Larang Pesta Arak: Malaysia Jadi Negara Ektremis bawah Umno-PAS, Kata DAP


Kata Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen,

"Ini adalah satu petanda jelas bahawa negara, di bawah Umno / BN yang bekerjasama dengan PAS, bergerak ke arah negara yang lebih ekstremis dan kurang toleransi.

"Apa yang selalu menjadi perayaan dan sambutan tahunan kini dilihat sebagai pantang larang oleh pakatan Umno BN-PAS"


Soalan saya, sejak bila pula PESTA ARAK sambutan utama atau perayaan di Malaysia?. 

Nyatakan di mana kedudukan Pesta Arak dalam kalender negara yang ianya diiktiraf sebagai acarta tahunan atau perayaan?

Menuduh UMNO-PAS sebagai EKTREMIS adalah satu tiundakan provokasi buat umat Islam dan bangsa Melayu. Pesta Arak Oktoberfest tidak ada pun dalam kalender Malaysia, Jadi dimana keperluan untuk menganjurkannya? dimana kewajiban untuk menganjurkannya?

Mengapa Cina-Cina DAP ini beria-ia sangat mahu PESTA ARAK itu diadakan?

Tujuan utamanya adalah untuk menimbulkan kebencian terutamanya Bangsa Cina di dalam negara ini dan bangsa lain yang bukan beragama Islam kononnya tindakan melarang penganjuran PESTA ARAK telah melanggar hak dan keperluan orang bukan Islam di dalam negara ini.

Bila mereka marah kerajaan akan tumbang pada Pilihan Raya akan datang, bangsa lain dan orang bukan Islam tidak akan undi BN kerana ada UMNO dan tidak undi PAS kerana tidak duduk dalam pakatan pembangkang. Itu motif mereka. Tapi adakah cara ini yang orang bukan Islam dan kaum lain dalam negara ini mahukan?

Tindakan ini mencari gaduh namanya. Tak habis-habis Cina-Cina DAP ini mahu mencari gaduh dengan Bangsa Meayu dan Umat Islam dalam negara ini. Semakin lama semakin berani kerana Umat Islam dan bangsa kita ini lemah, tterpengaruh kononnya hidup susah, kerajaan zalim dan sebagainya. 

Cina-Cina DAP ini KOMUNIS alaf baru. Mereka bukan komunis yang dulu tinggal di dalam hutan yang terpaksa mencuri makanan dari kampung-kampung sambil merogol dan membunuh orang kampung yang dirompak atau yang melawan.

Cina-Cina komunis kini pakai baju kot, naik kenderaan "Vellfire", tinggal di perumahan elit, miliki "bodyguard" bersenjata dan ada dikalangannya bercakap di dalam DEWAN RAKYAT. Hari ini kita perrcaya komunis lebih dari kita percaya Ulama. Kenyataan ini saya merujuk kepada rakan-rakan dalam PAS yang keluar parti masuk ke Parti Amanah Negara (PAN) dan kemudian menghina Presiden PAS yang mereka pernah agungkan dulu sebagai Ulama besar. Tuan Guru Haji Hadi kini adalah sampah di mata pengikut Mat Sabu (PAN).

Apa lagi saya nak kata?...

Tak boleh nak kata apa lagi. Kita ni orang Melayu beragama Islam sikit pun tak rasa malu dengan kenyataan Cina-Cina DAP yang setiap hari menghina bangsa kita, hina agama kita, hina Raja kita, hina Ulama kita... hina semua yang kit amalkan hingga kita terpaksa tunduk dan perlahankan Laungan Azan hanya kerana mahu menjaga ketenteraman mereka kononnya. 

Kita bangsa Melayu beragama Islam ini apa?. Kita pandang BABI itu najis berat, jijik, kotor.. Cina-Cina DAP ini pula pandang kita Melayu ISlam ini macam BABI. Siapa hina? Babi atau Melayu Islam?

Yang bercakap itu Pengerusi DAP Sarawak. Orang Sarawak marah dengan kita orang semenanjung kononnya tidak boleh tolak ansur. Selama ini orang Sarawak tidak bebaskah? Orang Sabah tidak bebaskah? Orang Semenanjung tidak bebaskah?... PESTA ARAK ini untuk apa?

Tahu tak apa Octoberfest ni?

Oktoberfest adalah satu pesta atau festival tahunan yang berlangsung di Munich, Bavaria, Jerman. Diadakan pada akhir bulan September hingga awal bulan Oktober,[1] pesta ini adalah salah satu pesta yang terkenal di negara dan yang terbesar di dunia dengan lima hingga enam juta pengunjung setahun. Oktoberfest merupakan sebahagian daripada budaya penduduk Bavaria kerana pesta ini pertama kali diadakan pada tahun 1810. Bandar lain di dunia juga mengadakan pesta Oktoberfest dengan menggunakan pesta ini di Bavaria sebagai model malahan dengan nama yang sama.
Sumber Wikipedia: https://ms.wikipedia.org/wiki/Oktoberfest

Pesta itu adalah pesta orang Jerman! Kenapa yang gila nak bawa ke Malaysia!


Lihat dua berita di atas. 1-"Polis selamatkan bayi selepas bapanya mabuk sampai tak boleh berdiri di Oktoberfest." 2 - "Polis Munich mengambil hak penjagaan bayi dari lelaki Texas yang mabuk di Oktoberfest."

Apa sebab yang gila sangat Cina-Cina DAP ini sampai menetang kerajaan semata-mata mahu pesta itu diadakan?

Sebab mereka mahu timbulkan ketegangan. UMNO-PAS dituduh mahu jadikan negara ini negara Ektremis. Sejak bila Cina-Cina DAP ini dibunuh oleh orang-orang UMNO-PAS?

Orang PAS ini pun buta. Sombong bodoh! 24 jam bercerita tentang Islam tapi mereka sendiri tak tahu Islam mereka di mana?. Sekarang ini PAS dihina, Ulama mereka dimaki hamun tapi mereka ini tak ada telor!

Saya pun tulis sudah melalut tak tahu nak "landing" macamana. Hati sakit tapi nak buat macamana kalau saya seorang saja yang marah. harapan saya moga orang lain juga terasa dan buat sesuatu.

Orang Sarawak dan Sabah janganlah ambil hati. Negara kita ini aman damai. Pelbagai kaum-etnik hidup dalam kepelbagaian. Bebas anuti agama masing-masing. Nikmati dan jagalah negara ini bersama. 

Komunis jahanam DAP akan melakukan apa sahaja untuk merampas negara ini. kalau mereka dapat bukan sahaja Melayu dan Islam yang akan susah tetapi seluruh rakyat negara ini.

Setakat itu dululah.. komenlah ikut pandangan masing-masing apa yang saya tulis ini adalah pandangan saya.











1 comment:

Anonymous said...

terbaik.

Powered by Blogger.