Hishamuddin Rais Bapa Komunis Pakatan Haram Turut Didakwa


KUALA LUMPUR 29 Mei - Seorang lagi aktivis propembangkang, Hishamuddin Rais didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan untuk menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan dalam satu ceramah, 13 Mei lalu.

Dia turut mengaku tidak bersalah atas tuduhan tersebut.

Dia didakwa berbuat demikian dengan menyebut kata-kata menghasut yang cenderung untuk membangkitkan rakyat negara ini untuk mengubah kerajaan yang tertubuh menurut undang-undang, dengan cara yang tidak sah.

Perbuatan itu didakwa berlaku ketika berceramah di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di No. 1, Jalan Maharajalela di sini antara pukul 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei lalu.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya.
Hishamuddin turut dibebaskan dengan ikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin sementara menunggu sebutan kes pada 2 Julai. - Utusan



© Utusan Melayu (M) Bhd 

2 comments:

Anonymous said...

Tujuan SAMSENG-SAMSENG RASIS DAP/PKR yang semakin GANAS kebencian mereka sampai nak guna nama “Allah” dalam injil, terbalikkan bendera tercinta kita – semuanya adalah untuk menghina Islam dan lambang Islam di bendera kita, dan begitu benci orang Melayu kerana selalunya orang Melayu adalah pengikut setia Islam, yang berkuasa kuat politik di bumi tercinta, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain ini! Dan juga tujuan menghina DYMM Agong/Sultan-Sultan Melayu dan Permaisuri-Permaisuri, adalah kerana mereka sebagai penjaga daulat Islam. Ini adalah sebab kenapa UMNO/PERKASA dan parti Bumiputera lain yang Islam, mesti jangan ditipu dalang dua muka durjana seperti Gerakan dan MCA untuk buat parti tunggal kononnya - geramnya!

Bahagian Pertama:

Sebenarnya DAP dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya, itu nak tipu kita, berpura-pura berlagak macam DAP masih Komunis, dan untuk menipu golongan Melayu bodoh PKR/DAP yang fikir mereka ini kononya "intellektual" sebabbaca pasal Karl Marx, Lenin dll. DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan penjajah Kristian Zionis yang amat merbahaya, untuk menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura sudah terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam di Malaysia, terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, untuk dikuasai!. Kemudian penjajah Barat-Zionis ini akan menawan tanah Islam lain di Selatan Thailand/Filipina, yang juga kaya dengan minyak-gas yang bertimbun.

Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria dan Iraq), cuba mengkristiankan Melayu/Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin, dan menghasut kaum Kristian biasa dan bukan Islam lain, supaya membenci orang Islam (di Malaysia, dihasut membenci orang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam termasuk di Malaysia Timur).

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Bahagian kedua:

Dan ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Sebab itulah saya juga syak sebabnya Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (Passport Malaysia tak benarkan ke Israel).

Lihatlah betapa bahaya dan ganasnya pertubuhan Kristian Zionis, yang mahu hapuskan Islam dan sampaikan Palestin dan Bumiputeranya tidak wujud bagi pertubuhan ini, di:

1. http://londonprogressivejournal.com/article/9/in-depth-christian-zionism, In Depth: Christian Zionism, by Ravender Singh Sembhy, Fri 11th Jan 2008:

…The Christian Zionists’ theory seems to be that Islam is the false global religion of the Antichrist which is threatening Jewish and Christian life, along with Israeli expansionism, thus further delaying Christ’s return....

2. http://www.elca.org/What-We-Believe/Social-Issues/Journal-of-Lutheran-Ethics/Issues/May-2005/Challenge-the-Implications-of-Christian-Zionism.aspx, Challenge the Implications of "Christian Zionism", Ann E. Hafften:

…. [4] "Christian Zionism" as manifested in the programming of the Christian Broadcasting Network (cbn.com) and the Trinity Broadcasting Network (tbn.org)...is a movement with serious political and economic leverage that advocates Israel as a nation that reaches from the Mediterranean to the Jordan River or even the Euphrates; the transfer of Palestinians from the West Bank and Gaza to other Arab states......

Israeli Ambassador Zalmon Shoval stated: The whole land between the Mediterranean Sea and the Jordan River is ours ... historically, morally, and by virtue of international law. We do not see ourselves as "occupiers;" of anyone else's country; there never having been a Palestinian or other sovereign state in what is now usually referred to as "the territories." Nor, is it illegal for Jewish people to live anywhere in the area. These are not Arab lands, the way the press routinely defines them.'".....

MAKCIK Tempurung.