ISU GELANDANGAN @TengkuAdnanReal & "DAPUR SUP" ADA AGENDA TERSEMBUNYI.


Setelah membaca dan memeriksa beberapa perkara, saya dapati kisah Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mahu menutup 'Dapur Sup' yang memberi makan gelandangan di sekitar Bandar Kuala Lumpur adalah tidak benar.

Seingat saya Tengku Adnan tidak pernah mengatakan mahu menutup tetapi beliau menasihatkan agar aktiviti tersebut dialihkan ke kawasan yang lebih sesuai. Beliau meminta Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang menganjurkan berundur sekurang-kurangnya 2 kilometer dari kawasan Pusat Bandar. Jika ia dirasakan jauh, pihak penganjur boleh berbincang dengan DBKL dan saya
tidak rasa cadangan itu ditolak andai ia boleh memberi manfaat bagi kedua-dua belah pihak.

MENGAPA KUALA LUMPUR
Pokok kepada isu ini sebenarnya bukanlah 'Dapur Sup' yang memberi makan percuma tetapi lokasi yang mereka pilih. Jika benar-benar mahu membantu golongan yang memerlukan mengapa perlu buat di tengah bandar yang sesak? 

Tengku Adnan nafi arah tutup 'Dapur Sup'
Saya cuba berfikiran positif tetapi bila isu ini diperbesarkan hingga sudah lari dari tajuk sebenar, maka saya membuat kesimpulan ada agenda tersembunyai disebalik semua ini. 

Mereka seolah-olah mahu memburukkan imej Kuala Lumpur dengan memperlihatkan bandar tersebut dipenenuhi gelandangan dan peminta sedekah. Saya bukan mahu menghina tetapi saya mahu mengaitkan kedegilan mereka untuk memindahkan lokasi 'Dapur Sup' milik mereka ke tempat yang lebih sesuai tanpa mengganggu ketenteraman orang lain.

Tiada halangan untuk membuat kebaikan tetapi biarlah ianya dengan niat yang betul.

NGO DIRAGUI
Selain masalah berkeras untuk pindah ke lokasi lain, NGO-NGO yang terlibat juga diragui niat mereka. Daripada 12 NGO yang berdaftar dan dikesan DBKL, boleh dikatakan lebih separuh adalah NGO bukan Islam.  Apa niat dan tujuan sebenarnya mereka beria-ia memberi makanan kepada gelandangan yang kebanyakannya orang Islam.

Dari mana sumber kewangan mereka? Siapa yang beri dana? Makanan Halal atau tidak? dan banyak lagi yang boleh dipersoalkan.

Say bukan berniat untuk mencari salah sesiapa tetapi sekadar untuk memberi pandangan mengenai isu ini yang dilihat semakin jauh lari tajuk asalnya apabila serangan demi serangan dilemparkan kepada pihak kerajaan. Tidak terkecuali menteri Wilayah Persekutuan sendiri yang diserang secara peribadi.

Jadi, saya minta sahabat-sahabat untuk fikirkan dan menilai isu ini bukan hanya dari sudut sedekah tetapi ke sudut yang lebih luas iaitu niat dan agenda yang tersembunyi.





1 comment:

Anonymous said...

Please share and forward to all friends

We would like to inform everyone about YIP KUM FOOK, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK has never embarrassed people about him always lying, cheating, insulting Buddhist teachings, etc.

Recently a lot of people are talking about his character, before this he was a truck driver who sends furniture everywhere, then he studied law courses at some universities but we don’t know he studied courses or not because he doesn’t know law, he deceives people. everywhere. and how lawyers can deceive people without fear of the law

Hope everyone should care about this name YIP KUM FOOK (LAWYER OR MCA GOMBAK CHAIRMAN AND PRESIDENT OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), also needs to be shared and forwarded to all. If you make a mistake, you will lose everything, this man or YIP KUM FOOK is very dangerous and his son (YIP JIUN HANN) is also the most dangerous.

By KOK MENG, KEPONG
Translated by Dr. Chew