UMNO Munafik!! - Cina DAP


Isu perkauman dalam pilihan raya 1969 diperkatakan bermula apabila calon-calon pilihan raya serta ahli-ahli politik dari kalangan parti pembangkang, telah membangkitkan soal-soal Bangsa Malaysia berkaitan dengan Bahasa Kebangsaan (Bahasa Melayu), kedudukan istimewa orang Melayu sebagai (Bumiputera) dan hak kerakyatan orang bukan Melayu.

Itu cerita 45 tahun lalu yang kita boleh "google" sahaja dan baca dalam pelbagai versi tetapi antara penyebab yang menyebabkan kemarahan Orang Melayu pada ketika itu apabila terdapat segelintir pengikut perarakan telah mengeluarkan slogan-slogan sensitif berkenaan isu perkauman semasa mengadakan perarakan di jalan-jalan raya di sekitar Kuala Lumpur.


Kaum Cina berarak menerusi kawasan Melayu, melontar penghinaan sehingga mendorong kepada kejadian tersebut. Kaum Cina yang menang telah berarak dengan mengikat penyapu kepada kenderaan mereka sebagai lambang kemenangan mereka menyapu bersih kerusi sambil melaungkan slogan. Penyapu tersebut sebagai lambang mereka akan menyapu ('menyingkir') orang-orang Melayu ke laut. Ada yang mencaci dan meludah dari atas lori ke arah orang Melayu di tepi-tepi jalan.


Hari ini di Teluk Intan apa bezanya? Kejadian menghina Orang Melayu setiap hari berlaku secara terang-terangan. Mereka menyangka Orang Melayu takut dan tidak mampu berbuat apa-apa kepada mereka. Orang Melayu sudah hilang bisanya... Lihat video ini:


Cina DAP ini dari atas pentas dengan yakin dan penuh gaya mengatakan UMNO yang dianggotai oleh Orang Melayu sebagai MUNAFIK!

Cina DAP ini sudah terlampau Hebat Kah!!

Cina DAP ini yakin sangat Kah yang melayu tidak akan merasa marah dengan apa yang dikatakannya itu!!

Apa yang saya tuliskan ini bukan untuk membangkitkan semangat kemarahan Orang Melayu tetapi Cina DAP ini yang meminta saya melakukan demikian.

Mereka ini terlalu yakin yang mereka telah cukup kekuatan untuk mengembalikan zaman kegemilangan mereka seperti yang berlaku pada tahun 1969 dimana mereka menang dan mengatasi Orang Melayu.

Bagi saya terlalu awal jangkaan mereka itu... 

Saya menulis ini adalah dari hati saya dan apa yang saya rasa sebagai Orang Melayu saya melihat apa yang berlaku ini sudah cukup melampau!!

Mungkin pihak Berkuasa tidak mampu mampu melakukan apa-apa kerana sudah tiada Akta Hasutan yang boleh digunakan tetapi bagi rakyat biasa mereka ada jalan mereka sendiri..

Jika CINA DAP ini setiap kali berjumpa mahu menjual sudah pasti nanti satu hari ada yang mahu membelinya...

Saya cuma menulis apa yang saya rasa dan kali ini saya rasa penulisan saya tidaklah terlalu ganas seperti yang sebelumnya dan saya tidak mengikut emosi menulis untuk kali ini..

Cukup setakat ini dan saya akan luahkan apa lagi yang ada dalam hati saya ini pada cerita yang lain.. Insyaallah..