ROBOH KUIL & POLITIK



Saya melihat begitu banyak hantaran di Facebook Page Prof. Dr.Ramasamy mengenai perobohan Kuil. Saya melihat beliau dengan serius sedang memainkan isu agama dan perkauman.

Tindakan ini sebenarnya akan mengakibatkan rusuhan kaum. Itu yang cuba dicapai oleh Ramasamy yang pernah dikaitkan dengan kumpulan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LLTE).

Muhamad Adib Abu Kassim mati dibunuh akibat rusuhan perkauman dan agama yang diapi-apikan oleh pemimpin-pemimpin India DAP Komunis.

Adakah Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) mahu melihat ada lagi kejadian seperti itu berlaku?

Negara kita ada undang-undang tapi hanya dilaksanakan ke atas rakyat miskin. Kerajaan, Malangnya tidak bertindak ke atas pengganas-pengganas yang bertopengkan orang politik.

Saya melihat keadaan akan berubah akibat pandemik Covid19. Rakyat semakin susah akibat tekanan ekonomi. Mereka mencari jalan melepaskan api kemarahan. Kementerian Dalam Negeri (KDN) jangan terlepas pandang kerana sebab-sebab kecil sahaja rakyat boleh bertindak di luar batasan.

Tangkap dan hapuskan ideologi pengganas seperti Ramasamy ini. Jangan beri ruang, hanya kerana mereka minoriti maka mereka boleh menuntut apa sahaja termasuk mengganggu-gugat kestabilan negara.

Jika sayang negara, kerajaan mesti hapuskan mereka!





No comments: