Skip to content

30 September 2012

BUdak-Budak Askar Mengamuk Nak Pecahkan Kepala!!


Giler Budak-budak askar ni sampai nak pecahkan kepala!!

Takkan PM bagi peruntukan lebih pon korang nak pecahkan kepala!!

Pelbagai insentif yang diberikan kepada pegawai, anggota serta pesara tentera dalam Bajet 2013 adalah simbol pengiktirafan kerajaan terhadap jasa dan sumbangan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, bajet yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam juga membuktikan golongan tentera tidak pernah terlepas daripada perhatian kerajaan.

''Golongan tentera sentiasa mendapat perhatian dalam bajet. Cuma kali ini ia lebih bersifat menyeluruh. Bukan sahaja kepada pegawai dan anggota, tetapi juga kepada pesara tentera," katanya.

Ahmad Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datoh berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Hari Potensi Tabika Kemas Peringkat Negeri Perak 2012 di Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh di sini hari ini.

Najib ketika membentangkan Bajet 2013 semalam mengumumkan pemberian insentif sebanyak RM200 sebulan berkuat kuasa 1 Januari ini untuk seramai 125,708 pegawai dan anggota ATM melibatkan peruntukan sebanyak RM301 juta.

Bagi menghargai peranan pasukan simpanan ATM pula, kerajaan bersetuju menyelaras elaun khidmat bertugas daripada RM4 sejam bagi anggota biasa kepada RM6 sejam dan pegawai dinaikkan kepada RM7.80 sejam.

Perdana Menteri berkata, sebagai membalas jasa bekas tentera yang bersara awal kerana berkhidmat kurang daripada 21 tahun serta tidak berpencen, kerajaan bersetuju memberi sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada mereka.

Ahmad Zahid berkata, keprihatinan kerajaan terhadap golongan tentera juga terserlah melalui pelaksanaan Skim Perlindungan Insurans Berkelompok untuk anggota tentera yang sedang berkhidmat dengan peruntukan mencecah RM12 juta.

''Begitu juga dengan penambahbaikan skim perkhidmatan ATM yang memberi kelegaan kepada golongan tentera. Terima kasih kepada Perdana Menteri kerana mendengar rintihan dan permasalahan golongan tentera," katanya.


29 September 2012

Sila Sebarkan!!!.Ngeh Koo Ham Hina Islam Lagi??


Cuba saudara, sahabat dan musuh sekalian fikirkan dan huraikan apa yang dimaksudkan oleh Ngeh Koo Ham dalam perbualannya bersama Armand Azha PJU di twitter ini.


Jika dilihat daripada gelombang menolak atau memboikot OLD TOWN WHITE COFFE sekarang ini sudah pastinya perbualan itu merujuk kepada golongan Muslim yang minum dan makan di kedai tersebut.



Maksudnya Armand mungkin mempersoalkan tentang kesahihan halal atau tidak kopi yang diminum oleh umat muslim di kedai tersebut termasuk makanannya.



Apa pula maksud Ngeh Koo Ham tentang "Tuhann Tak Kata Begitu"? Tuhan yang siapa? Agama Apa? 


Apa pula maksud "Manusi Jangan Tambah Syarat Membebankan, Tuhan Membebaskan"?

Jika merujuk semula konsep perbualan sudah pasti membincangkan soal halal atau tidak kerana soalan yang ditanya ada sijil halal atau tidak jenama kopi tersebut.


Adakah Ngeh Koo Ham maksudkan tuhan itu dalam konsep islam atau tuhannya?



Fikirkan dan huraikan... Adakah Ngeh menghina atau mengejek?..



Bukan menuduh cuma mohon penjelasan.. sila jelaskan.

Ape Kerajaan NI?? Beli Telefon Pon Nak Bagi Rebet!!


Golongan belia akan menikmati rebat sebanyak RM200 secara one-off atau bayar sekali bagi pembelian satu unit telefon mudah alih pintar 3G, yang bertujuan membuka akses untuk golongan itu kepada lebuh raya maklumat, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini.

Perdana Menteri berkata pakej khas itu, yang akan diperkenalkan kerajaan dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia dan syarikat telekomunikasi, terbuka kepada belia berumur antara 21 hingga 30 tahun dengan pendapatan bulanan RM3,000 ke bawah.

"Sebanyak RM300 juta disediakan dan akan memanfaatkan 1.5 juta belia," kata Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat, hari ini. 


Gila ape kerajaan ni sampai beli telefon pun dorang nak tanggung!!

Kerajaan Syurga Taknak Bagi Rebet Serban Ke?...

Rakyat Malaysia Manja - Dah La Dapat Duit Free, Cukai Pulak Tak Payah Bayar!!


Kira-kira 170,000 individu tidak perlu lagi membayar cukai pendapatan berikutan penurunan kadar satu mata peratusan bagi golongan tersebut mulai tahun depan.

Penurunan kadar cukai itu akan menguntungkan kumpulan dengan pendapatan bercukai tahunan melebihi RM2,500 hingga RM50,000.

Langkah itu akan turut memberi manfaat kepada pembayar cukai sedia ada untuk menikmati penjimatan bayaran cukai mereka.

"Sebagai contoh, golongan profesional muda yang belum berkahwin dengan pendapatan bulanan RM5,000 akan menikmati penjimatan cukai pendapatan sehingga RM425 seorang," katanya ketika membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat di sini hari ini.

Sebelum ini, kerajaan telah menyediakan sebanyak 20 jenis pelepasan cukai individu dan dua rebat cukai yang menjadikan hanya 1.7 juta orang sahaja yang perlu membayar cukai berbanding keseluruhan guna tenaga iaitu seramai 12 juta orang.

Pada masa ini, kadar cukai pendapatan individu pemastautin adalah progresif iaitu antara kosong peratus hingga 12 peratus ke atas pendapatan bercukai RM2,500 hingga RM50,000. 

Kerajaan BN sentiasa perihatin tentang kesusahan rakyat dan sentiasa bersedia untuk menurangkan beban yang ditanggung rakyat.

Kerajaan Syurga Bagi Ape?................

28 September 2012

GILA!! Budak Bujang Pun Dapat Duit Kerajaan Tanggung!! Tak Guna Punye Kerajaan!!



Hari ini Kerajaan mengumumkan Bantuan Rakyat 1Malaysia Kedua (BR1M 2.0) iaitu antara RM250 dan RM500 yang merupakan antara bajet yang ditunggu-tunggu oleh rakyat golongan bawahan yang kurang berkemampuan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, RM500 akan diberikan kepada isi rumah berpendapatan kurang RM3,000 manakala RM250 kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas dan pemberian BR1M sebanyak RM250 kepada rakyat yang masih bujang akan diberikan bermula awal tahun hadapan.
Katanya, "Rakyat bujang yang berusia 21 tahun ke atas dan berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan diberikan bantuan sebanyak RM250."
"Hakikatnya, bantuan kepada isi rumah dan individu bujang ini bukanlah satu langkah populis malah manifesto sebuah kerajaan bertanggungjwab dan mampu mengurus kewangan negara dengan berhemah," katanya pada perbentangan Bajet 2013 hari ini.
Bayangkan betapa hebatnya kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Barisan Nasional hinggakan  budak-budak bujang pun kerajaan tanggung.
Syabas Kerajaan BN.... bersambung......



27 September 2012

Mansor Dirasuk Hantu Tokong Guan Eng


Semalam Buletin Utama TV3 mendedahkan Mansor tidak mengaku yang dia mengatakan Guan Eng sombong dan angkuh.

Malam ni pula dia mengaku ada berkata demikian...

Apa sebenarnya yang dia cakap dan tak cakap ni?

Bayangkan ketakutan yang amat sangat yang ada pada diri seorang melayu terhadapat tokong Guan Eng.

Bila nanti jika negara ini diperintah oleh kumpulan komunis ini, siapakah yang mampu bersuara?







ANWAR Jadi PM, Rakyat Mampos!!!


Inilah kononnya pemimpin yang akan menjadi Perdana Menteri Malaysia akan datang, seorang pemimpin parti pembangkang yang celaka dalam usahanya untuk merampas kerajaan.

Belum pun memerintah negara sudah berlagak kesana-sini dengan jet peribadi, bayangkan kalau sudah memerintah negara apa akan jadi?

Anwar Nampak sungguh tak sabar untuk memerintah negara untuk bermewah-mewah dan menjadi raja di Malaysia.

Pendek kata, Anwar kalau jadi PM, Rakyat Malaysia mampos tak makan!!




26 September 2012

Kos 2 hari sewa jet eksekutif RM96,000 ( Utusan Malaysia )



KUALA LUMPUR : Kos menyewa jet eksekutif selama dua hari untuk membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta beberapa pemimpin pakatan pembangkang ke Labuan, Sabah pada pertengahan bulan ini adalah RM96,000 (AS$30,000).

Menurut sumber, kos tersebut meliputi semua caj termasuk bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).

Difahamkan juga urusan tempahan jet berkenaan dilakukan oleh seorang individu dari Sarawak.

Sementara itu Pengerusi Tjets, Datuk Mohd. Taufik Omar ketika dihubungi Utusan Malaysia menjelaskan, beliau tiada hubungan persahabatan dengan Anwar, sebaliknya perkhidmatan pengurusan penerbangan jet eksekutif yang dinaiki oleh ketua pembangkang itu dilakukan secara profesional.

Jelasnya beliau tidak mengetahui bahawa Anwar akan menjadi penumpang jet eksklusif berkenaan apabila tempahan dibuat.

"Sehinggalah jet mahu berlepas baru saya tahu yang antara penumpang jet tersebut adalah Anwar dan rakan-rakannya. Saya orang berniaga dan menguruskan tempahan secara profesional. Saya tidak pula memeriksa siapa yang akan menjadi penumpang apabila sesuatu tempahan jet eksekutif dibuat," jelasnya.

Sebelum ini seorang penulis blog, John F. Seademon mendakwa Mohd. Taufik yang menyewakan jet tersebut kepada Anwar.

Kisah mengenai jet tersebut mula tercetus apabila Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua pada laman Twitternya telah memuat turun gambar jet eksekutif yang diberi nama Dassault Falcon pada 15 September lalu yang kemudian telah dipetik oleh beberapa blog antaranya http://mediawangsamaju.blogspot.com.

Selain Anwar, turut menaiki jet eksekutif berkenaan ialah Timbalan Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw; Ketua Pengarah Pilihanraya Pas, Dr. Hatta Ramli dan Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin.

"Apabila saya melihat Anwar menjadi penumpang jet tersebut, apa yang boleh saya buat? Tidak mungkin saya meminta Anwar dan rakan-rakannya turun. Saya hanya sekadar boleh beristigfar dan tunggu apa yang akan berlaku selepas itu," Kata Mohd Taufik lagi.

Menurutnya, tidak banyak syarikat bumiputera yang terlibat dalam industri pengurusan penyediaan jet eksekutif di negara ini, oleh itu tidak adil bagi mana-mana pihak menunding jari dan menuduhnya ada kaitan dengan Anwar hanya kerana hal itu.

"Saya hanya  cari makan dan ini adalah salah satu bidang perniagaan saya. Adakah saya bersalah hanya disebabkan Anwar menjadi salah seorang penumpang dalam jet yang diuruskan oleh syarikat saya.

"Saya amat berharap penjelasan ini menceritakan perkara yang sebenarnya berlaku," katanya.

ANWAR IBRAHIM Gila Jadi Pembela Kaum Wanita Pulak Dah....



Aku sebenarnya tak faham, cuba terangkan sikit tentang rancangan Parti yang dianggotai oleh orang gila ni...

Sebelum baca Korang bagitau aku statistik orang berkahwin berdaftar dalam Malaysia ni? Lepas tu Korang bagitau aku ape sebenarnya yang Si Tolol ni cakap?

 Peruntukan RM3 bilion melalui skim Caruman Wanita Nasional.

Mewajibkan setiap suami menunaikan caruman kepada isteri mereka dengan kadar minimum RM120 sehingga RM1,200 mengikut kemampuan.

Kerajaan Persekutuan akan menyumbangkan RM600 setahun tanpa mengira tahap sumbangan suami.

Skim ini memberi penjimatan awal sekurang-kurangnya RM5,000 bagi setiap suri rumah dalam tempoh lima tahun pertama sumbangan.

Ia boleh dikeluarkan apabila melibatkan kematian pasangan, perceraian, hilang upaya kekal, kehilangan kekal pendapatan dan lain-lain.

Jika tidak, suri rumah boleh keluarkan simpanan mereka pada usia 50 yang dijangka mencecah RM30,000.

Selamatkan Malaysia Dari Dong Zong



Dong Zong, sebuah pertubuhan ektremis Cina yang bertopengkan pendidikan Cina bercadang untuk mengadakan satu Perhimpunan yang dipanggil 926 di Parlimen bagi melindungi kuasa Lembaga Pengarah sekolah-sekolah Cina.   

Menurut Timbalan Presidennya, Chow Siew Hong, perhimpunan tersebut perlu diadakan kerana terdapat usaha dari Jabatan Pendidikan untuk memanipulasi perlantikan lembaga pengarah melalui penolakan pendaftaran jawatankuasa di SJKC Jinjang Utara, dengan tujuan untuk mengawal Dong Zong.   Bagaimanapun, pihak Jabatan menjelaskan bahawa pendaftaran jawatankuasa tersebut telah ditolak kerana Presiden Dong Zong, Yap Sin Tian serta Siew Hong sendiri gagal menepati syarat iaitu melantik tiga ahli dari badan yang berkaitan dengan sekolah tersebut, seperti pihak alumni dan PIBG.  

Walaupun masalah ini adalah masalah teknikal yang berpunca dari pihak mereka, tetapi seperti biasa, Dong Zong cuba menimbulkan prasangka buruk terhadap kerajaan.  

Sedangkan, hakikat sebenarnya ialah kedua-dua Sin Tian dan Siew Hong takut kehilangan jawatan dan tidak dapat bertanding dalam pemilihan Dong Zong yang akan datang apabila pendaftaran tersebut ditolak.  

Namun begitu, pengumuman rasmi mengenai perhimpunan 926 tersebut tidak menyebut mengenai masalah lembaga pengarah atau jawatan mereka secara spesifik sebaliknya menonjolkan isu pendidikan Cina secara umum dengan membawa slogan ‘Save Chinese Education Campaign’ atau Selamatkan Pendidikan Cina.   Antara yang menjadi asas ‘perjuangan’ ini selain masalah di SJKC Jinjang Utara, ialah isu lama yang telah pun ditangani dan dijawab oleh kerajaan iaitu berkenaan kekurangan guru dengan latarbelakang pendidikan Cina dan sekolah persendirian Cina di Kuantan.

Di masa yang sama, Dong Zong juga menjadikan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Wee Ka Siong sebagai sasaran dalam perhimpunan ini dan menuntut beliau meletakkan jawatan seolah-olah terdapat isu peribadi antara Dong Zong dengan beliau.  Mungkin puak ektremis ini menganggap pemimpin berbangsa Cina yang menjunjung semangat jati Malaysia seperti Datuk Wee Ka Siong atau Chua Soi Lek, sebagai mengkhianati kaum Cina. 

Di celah-celah itu, terdapat juga usaha dari satu pihak lain yang bercadang untuk memprotes tindakan Dong Zong untuk membuat perhimpunan dan membela Datuk Wee.  Alasan kumpulan ini, fakta dan angka telah membuktikan bahawa Datuk Wee, dan juga Soi Lek telah banyak berjasa kepada pendidikan Cina.  Fakta dan angka ini adalah benar dan tidak mungkin dapat dinafikan oleh sesiapa.  

Namun, sebagai pemimpin yang rasional dan bertanggungjawab, Datuk Wee ataupun Soi Lek pastinya sentiasa memastikan bahawa jasa yang disumbangkan untuk pendidikan dan kaum Cina tidak seharusnya memaksa mereka mengabaikan hakikat kemajmukan dan jati diri negara Malaysia.  Kepentingan Malaysia secara kesuluruhan wajib didahulukan dari kepentingan satu kaum sahaja, iaitu Cina.  Selain itu, perjuangan membela kaum Cina seharusnya berlandaskan jalan yang benar dan tidak harus sampai menidakkan atau menukar sejarah serta mengenepikan perlembagaan.   

Mungkin pendirian sebeginilah yang membuatkan Dong Zong begitu ‘geram’ dengan mereka kerana prinsip Dong Zong adalah kaum Cina wajib didahulukan dan kepentingan mereka mesti diletakkan lebih tinggi dari kaum-kaum lain.  

Melihat dari apa yang telah kerajaan sumbangkan  kepada pendidikan Cina serta sikap tolak ansur kaum majoriti negara ini yang sanggup membenarkan sekolah vernakular diteruskan menyebabkan slogan ‘Selamatkan Pendidikan Cina’ kedengarannya begitu lucu sekali.   

Mana tidaknya, apabila Sekolah Vernakular tetap dijamin selamat oleh kerajaan walaupun kewujudannya jelas menjamin perpecahan yang berkekalan di kalangan rakyat Malaysia.  Hakikatnya, Sekolah Cina, Bahasa Cina dan kaum Cina tidak pernah terancam di Malaysia.  Tetapi Sekolah Cina yang sebenarnya mengancam kedudukan Bahasa Kebangsaan, perpaduan, kestabilan dan keamanan negara ini.  

Oleh itu, slogan yang sepatutnya dilaungkan ialah, ‘Selamatkan Malaysia dari Pendidikan Cina’ kerana ia menjadi punca jurang perkauman menjadi semakin besar.  Ini terbukti apabila akhir-akhir ini anak-anak Cina tidak lagi menghormati kaum dan agama lain sehingga sanggup secara terbuka mencemuh dan menghina kaum dan agama lain melalui laman-laman sosial termasuklah youtube.  

Jika ada pun yang perlu Dong Zong selamatkan melalui perhimpunan tersebut, hanyalah kedudukan Presiden dan Timbalan Presiden mereka yang menghadapi risiko tidak dapat bertanding lagi.  Atau, mungkinkah inilah tujuan sebenar perhimpunan tersebut?  Iaitu kedua-dua mereka ingin meraih sokongan melalui publisiti, menjadi hero dengan mencabar Timbalan Menteri?  

Hari ini, produk dari latarbelakang pendidikan Cina kebanyakannya tergagap-gagap dan lintang pukang menutur atau menulis Bahasa Kebangsaan mahupun Bahasa Inggeris.  Mereka ini seeloknya digelar warganegara separuh masak kerana tidak peka adat resam dan pantang larang atau budaya kaum lain, tidak sensitif dan tidak hormat kepada agama lain, tidak mampu bertutur dan bergaul dengan semua kaum dengan baik serta sukar menyesuaikan diri dalam acara yang melibatkan berbagai kaum apatah lagi majlis-majlis rasmi dan upacara adat.  

Dan mereka inilah produk yang Dong Zong banggakan.

Ketika negara China semakin terbuka dan belajar menyesuaikan diri dengan dunia, Dong Zong terus berdegil ingin membawa kaum Cina di Malaysia ke belakang – ke era nenek moyang mereka di Tanah Besar yang mindanya tertutup rapat dan pandangannya terhad setakat tembok besar yang memisahkan negara mereka dengan dunia.  

24 September 2012

Ustazah Segera PAS Dah Nak JAdi YB... Aisyah sudah, Abby Bila Lagi?..


Ustazah segera PAS, Aisyah dah nak jadi YB.. Untung artis masuk PAS ni leh terus jadi YB...

Penyokong sesat PAS dapat ape?.. tukang bagi duit kat tabung yang duitnya ntah kemana hala tujunya kan?.. 

Korang terus la sokong Parti Ajaran Sesat tu sebab korang memang bodoh... yang cerdik orang macam Aisyah ni... Masuk PAS jadik YB.. yeeeehaaaaaaaa..........

MAHASISWA PRO M MENGAKU DIPERBODOHKAN ANWAR?


Inilah Angkatan Tentera yang dilatih oleh Anwar untuk menyerang kerajaan memerintah ketika ini.

Lihat ayat "WE ARE GOVERNMENT IN WAITING" yang digunakan pada banner tersebut, Siapa "WE" yang dimaksudkan dan siapa "GOVERNMENT IN WAITING" yang disebutkan di situ?

Mahasiswa-mahasiswa tersebut telah diperbodohkan dengan propaganda Anwar yang mahu merampas dan mahasiswa-mahasiswa yang menyokongnya hanyalah kambing hitam dalam perluambaan Anwar mengejar cita-citanya untuk menjadi PErdana Menteri Malaysia.

Malang sungguh bagi mahasiswa-mahasiswa yang terpengaruh dengan cakap-cakap manis si peliwat negara sehingga sanggup mengabaikan pelajaran semata-mata untuk memenuhi dan memuaskan nafsu syaitan tersebut.

Kesian.. kesian....

22 September 2012

Mesti Baca!! Dato Seri Noh Omar Tunaikan Janji Laksanakan Tanggungjawab


Hari ini lebih kurang jam 8 malam sebentar tadi, Dato Seri Noh Omar selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) setelah beberapa hari berada di Negara China bagi menyelesaikan masalah pengeksportan sarang burung walit antara Malaysia dan negara tersebut.


Hasil dari pertemuan tersebut, Negara China telah bersetuju untuk membenarkan Malaysia mengeksport semula sarang burung walit tempatan dengan beberapa syarat yang yelah dipermudahkan bagi memudahkan pengusaha dan pengeksport burung walit Malaysia meneruskan perniagaan mereka.

Setibanya beliau di Lapangan Terbang tanpa membuang masa, beliau terus pulang ke kawasan Parlimennya bagi menziarahi seorang penduduk yang telah meninggal dunia hari ini.

Tuan Haji Sarif Aspar, Pengerusi JKKKP Kampung Blok A,G,H Sawah Sempadan yang juga memgang jawatan Ketua UMNO Cawangan Segemal telah meninggal dunia lebih kurang jam 4 petang tadi akibat stroke.

Begitu hebat seorang pemimpin yang berjiwa rakyat tanpa mengira penat lelah, sanggup pulang untuk menziarahi rakyat tempatan yang berada dalam kawasan parlimennya walaupun penat masih belum hilang akibat perjalanan jauh yang mengambil masa yang panjang.

Pemimpin seperti inilah yang harus dihormati kerana bertanggungjawab dalam tugasnya sebagai pemimpin kawasannya dan sedia membantu dan menyelesaikan masalah yang dibawa oleh rakyat mengikut saluran yang telah diberikan.

Syabas Dato Seri Noh Omar.. Teruskan Usahamu... Kami Sentiasa Bersamamu.. 



Jangan Lepaskan Koo Ham Dari Tindakan Undang-Undang



Bahang kemarahan sebahagian umat Islam mungkin sudah sedikit reda selepas Ngeh Koo Ham meminta maaf atas keterlanjurannya, namun hakikatnya ia tidak bermakna Pengerusi DAP Perak itu sudah boleh menarik lafaz lega.

Mesej dari twitternya yang mempertikaikan kesungguhan umat Islam membantah filem Innnocence of Muslims terbukti adalah satu bentuk penghinaan yang mendedahkan betapa tidak sensitifnya pemimpin DAP itu terhadap hati nurani orang Islam.

Paling mengguris hati bila komen negatif oleh Koo Ham itu umpama sengaja menyimbah minyak pada api yang sedang menyala. Satu langkah songsang yang seperti sengaja mahu mengundang amarah khalayak ramai.

Kerosakan sudah berlaku dan ia tidak dapat diperbetulkan dengan hanya sekadar melalui permohonan maaf sahaja. Sesuatu perlu dilakukan supaya keceluparan dan keterlanjuran sedemikian tidak lagi berulang.

Sejak negara mengalami tsunami politik tahun 2008 yang menyaksikan DAP muncul sebagai pembangkang yang kuat, sudah acapkali sensitiviti umat Islam diuji manakala kesucian agama Islam sengaja diperlekehkan.

Koo Ham bukanlah orang pertama dari kalangan pemimpin DAP yang tidak mempedulikan sensitiviti umat Islam. Sudah kerapkali DAP melahirkan pemimpin yang akal pendek dan sering bertindak sedemikian rupa.

Sebelum ini DAP pernah menjuarai isu kalimah Allah s.w.t yang mahu diguna pakai oleh pendakwah dan penganut Kristian. Beberapa ketika sebelumnya ayat-ayat suci Al-Quran dibaca sesuka hati oleh pemimpin politik bukan Islam untuk memenuhi selera politik DAP.

Lama sebelum itu ada kalangan pemimpin DAP mempertikaikan kewajaran meletakkan tulisan jawi pada papan tanda jalan.

Malah kesucian Rumah Allah s.w.t seperti surau dan masjid juga pernah beberapa kali tercemar gara-gara dijadikan pentas politik oleh beberapa pemimpin DAP yang berlagak umpama tok imam dan ustaz bertauliah dengan menyampaikan 'tazkirah' di ruang utama solat.

Semua kelakuan itu berlaku tidak sahaja menjadi saksi betapa rendahnya kefahaman dan sensitiviti para pemimpin DAP malah membuktikan betapa perlunya satu langkah tegas untuk membendungnya dari berlaku lagi di kemudian hari.

Justeru itu, langkah pengajaran berbentuk hukuman tertentu perlu diambil segera. Koo ham perlu melalui proses tersebut dan dia tidak boleh dilepaskan begitu sahaja dari tindakan undang-undang.

Jika tidak, dikhuatiri selepas ini makin ramai penyokong dan pemimpin DAP yang berkongsi fahaman serupa seperti Koo Ham muncul dan menimbulkan ketegangan dalam masyarakat kita yang berbilang agama dan bangsa ini.

20 September 2012

GEMPAR!! YB DAP SEKINCHAN KENE SAWAN BABI?


Inilah yang dikatakan pemimpin yang prihatin kepada masalah rakyat biarpun rakyatnya itu selalu mencari salahnya dan sentiasa mencaci makinya.

Tak sampai seminggu selepas #celengsekinchan, YB Ng Suee Lim bersama pakatannya membuat kekacauan dengan memperbodohkan Persatuan Pengusaha Sarang Burung Walit dengan menghantar kononnya memorandum bantahan, Dato Seri Noh Omar sudahpun berjaya menyelesaikan masalah tersebut.

Sarang Burung Walit sudah boleh dieksport semula ke Negara China dan bayak masalah antara dua negara dapat diselesaikan.

Disebabkan itu #celengskinchan YB Ng Suee Lim mungkin akan terkena sawan babi apabila segala usahanya untuk memburuk-burukkan kerajaan Barisan Nasional gagal.

Jangan Marah ye #celengsekinchan.... aku gurau je... heheh...

Terima Kasih Dato Seri Noh Omar, Terima Kasih Kerajaan Barisan Nasional...

Celeng berarti babi hutan dalam Bahasa Jawa = #celeng Sekinchan & #celeng Beruas



Kalau Ng Suee Lim #celeng Sekinchan, Ngeh Koo Ham pulak #celeng Beruas anak didik komunis #celeng DAP.

Apapun yang dikatakan atau dinafikan terhadap twitter di atas aku tetap kata #celeng ni memang nak cari pasal ngan orang melayu islam.

Terpulang pada korang nak baca dan nilai....

Sebenarnya tidak ada apa-apa yang pelik apabila Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham meremehkan protes besar-besaran terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW.

Kita sedia maklum bahawa pendirian DAP itu ialah anti-Islam dan anti-Melayu, maka apa yang dinyatakan oleh Ngeh di twitternya adalah konsisten dengan pendirian partinya. ‘Kesilapan’ Ngeh, hanyalah kerana menyatakannya kepada umum sedangkan DAP bersusah payah menafikannya.

DAP tidak pernah mempunyai sensitiviti terhadap agama dan kaum lain. Ini adalah hakikat yang nampaknya masih ada yang tidak dapat memahaminya. Perjuangan DAP adalah untuk kaumnya mendapat keuntungan maksima dari segala segi, di negara kita yang tercinta ini. Itu saja.

Buktinya boleh dilihat dari sikap DAP dalam menangani isu-isu semasa. Jika masjid yang disimbah cat oleh anak Cina, ia adalah kenakalan anak-anak kecil. Tetapi jika tokong, kuil atau gereja yang menjadi sasaran yang sama, DAPlah orang yang pertama memprotes dan menjadikan isu tersebut sebagai isu perkauman yang amat serius.

Bukan kerana DAP prihatin sangat terhadap agama Buddha, Hindu atau Kristian tetapi kerana DAP ingin mencetuskan permusuhan sesama kaum, terutamanya membangkitkan kebencian terhadap kaum Melayu dan Islam. Semuanya dengan matlamat untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam.

Begitu juga dengan kes wanita Melayu yang dipaksa berbogel dalam tahanan pihak berkuasa tetapi disangka DAP sebagai wanita Cina. Riuh rendah DAP memperjuangkan hak wanita tersebut sehinggalah mereka mendapat tahu identitinya iaitu seorang Melayu, maka DAP pun diam membisu. \

Dan jangan kita lupa bagaimana pemimpin DAP masuk ke rumah orang Melayu tanpa membuka kasut, konon dalam lawatan ‘prihatin’ terhadap rakyat? Gambar lawatan ini telah pun tersebar luas di internet dan DAP tidak mampu menafikannya lagi. Jika ini bukan bukti sifat biadap, tidak hormat dan tidak sensitive terhadap budaya dan agama kaum majoriti di negara ini, apakah ia?

Nampaknya, dasar tertutup negara nenek moyang mereka dahulu menjadi akar yang kuat yang membentuk sikap pemimpin dan penyokong DAP. Dasar tersebut, secara tidak langsung telah membentuk sikap tidak peduli dan tidak prihatin terhadap segala sesuatu yang tiada kena mengena dengan diri, keluarga dan kaum mereka. 

Oleh itu, pernahkah kita mendengar DAP turut prihatin dengan nasib rakyat Bosnia, Palestine atau Rohingya? Pernahkah DAP memperjuangkan atau menunjukkan sensitiviti terhadap sesuatu isu yang di luar skop politik, iaitu yang tidak memberi keuntungan kepada kaumnya tetapi atas dasar kemanusiaan semata-mata?

Tidak, kerana DAP tidak pernah ambil peduli terhadap kaum dan agama lain. Malah, sifat kemanusiaan DAP juga sukar untuk dikesan.

Di Pulau Pinang, DAP sanggup merobohkan kampung, merampas tanah dan menutup pintu rezeki peniaga-peniaga kecil tanpa berfikir panjang, semata-mata kerana mereka bukan berbangsa Cina. Dan ini hanyalah 1% dari sifat kejam DAP yang ditonjolkan. Bayangkan jika kuasa berada di tangan mereka sebanyak 50%? atau 80%? atau 100%?

Dengan sikap DAP ini, kita tidak harus terkejut apabila Ngeh menyatakan yang memprotes penghinaan terhadap Rasulullah SAW adalah membuang masa dan tenaga.

Jelas, Ngeh hanya berlaku jujur meluahkan rasa hati sebenar ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP yang selama ini dinafikan mereka.

DAP boleh menafi yang kenyataan Ngeh adalah merupakan cerminan pendirian parti mereka, tetapi rakyat boleh menilai sendiri siapa DAP dari rekod sejarah parti tersebut.

18 September 2012

Mesti Baca!! Mahasiswa Bodoh Pula Hina Sultan Sial Jahanmkan Melayu?




Indah sungguh bahasa yang digunakan oleh hamba-hamba belaan Anuwar berahim terhadap pimpinan tertinggi negara.

Sebenarnya bahasa-bahasa indah ini bukanlah luahan hati mereka tetapi ini adalah suara yang direka dan dskripkan untuk menunjukkan betapa buruknya seseorang pemimpin di negara ini tidak kira ia Sultan ataupun pemimpin kerajaan sekalipun.


Sebenarnya tiada siapa pun yang menyembah Sultan atau mendewakannya, cuma kita menghormatinya sebagai payung kepada kepimpinan negara.

Ini bukan suara majoriti mansyarakat Malaysia berbilang bangsa dan agama tetapi hanyalah suara minoriti mereka-meraka yang dilatih untuk menjahanamkan Agama, Bangsa dan Negara.


Manusia yang sebenarnya "Disembah dan Dipuja" adalah Anwar Ibrahim yang disembah dan dipuja oleh penyokongnya yang terdiri daripada golongan yang kecewa dan golongan mereka yang dibayar dan mempunyai matlamat yang sama iaitu menghalalkan cara.

Kalau nak bercerita tentang kemewahan, Sultan dan Raja-raja Melayu bukan tandingan Anuwar Berahim yang mempunyai jaringan keawaangan Yahudi yang tidak terbilang banyaknya.

Boleh kemana sahaja tak kira masa dan buat apa sahaja tanpa sekatan kerana apa sahaja yang diminta akan ditunaikan asalkan misi untuk menjahanamkan negara Malaysia berjaya.

Mereka yang menyembahnyapula  menerima bulat-bulat  apa sahaja yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim dan semua yang diperkatakan oleh syaitan itu adalah betul tanpa melihat dan memikirkan apa impaknya kepada Agama, Bangsa dan Negara.

Menghapuskan kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu akan memudahkan lagi tugasnya sebagai agen Yahudi untuk merampas tahta pemerintahan negara sekaligus menukarkannya menjadi sebuah negara yang diinginkan Yahudi.



Yang lebih malang ketika ini adalah golongan mahasiswa yang dipergunakan untuk menjayakan misi itu.

Mahasiswa ini disekolahkan dengan pelbagai tipu daya kononnya apa yang dilakukan kerajaan semuanya salah dan golongan mahasiswa adalah golongan yang paling teraniaya.

Golongan mahasiswa adalah warisan negara kerana meraka inilah yang akan menjadi penerus kepada kepimpinan negara dan seharusnya mereka ini tidak akan terpengaruh dengan agenda jahat pakatan pembangkang yang hanya tahu membuat huru-hara untuk merosakkan negara.

Golongan mahsiswa harus sedar gelanggang politik jahat pakatan pembangkan bukanlah gelanggang mereka sebaliknya belajarlah bersungguh-sungguh hingga berjaya mencapai cita-cita yang dimpikan selama ini dan itulah gelanggang sebenar untuk golongan mahasiswa.

Akhir sekali, tidak kira bangsa, agama mahupun fahaman, kita seharusnya saling menghormati dan tidak terpengaruh dengan golongan mereka yang tidak bertamadun ini.

Mahasiswa hebat adalah mahasiswa yang berjaya menjadi penerus kepada kejayaan negara tidak kira dalam bidang apapun kerana negara kita yang sedang membangun dengan pesat ini akan sentiasa menjadi tumpaun musuh yang iri hati dengan kejayaannya, maka golongan yang akan menjadi pemimpin akan datang harus kuat dan bijak untuk mempertahankannya.

"Mahasiswa jangan jadi golongan bodoh yang terpengaruh dalam usaha melumpuhkan kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu sebaliknya jadilah golongan yang mempertahankannya demi kebaikan dan kesahteraan negara."

P/s: Jangan tiru Johan Jasa sebab dia hanyalah anjing yang dibayar oleh Anuwar Berahim untuk menyalak di depan istana... heheh.. bagi makan telor bubuh racun baru tau... hahahahh

fuck sultan,.sultan celaka mengaku diri berdaulat - Johan Jasa


Inilah golongan yang dilatih oleh Anwar Aljuburi untuk menjayakan misi Yahudinya.

Komen ini adalah komen balas berkenaan artikel PDTM yang lepas : http://penadaritanahmelayu.blogspot.com/2012/09/mesti-baca-sahaja-aku-menghina-sultan.html#comments

Jika misi Anwar ini berjaya, maka akan hancurlah Bangsa Melayu di Malaysia.

Tujuan utama untuk menumbangkan dan meghancurkan Bangsa Melayu di Malaysia adalah untuk melumpuhkan kekuatan islam di Malaysia.

Bangsa Melayu adalah tunjang kepada kekuatan Islam di Malaysia dan bukan mudah untuk menghancurkan Islam di Malaysia seperti di negara-negara laian kerana Bangsa Melayu adalah penganut Islam sepenuhnya dan akan mempertahankannya walau apapun terjadi.

Jika Melayu dapat dihapuskan maka Islam akan secara automatik akan terhapus dan berjayalah misi Yahudi yang dibawa oleh Anwar Aljuburi.

Yang jelas selagi Sultan berada di tahta teratas maka kekuatan Bangsa Melayu bukan mudah untuk digugat dan semstinya Islam akan terus subur menjadi Agama Rasmi Negara dan akan tetap dipertahankan.

Mesti Baca!! Mahasiswa Pembawa Bencana?

Memalukan dan kurang ajar, itulah istilah yang sesuai digunakan untuk manusia yang taidak tahu mengenang budi ini.

Menggelarkan dirinya mahasiswa dan membawa gerakan militan di dalam kumpulan pelajar telah menyebabkan ramai orang meggelarkan Mahasiswa sebagai pembawa bencana kepada negara kini.

Tetapi berlainan pula dengan kumpulan pelajar yang cintakan keamanan dan mempunyai keazaman untuk terus belajar bagi mencapai cita-cita yang mereka impikan.






Malam tadi sekumpulan pelajar dari UKM telah mengadakan "Program Rewang Raya D Kajai" yang turut dihadiri oleh rakan-rakan dari Universiti lain dan semuanya berjalan lancar dan aman.

Begitu ramai mahasiswa dan mahasiswa yang hadir yang membawa bersama mereka "Aspirasi Mahasiswa" iaitu keinginan dan kehendak yang kuat untuk berjaya.

Tiada aksi menendang polis, membaling batu, membakar bendera, memaki hamun sepanjang majlis berlangsung, rata-rata mereka kelihatan gembira dan mesra bersama rakan-rakan seperjuangan dalam meninba ilmu.

Syabas UKM kerana berjaya melahirkan mahasiswa dan mahasiswi yang terbaik.

-Sumber : Sahabat Mahasiswa

17 September 2012

Mesti Baca!! YDP Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) Rupanya Anjing DAP?


Memang rasa amat bangga apabila menjadi wanita pertama yang menyandang jawatan Yang DiPertua (YDP) Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) dan yang pertama di Negeri Selangor.

Bukan mudah bagi seorang wanita merampas jawatan yang selama ini dimonopoli oleh golongan lelaki, dan semestinya wanita yang menyandangnya ini bukan calang-calang orangnya, kalau tidak punyai cukup ilmu dan keberanian masakan beliau dapat menaiki tahta yang ramai orang mengimpikan untuk berada disitu.

Sudah puas dengan cerita bangga, mari kita pergi ke cerita yang lebih membanggakan iaitu berkenaan cadangan Majlis daerah Kuala Selangor (MDKS) yang mencadangkan agar pasangan lelaki dan wanita yang bukan muhrim diasingkan tempat duduk di dalam panggung wayang di Daerah Kuala Selangor.

Cadangan baik tersebut telah ditentang sekeras-kerasnya oleh komunis-komunis DAP dan disokong pula oleh agen-agen Yahudi PAS dengan memberikan pelbagai alasan bagi menggagalkan rancangan tersebut.

Yang peliknya, mengapa PAS yang merupakan sebuah parti yang memperjuangkan Islam dan mempunyai ramai Ulamak yang ilmunya setinggi 7 lapis langit turut membantah rancangan tersebut?


Malah dalam keterangan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor merangkap ADUN Meru, Dr Abdul Rani Osman mengatakan rancangan itu bukan permulaan untuk melaksanakan hukum hudud.

Berbalik kepada cerita asal tadi, rancangan MDKS untuk melaksakan sekatan itu sudah baik cuma mendapat sedikit tentangan daripada golongan penentang ajaran Islam tetapi dengan kuasa yang ada pada YDP dan digunakan sepenuhnya mungkin akan menjadikan rancangan itu satu kenyataan.

Kalau tidak berjaya pun mungkin kita dapat menyaksikan seorang pemimpin wanita yang dipilih menjadi YDP Pertama daripada golongan wanita di Selangor memberikan tentangan hebat kepada DAP bagi melaksanakan hukum Islam yang dituntut.

Tetapi apa yang berlaku setelah ditengking oleh komunis DAP dan sekutunya telah membuatkan YDP wanita pertama ini tidak punyai apa-apa nilai dan melayakkan dirinya digelar sebagai "Anjing Belaan DAP" sama seperti "Pejuang-Pejuang Islam Sesat" dalam PAS.

YDP jangan melenting atau marah jika membaca artikel ini kerana jika benar YDP seorang yang ada kekuatan dan keberanian, maka sudah pastinya YDP akan menentang komunis DAP itu dan membuktikan bahawa YDP adalah seorang wanita yang tegas dan berani, sekaligus juga membuktikan bahawa perlantikan YDP sebagai pemimpin wanita pertama yang menjawat jawatan YDP di Selangor adalah tidak sia-sia dan boleh dibanggakan.

Akhir sekali, jangan malukan diri YDP dan jangan biarkan orang melebelkan YDP sebagai " Wanita Bertudung di Atas tetapi Tededah di Bawah"... itu hanya bayangan tetapi jika tindakan YDP masih serupa iaitu menjadi anjing kepada DAP maka maksud ayat tadi akan menjadi benar.

Terserah kepada YDP untuk menjadikan Kuala Selangor ini seperti dahulu kala.. sekian.

16 September 2012

Mesti Baca!! Sahaja Aku Menghina Sultan Kerana Allah Taala





Bayangkan cerita tentang keluarga yang mempunyai pendidikan tentang Islam yang tinggi ada anak yang  kurang ajar tahap gila babi macam Khalid Ismath ni.

Mak Bapak tak mampu didik anaknya jadi manusia atau anak ini adalah anak haram?

Aku tak boleh nak tulis lagi dan sebenarnya aku pun taknak bawak cerita anak haram ni sebab dia akan jadi lebih glamer kalu cerita ni dibawa kesana sini tapi aku cua nak tulis skali ni sebab aku nak bagitau kat pejuang-pejuang diluar sana...

Binatang ni wajib kita bunuh untuk menjaga maruah agama, bangsa dan negara!!!! Wajib!!

Seterusnya aku bawakan cerita yang ditulis oleh blogger YY.. Klik sini untuk baca blog YY
----------------------------------------------

#PRKampus : Sahaja Aku Menghina Sultan Kerana Allah Taa'la, Ini Bukan Suara #AspirasiMahasiswa
Tak serik-serik...

Pelajar pro-pembangkang Khalid Ismath yang sebelum ini telah memalukan institusi UiTM kerana menulis komen supaya semua anggota polis dibunuh nampaknya cuba mencipta kontroversi dengan menulis status terbaru di facebooknya.

Baca komen mamat syiah pengikut totok yang membawa suara parti-parti pembangkang ke dalam kampus :


Wah...

Menghina Sultan kerana Allah Taa'la?

Setahu saya yang kurang arif selok-belok agama sebagaimana Ustaz Asri, Nik Aziz dan pak lebai PAS, setiap manusia merupakan ciptaan Allah S.W.T termasuklah Sultan atau sesiapa saja yang tinggi keturunan dan darjat mereka.

Dalam Islam pula mengatakan menghina ciptaan Allah S.W.T umpama menghina pencipta-Nya.

Mungkin ajaran Syiah yang diamalkan Khalid Ismath berlainan daripada Islam yang menjadi amalan majoriti rakyat Malaysia.


Dengan menulis komen di atas, Khalid Ismath berharap ianya dapat mempopularkan dirinya semula kerana ikon-ikon Pro-M (pelajar pro-pembangkang) seperti Adam Adli dan Safwan Anang tidak lagi berjaya mempengaruhi ramai pelajar untuk mengikuti cara mereka.

Jangan risau Khalid, kau dah sebenarnya sudah popular & sudah mencipta sejarah tersendiri dalam gerakan Pro-Militan. Tulisan kamu tahun lepas telah mempopularkan kamu seluruh negara.

Mana mungkin rakyat Malaysia lupa peristiwa bersejarah 'gigi berterabur' yang berlaku di malam ambang tahun baru :


Jangan hairan sangatlah kalau mamat ini hina sultan, hina polis, hina mana-mana pemimpin kerana Nik Aziz sendiri cakap Allah pun mencarut.

Hehehe...

Video KeKecohan !! Che Bard, Sue Lim dan Yahya Saari Buat Kecoh di Rumah Terbuka NGO


Semalam dalam suasan meriah rumah terbuka Gabungan NGO Tanjung Karang berlaku kekekocohan yang dilakukan oleh Pemimpim Pakatan Pembangkan yang kononnya membawa suara Pengusaha Burung Walit yang Kecewa.

Mereka yang datang membawa kumpulan Cina untuk membuat kecoh di depan Bangunan UMNO Bahagian Tanjung Karang dengan menggunakan bas, pada mulanya dikatakan lebih 80 bas akan menyertai tetapi yang diba di lokasi hanya beberapa buah bas sahaja.

Mereka hadir membuat kecoh di majlis orang hanya untuk menyerahkan memorandum kepada Menteri Pertanian, Dato Seri Hj. Noh Omar pada majlis tersebut.

Dato seri Jh. Noh Omar yang turut menghadiri majlis tersebut bersetuju menerima memorandum tersebut dan mereka semua dijemput bersama makan di majlis tersebut sambil Dato Seri Hj. Noh Omar menjawab terus permasalahan tersebut.

Begitu hebatnya Pemimpin Kerajaan Barisan Nasional (BN) melayan kerenah pihak pembangkang yang hanya tahu membuat kecoh hingga mengajak mereka makan bersama dan melayan mereka dengan baik.

Dato Seri Hj. Noh Omar menjawab semua isu yang dibangkitkan dengan tenang dan penuh bersahaja kerana perkara yang dibangkitkan telah lama dibincangkan oleh pihak kerajaan Malaysia hingga kepada Kerajaan China.

Persoalnnya mengapa perkara yang telah lama dibincangkan bersama lebih 22 persatuan pengusaha sarang burung walit dibangkitkan semula?, adakah ini bertujuan untuk membuat provokasi dan sengaja menimbulkan raa tidak puas hati kaum cina yang puratanya mengusahakan perniagaan sarang burung walit terhadap kerajaan barisan Nasional?

Sangat jahat propaganda yang dibawa oleh pimpinan Pakatan Rakyat ini hingga menimbulkan kebencian antara kaum.

Disebabkan malu dengan penjelasann yang diberikan oleh Menteri Pertanian tersebut, Ng Sue Lim, Chegu Bard dan Yahya Saari yang memimpin demonstrasi tersebut terpakasa angkat kaki cabut lari meninggalkan majlis yang belum berakhir itu.

Bukankah meemalukan bila kita menyerbu rumah orang memninta jawapan dan bila tuan rumah memberikan jawapan kita terpaksa cabut lari kerana takut malu lebih besar akibat penipuan kita akan terbongkar.

Walau bagaimanapun keadaan terkawal dengan usaha pihak polis yang bertindak sangat bijak dan profesional dalam kejadian semalam.

Tanhian Dato Seri Noh Omar, Tahniah NGO Tanjung Karang, Tahniah Polis dan Pasukan Keselamatan dan Tahniah kepada semua Penyokong Barisan Nasional yang profesional semalam. Tahnia!!!

Video dibawah adalah sepanjang plenjelasan dibuat oleh Dato seri Noh Omar hingga pendemo melarikan diri.










15 September 2012

MB Selangor Dayus, Penasihat Ekonominya Bacul



Sebelum ini riuh rendah pemimpin pakatan pembangkang yang bernaung di bawah gabungan tidak berdaftar PR memperlekahkan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai bacul dan dayus berikutan cabaran debat dari Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim tidak dilayan.

Mereka dengan angkuh meremehkan kesibukan Dato' Seri Najib sebagai PM yang jadual tugasannya agak padat dan ketat dalam memastikan kesejahteraan rakyat dan negara berbanding dengan tugasan Ketua Pembangkang di Parlimen yang agak longgar ruang masanya dan lebih banyak cakap tanpa kerja buat bermanfaat.

Disebabkan terlampau banyak ruang masa itulah yang digunapakai sepenuhnya oleh Anwar untuk membuat ceramah politik kepartian ke pelusuk negara termasuklah sempat lagi menggayakan aksi pedang bengkok di lokasi kegemarannya.

Rupa-rupanya gelaran bacul dan dayus yang mereka palitkan pada PM serta Kerajaan Barisan Nasional itu hanyalah polemik saja untuk menutup kebebalan dan kelemahan pakatan pembangkang.

Ini terbukti apabila Menteri Besar Selangor dari PKR, Khalid Ibrahim tidak semena-mena terbang ke Bangkok, Thailand pada hari sepatutnya dia berdebat dengan Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong berkenaan isu hutang Talam di Pusat Belia Antarabangsa, Bandar Tun Razak.

Tiba-tiba sahaja lari ke luar negara konon ada acara sebagai alasan, untuk kurangkan rasa malu maka dihantarnya 3 orang balaci sekadar untuk mengabui mata khalayak.

Lagi tambah menarik perhatian ramai bila Setiausaha Politik MB yang mengiringi mereka dengan selambanya mengaku telah cilok (mencuri) dokumen sulit kerajaan negeri yang sepatutnya tidak boleh di bawa keluar dari pejabat MB. Sengal betul.

Pemimpin dan penyokong pembangkang juga pernah mengatakan yang PM dan BN terlalu dayus dan bacul untuk bubar parlimen serta memanggil segera PRU 13. Bunyinya macamlah geng-geng pemimpin pembangkang sudah tidak sabar untuk mengalahkan BN.

Tapi yang berlaku sekarang ialah, Anwar selaku Penasihat Ekonomi Seringgit sudah pun mengesahkan bahawa Selangor tidak akan membubar DUN serentak dengan parlimen atas sebab konon daftar pemilih belum bersih.

Sebelum ini beriya-iya mereka menuduh BN takut menghadapi pilihanraya, rupanya yang sebenar-benar takut, bacul dan dayus ialah mereka sendiri. Takut dilihat gelaran bacul dan dayus terpalit atas dahi sendiri, tak pasal-pasal daftar pemilih SPR pula yang dijadikan kambing hitam. 

Andai betul daftar SPR tak bersih, yang Anwar dan balacinya yang lain memandai-mandai cabar BN bubar parlimen secepat mungkin apahal? Sangap sungguh.

Kalau alasan daftar pemilih SPR benar tidak bersih, dari mana pula datangnya angan-angan mat jenin untuk tawan tiga lagi negeri lain. Tak ke kontradiks namanya tu?

Jadi, sekarang siapa yang dayus dan bacul sebenarnya? Bukankah ia kembali terpalit pada dahi pemimpin pakatan pembangkang sendiri lebih-lebih lagi Anwar dan Khalid yang sama-sama anak Ibrahim.

Karpal VS Nasha: Satu Lagi Sandiwara?



Sehingga ke hari ini, kita masih tidak dapat merasionalkan kerjasama antara DAP-PAS.   Ini berdasarkan kedua-dua parti berpegang kepada prinsip yang bukan hanya berbeza, tetapi bertentangan atau berlawanan antara satu sama lain iaitu PAS memperjuangkan Islam dan DAP pula menentang Islam.  

Walaupun telah berkali-kali bertelagah, berbincang dan berbalah lagi dan kemudian berdamai lagi, kedua-dua parti masih belum dapat mencari titik pertemuan dalam perjuangan mereka tetapi masih kekal bekerjasama atas dasar ingin sangat berkuasa.    

Akibatnya, kedua-dua parti sering terperangkap dalam kata-kata sendiri yang ada kalanya bertentangan dengan perjanjian yang dimeterai mereka dan ada kalanya bertentangan dengan kehendak penyokong-penyokong sendiri dan juga sebaliknya.  

Justeru, tidak salah jika dikatakan bahawa asas kerjasama DAP-PAS sebenarnya adalah sandiwara.  

Akhir-akhir ini, kedua-dua parti nampaknya mula sedar bahawa akibat dari sikap dan tindakan mereka yang sering bercanggah, maka parti PAS semakin diragui di kalangan penyokong sendiri, dan begitu juga DAP yang mana pendirian dan sikap mereka mula dipersoal oleh masyarakat. 

Bagi memulihkan sokongan, DAP perlu terus dilihat oleh penyokongnya sebagai tegar, tegas dan keras menentang hudud dan segala bentuk ‘pengIslaman’ oleh PAS, manakala PAS pula perlu kembali dilihat tegar, tegas dan keras ingin melaksanakan hudud dan ‘mengIslamkan’ lagi Malaysia.  

Untuk itu, kedua parti perlu terus bertelagah secara lantang, cabar mencabar hatta mencemuh dan menghina sesama sendiri bagi meyakinkan penyokong masing-masing yang mereka benar-benar serius mempertahankan pendirian masing-masing serta memberi harapan bahawa parti mereka pasti akan dapat menguasai parti sekutu lain dalam PR apabila menang nanti.  

Berdasarkan hakikat ini, maka kita melihat adalah tidak mustahil pertelagahan antara Nasharuddin dan Karpal Singh berkenaan hudud hanyalah satu sandiwara, begitu juga apabila Nasharuddin menyarankan agar PAS mengkaji semula kerjasama dalam PR dan Karpal pula mengugut untuk menyaman beliau.  

Kerana itulah, tiada tindakan diambil ke atas Nasharuddin oleh PAS, dan Karpal juga masih belum mengemukakan saman terhadap Nasharuddin.  

Benar, kumpulan Anwarinas ingin benar agar Nasharuddin dipecat atas dasar beliau mewakili golongan ulama, tetapi mereka juga tahu yang mereka memerlukan Nasharuddin untuk terus melakonkan adegan ‘pejuang Islam’ bagi pihak PAS untuk menang pilihanraya.  

Oleh yang demikian, kita bolehlah menjangkakan sandiwara pertengkaran Nasha-Karpal akan berterusan seadanya sehinggalah pilihanraya tanpa ada apa-apa tindakan dari mana-mana pihak dari kedua-dua belah parti.   

Sandiwara ini hanya akan berakhir jika PR benar-benar berjaya memenangi PRU kali ini.  Namun, ini bukan bermakna keadaan akan menjadi lebih baik, sebaliknya bakal menjadi jauh lebih buruk kerana walaupun mereka berhenti bersandiwara, mereka tidak akan berhenti bertengkar.  

Dalam ertika lain, pertengkaran mereka bukan lagi sandiwara tetapi nyata dan benar belaka dan rakyat pasti akan menanggung akibatnya.  

Noh Omar Tapau Ng Sue Lim, Chegu Bard & Yahya Saari - Anak-anak Celeng Lari Lintang Pukang





Hari ini NGO-NGO kawasan Tanjung Karang telah menganjurkan Majlis Rumah Terbuka Merdeka Raya yang diadakan di hadapan Bangunan UMNO Bahagian Tanjung Karang.

Sambutan itu turut dihadiri oleh orang-orang kenamaan termasuk Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato Sri Noh Omar.




Malangya, sambutan yang meriah itu telah dicemari oleh demonstrasi dari pemimpin Pakatan Rakyat yang diketuai oleh YB Ng Sue Lim, Yahya Shaari dan Chegu Bard yang kononnya membawa suara dari kumpulan Pengusaha Sarang Burung yang dianiaya.

Mereka yang datang membuat kecoh di majlis orang kemudiannya menyerahkan memorandum dan berdialog dengan Menteri Pertanian sendiri tentang masalah yang mereka hadapi.





Dato Sri Noh Omar yang bersedia menanti dan menjawab semua soalan yang diberikan dengan tenang dan penuh bergaya.

Antara soalan yang yang dikemukankan oleh pengusaha sarang burung adalah berkaitan RFID berbunyi,

"Mereka memonopoli sluran pengekspotan melalui cadangan sekatan-sekatan yang kononnya dikehendaki oleh Negeri Republik China khasnya RFID sedangkan isu inisudah dibuktikan ada hubungkait dengan satu muslihat yang dilahirkan oleh antara pegawai-pegawai tententu dengan peniaga-peniaga berkenaan;"

Dato Sri Noh menjawab dengan mudah isu tersebut kerana isu itu bukan isu penternak sebaliknya isu pengeksport dan negara Cina sendiiri telah bersetuju untuk memansuh perkara tersbut berkaitan RFID bagi memudahkan para pengeksport di Malaysia.





Pemimpin Pakatan Rakyat yang tidak mampu lagi menahan malu telah mengambil tindakan meninggalkan majlis dialog tersebut walaupun ketika itu Dato Sri Noh Omar masih lagi menjawab isu yang dibangkitkan.

Cerita lanjut akan saya bawakan bersama video sepanjang program tersebut..

..bersambung...


Mahfuz Bakal Tewas di Tangan Dato’ Sahlan



Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS dan juga Ahli Parlimen Pokok Sena adalah antara nama yang dikatakan begitu ‘berminat’ dengan jawatan Menteri Besar Kedah.  Namun, untuk mencapai matlamat itu amatlah sukar kerana beliau perlu berhadapan bukan sahaja dengan Dato’ Seri Azizan Razak, yang mendapat sokongan akar umbi dan golongan ulama tetapi juga Mat Sabu dan Phahrolrazi yang menyimpan cita-cita yang sama.  

Dan lebih dari itu, Mahfuz juga sedar bahawa beliau perlu terlebih dahulu memastikan yang PAS menang di Kedah.  

Untuk rekod, BN memenangi 14 daripada 36 Negeri pada 2008 yang hampir kesemuanya dikuasai UMNO manakala Pakatan memenangi 22 kerusi, dengan majoriti dikuasai PAS dengan 16 kerusi.

Namun, ada juga yang berkata bahawa Mahfuz adalah antara yang telah dipilih oleh Anwar untuk berada dalam barisan Ahli Parlimen dan bakal Menteri Kabinet jika PR menang dalam PRU-13 ini.  

Bagaimanapun, keadaan semasa di dalam PAS di mana kumpulan Anwarinas kini menghadapi kebangkitan kumpulan ulama, meyakinkan kita bahawa Anwar lebih memerlukan Mahfuz untuk menerajui Kedah bagi mengekang kebangkitan ini berbanding di dalam kabinet PR yang belum tentu akan atau bila boleh diwujudkan. 

Sehubungan dengan itu, desas-desus kedengaran bahawa Mahfuz bakal bertemu dengan Dato’ Sahlan Ismail Nasution, Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, yang juga merupakan abang kepada Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution di gelanggang N9 Bukit Lada di dalam Parlimen Pokok Sena.  Kerusi tersebut kini dipegang oleh Ahmad Izzat Shauki (PAS) yang menang tipis menentang Datuk Ariffin Man (BN) dengan majoriti 208.  

Jika ini berlaku, kita hampir pasti akan dapat menyaksikan mimpi-mimpi Mahfuz untuk menjadi Menteri Besar Kedah, hancur berkecai.  

Ini kerana Dato’ Sahlan adalah seorang yang berintegriti dan berkeperibadian tinggi.  Sebelum ini, beliau pernah diura-urakan akan dicalonkan di Kulim-Bandar Bharu menentang adiknya sendiri dan mengikut perkiraan, beliau mampu menang mudah mengatasi adiknya berdasarkan sentimen politik rakyat setempat dan keperibadian antara kedua mereka.    

Dato’ Sahlan dengan Mahfuz adalah umpama langit dengan bumi dari segenap segi iaitu keperibadian, pengalaman dan juga pendidikan.  Dengan latarbelakang pendidikan Mahfuz yang berbekalkan SRP dan pengalaman menjadi porter di lapangan terbang, bagaimana beliau mampu meyakinkan rakyat yang beliau adalah pemimpin yang lebih baik dari dari seorang yang berpengalaman luas termasuk sebagai Setiausaha Sulit Perdana Menteri seperti Dato’ Sahlan?

Lebih malang lagi, Mahfuz juga tidak boleh menggunakan ‘agama’ sebagai modal politiknya kerana umum tahu beliau bukan ulama.  Malah, sekali pandang, Dato’ Sahlan tampak lebih ‘beragama’ dari Mahfuz walaupun Mahfuz mewakili parti yang menggunakan nama agama.    

Atas faktor ini, maka kita tidak hairan apabila kajiselidik tidak rasmi yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu menganggarkan Mahfuz bakal kalah dengan majoriti lebih 1,000 jika menentang Dato’ Sahlan.  Tidak mustahil angka ini bertambah jika diambil kira tindakan sabotaj terhadap Mahfuz yang bakal dilancarkan oleh  mereka-mereka di dalam PAS yang turut mengidamkan kerusi Menteri Besar Kedah tadi.  

Ini bukan sesuatu yang mustahil memandangkan akhir-akhir ini, kumpulan Mat Sabu dikatakan semakin agresif ‘mengintai’ percaturan pihak Mahfuz.  

Seperti juga Mahfuz, Mat Sabu telah dan sedang melakukan berbagai cara untuk mempengaruhi kepimpinan PAS pusat untuk menyokong dan membantunya mencapai matlamat menjadi MB Kedah.   

Nampaknya jalan yang perlu dilalui Mahfuz untuk duduk di takhta Wisma Darulaman adalah sama sukarnya dengan jalan yang perlu dilalui oleh Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya.  

Popular Posts

Recent Posts

Blog Archive

Google+ Badge

Powered by Blogger.

Google+ Followers

Total Pageviews

Suara TV

MYKMU.NET

Followers

Blogger templates

?max-results=5&orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentposts1\"><\/script>");