Tak Dapat Pukul Polis Diraja Malaysia... Pukul Polis PAS Pon Bolehlah!!!

Selepas semakin heboh kisah peegaduhan penyokong SAMM dan petugas Unit Amal PAS maka terpaksalah mereka mengalihkan perhatian yang kononnya memulakan pergaduhan itu adalah orang yang tidak dikenali.

Kali ini tiada polis nak dipersalahkan sebaliknya yang menggantikan tugas polis adalah budak-budak Unit Amal PAS dan terbukti mereka tidak boleh mengawal keadaan. Kalau dulu pukul Polis tapi sekarang Pukul Polis PAS.. (kira polis jugalah tu).


Cerita kononnya ada pasukan tidak dikenali menyertai Himpunan GST itu disebarkan oleh Harakah Daily kononnya untuk menunjukkan bahawa mereka tidak bersalah.

Dikenali atau tidak, mereka harus bertanggungjawab kerana merekalah yang menganjurkan Himpunan yang tiada faedahnya kerana pihak yang membantah tidak tahu apa yang dibantah. Mereka langsung tidak tahu apa itu GST, bagaimana dilaksanakan, siapa yang dikenakan cukai dan siapa yang untung tau rugi jika GST dilaksanakan.

Mereka hadir untuk berseronok, terpengaruh dengan kebangkitan rakyat yang akhirnya berjaya menumbangkan kerajaan. Kini bibit-bibit kekacauan semakin terasa bila penganjur sendiri tidak mengenali pasukan yang menyertai mereka.

Bila kekecohan berlaku hingga mendatangkan kecederaan atau maut siapa pula nak dipersalahkan?.. Mereka yang membawa kumpulan terbabit dan merekalah yang mencipta kekecohan itu kerana puncanya adalah mereka yang sengaja mahu menjatuhkan kerajaan dengan cara kotor dan tidak bertamadun.

Nanti bila negara ini sudah hancur, kerajaan ini telah tumbang maka jadilah ia seperti negara-negara yang mereka jadikan contoh. Berjayakan negara-negara itu membangun? bertambah baikkah kehidupan mereka? atau dapatkah apa yang rakyat mahukan?...

Mungkin lebih mudah berbicara dengan binatang yang memang dilahirkan sebagai binatang berbanding daripada dengan manusia yang dilahirkan menjadi manusia tetapi berperilaku seperti binatang.