"Kita sudah boleh mimpi ambil alih Johor - Mat Sabu"


Cuaca mendung mengiringi sepanjang perjalanan menghala ke Selatan Tanahair. Sambila aku duduk di tempat duduk pemadu kedua aku tuba-tiba teringat kata-kata Mat Sabu "Kita sudah boleh mimpi ambil alih Johor - Mat Sabu", katanya dalam HARAKAH.

Hebat juga rupanya mereka ini hingga sudah boleh mimpi yang mewah-mewah nak merampas lebih banyak negeri yang selama ini berada dalam urus tadbir kerajaan BN.

"Dulu Selangor kita tak mimpi nak dapat, tapi sekarang Umno pulak yang tak mimpi nak ambil balik," kata beliau yang lebih mesra dengan panggilan Mat Sabu.

Kata-kata ini merupakan satu cabaran besar bagi UMNO dalam menetukan kelangsungan hayat pentadbiran BN di ohor yang merupakan kubu kuat UMNO selama ini.

Kita tidak boleh salahkan mereka, seharusnya kita puji mereka kerana bersungguh-sungguh dalam perjuangan mereka untuk menjadikan impian mereka memerintah kerajaan Malaysia ini satu kenyataan.

Sebaliknya kita harus bertanya kepada diri kita dan rakan-rakan seperjuangan kita, setakat mana perjuangan kita? bersungguh-sungguhkah kita?

Mereka sanggup berjuang tanpa wang, tidak kira masa, tidak kira penat dan sanggup lakukan apa saja termasuk menjual Agama dan Tuhan mereka untuk mencapai matlamat perjuangan.

Aku tak mintak kita jual agama dan tuhan seperti mereka, cuma aku mintak pemimpin di peringkat tertinggi ambil berat. Sudah-sudahlah dengan perangai lama, rakyat sentiasa melihat apa yang kita lakukan dan kali ini sudah tidak boleh disorok lagi kerana kuasa media sosial tidak memberikan kita ruang privasi tersebut.

Bukan suruh 24 jam jaga rakyat tapi jika kita melaksanakan amanah dan tanggungjawab yang diberikan insyaallah kita akan mendapat kemenagan. Aku tujukan kata-kata ini juga kepada diri aku supaya lebih brtanggungjawab dalam melaksanan tugas yang diberikan kepada aku sebagai seorang pemimpin.

Johor akan menjadi medan tempur utama pada Pilhan Raya Umum yang akan datang dan pertempuran itu pula bukan calang-calang malah ia bakal menetukan jatuh bangun Kerajaan barisan nasional dan survival Melayu khasnya.

Berubahlah dan sedarlah.. kita bukan tidak kuat cuma kita tidak bersatu....