Sebab Puak Pas sembahyang hajat di depan pejabat DAP (ulangan)




Ada beberapa sebab kenapa puak Pas sembahyang hajat di depan pejabat DAP

1. Kalau buat dalam masjid orang tak nampak...tak leh masuk paper...Tambah pulak kalau tengah sembahyang orang tangkap gambar. Silap-silap boleh "possing" maut punya..

2. Nak tunjuk kepada orang yang Pas ni Islam, boleh sembahyang untuk membantu si kafir memerintah.

3. Nak tunjukkan bahawa mereka berjaya mendakwah Nga and ngeh bersaudara sehingga boleh sembahyang di depan pejabat Nga and Ngeh (DAP).

4. Supaya Nik Aziz syok sebab mereka sembahyang hajat untuk kemusnahan UMNO (maklumlah Nik Aziz memang tak suka dengan UMNO sampai Timbalan Presiden Pas yang kononnya baik dengan umno pun digelar sampah)

5. Tok iman nak balas jasa DAP yang bagi kawasan balak ke?

6. Mereka takbur, sebab sejak hari itu dah buat sembahyang hajat minta Allah musnahkan BN dan UMNO tetapi alhamdulillah Allah bersama dengan pihak yang benar (UMNO semakin pulih). Jadi puak-puak Pas ni nak marah kan Allah takut syirik jadi UMNO lah dikambing hitamkan dan dimaki.

7. Mengambil iktibar sempena pemerintahan Tok Guru di Kelantan yang tidak mampu membina masjid di Kelantan. Jadi sembahyang di jalanan, mengiktiraf jasa Tok Guru yang tak mampu membina masjid di Kelantan.

8. Pas selalu kata politik tidak dapat dipisahkan dari agama. Sekarang betullah agama (sembahayang) pun dipolitikkan. Ikhlas ke sembahayang itu? Apa doa hajat itu? (doa untuk kemusnahan saudara seagama ke? dan membantu rakan tidak seagama?)

9. Sekadar gimik nak tunjuk alim. Dengar citer arah kiblat pun salah.

10. Sembahyang bukan kerana Allah tapi kerana publisiti.... Kalau kerana publisiti elok je buat di belakang pejabat DAP. Tempat sivakumar sembahayang. Tak jauh pun dari pejabat DAP itu. Dalam 500 meter je. Kalau buat di situ sesuai sangatlah PAS FOR ALL......

Sumber:pemudapadangrengas.blogspot.com

1 comment:

Saladin said...

Ini sembahyang nak jadi glamouris....