Allah sedangkan mereka sendiri gagal dalam setiap perjuangan meraka selama ini.

PAS hanyalah ibarat menjadi anjing kurap yang menharapkan belas kasihan memberi makan dan menurut segala perintah tuan yang memberi makan kepadanya. Dalam situasi ini DAP sebagai tuan kepada PAS boleh berbuat apa sahaja dan PAS tidak berani bersuara kerana takut tidak akan mendapat makan lagi.

Penulis bukan menulis mengikut emosi tetapi menulis tentang keadaan sebanr PAS yang semakin tidak boleh berfikir kerana gila mahu berkuasa dan mengumpul harta dan buktinya jelas selepas satu demi persatu perjuangan mereka terpaksa dilempar ke dalam kolam "Taik" kerana takutkan DAP.

Semoga satu hari nanti Allah swt akan memberikan mereka petunjuk....

No comments: