WAYANG CINA KOMUNIS DAP KES ROGOL PEMBANTU RUMAH SUDAH BERMULA - DIBAYAR 100 RIBU DAN DIUGUT DENGAN PISTOL



Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Perak Ngeh Koo Ham membuat laporan polis malam tadi berhubung maklumat yang diterimanya berkenaan dakwaan rogol Adun Tronoh Paul Yong Choo Kong.

Menurut laporan polis yang dilihat Malaysiakini, Ngeh berada di Ipoh sekitar jam 6 petang tadi apabila mendapat maklumat mengenai seorang individu yang dikatakan telah menemani pembantu rumah warga Indonesia itu ketika dia membuat laporan polis.

"(Saya) telah terima maklumat bahawa orang yang membawa pembantu rumah Indonesia YB Yong Choo Kiong (seorang ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak) untuk membuat laporan polis telah menerima wang sebanyak RM100,000.

"Beliau telah diugut dengan sepucuk pistol, untuk tidak membongkarkan rahsia ini.


Saya mempercayai ada muslihat di belakang dakwaan bahawa YB Yong Choo Kiong telah merogol pembantu rumahnya.

"Saya berharap pihak polis dapat menyiasat dengan lebih lanjut dakwaan yang dibuat oleh pembantu rumah tersebut," kata penasihat DAP Perak itu.

Ngeh yang juga MP Beruas menyebut di dalam laporan yang dibuat di Balai Polis Pasir Puteh, Ipoh bahawa beliau percaya maklumat itu relevan dengan kes melibatkan exco Perak itu.

Yong dijangka akan didakwa di Mahkamah Sesyen Ipoh esok di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Terdahulu, Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu menasihatkan exco kerajaan negeri Paul Yong bercuti daripada tugas rasminya kerana bakal berdepan tuduhan merogol amah.

Beliau berkata kerajaan negeri mengambil maklum keputusan peguam negara untuk mendakwa Yong.

Yong, yang juga bendahari DAP Perak telah menafikan tuduhan itu dan kini dibebaskan di bawah ikat jamin polis.

Pada sidang media singkat selepas membuat laporan polis, Ngeh memberitahu wartawan tujuan laporan polis untuk membantu penyiasatan.


"Saya fikir polis tidak mempunyai maklumat ini ketika mereka (menyelesaikan) siasatan," katanya.

4 comments:

Anonymous said...

PEROGOL Cina BABI ni mungkin akan diBEBASkan juga oleh si SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA bangkai Anjing PARIA SAMPAH pundek parti BANGKAI ANJING tu, yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, iaitu si parti bangkai ANJING sampah HOMO DAP Parasit PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK-si parti EKSTREMIS, RASIS, FASIS dan SUPREMASIS jijik ZIONIS ISrael!!

Anonymous said...

Lihat juga KEDUTAAN INDONESIA bawah rejim JOKOWI BANGKAI ANJING Zionis ni, yg. mmg. TAK GUNA dan TAK PEDULIkan nasib bangsa BUMIPUTERA Melayu (ISLAM atau KRISTIAN) Indonesia MISKIN kita, yg. asyik diBUNUH si PENDATANG2 CINA/PARIA amat RASIS kat NEGARA ISLAM kita ni!!! Habis kebanyakan PENJENAYAH2/PEMBUNUH2/PEROMPAK2/PERASUAH2 dr. PENDATANG2 PARIA/CINA diBEBASkan SESUKA HATI dia mcm. TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM dan UNDG2 NEGARA kami ni KEPALA BAPA si PENDATANG PENJENAYAH SAMSENG Peguam Negara PARIA pundek sampah PUKIMAK dia ni punya! Di –

(AWAS: ini BLOG BANGKAI ANJING DAPpembunuh)

http://bankami.blogspot.com/2019/06/amah-didera-mati-kes-pendakwaan.html

Amah Didera Mati - Kes Pendakwaan Digugurkan.... Hmmmmmm

Ban Kami Blogspot
June 13, 2019

Anonymous said...

Difahamkan ramai warga Hong Kong ingin membeli rumah dan berminat untuk menetap disini. Nasihat natizen janganlah diambil lagi SAMPAH2 ini lagi, kelak nanti akan mendatangkan masalah besar kepada orang Melayu, ugama Islam dan cara hidup orang2 asal disini, bangsa ini tidak mempunyai ADAB yang COMPATIBLE dengan cara orang2 Islam Melayu. Budaya mereka adalah judi, babi, colok, arak, pelacuran dan segala benda yang bertentangan dengan Islam. Pergilah kenegara baru mereka di Australia, Kanada dan Eropah sana. Berhati2lah!!!!

Anonymous said...

Pesan kepada Kutty, jangan bagi warga2 Hong Kong datang kesini. Sampah2 ini kelak akan mendatangkan masalah besar kepada orang Islam disini nanti! Tolonglah KUTTY!!!