Kilang Arak Tidak Dikenakan Catuan Air?

Masalah bekalan air di Selangor dilihat semakin meruncing dengan catuan yang berterusan oleh Kerajaan Selangor.

Paling terasa dengan catuan itu selain penghuni rumah adalah peniaga yang terpaksa menggunakan pinggan dan cawan pakai buang yang secara tidak langsung telah meningkatkan kos peniaga terbabit.

Bila kos meningkat maka ada dikalangan mereka yang terpaksa menaikkan harga barang makanan dan ada yang terpaksa tutup kedai kerana tidak mampu menghadapi dugaan kali ini yang disebabkan oleh kegagalan urus tadbir Kerajaan Negeri Selangor.

Mana-mana peniaga yang menjadi penyokong tegar kepada Kerajaan Negeri Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat terpaksa menanggung malu dan azab akibat catuan air yang amat menyeksakan ini.


Dalam 2-3 hari kebelakangan ini kecoh diperkatakan tentang kilang Nestle yang kerugian hampir 15 juta akibat catuan tetapi yang menjadi persoalan mengapakah "KILANG ARAK CARLSBERG" tidak menghadapi masalah yang sama.

Apa kelebihan dan keistimewaan Kilang Arak berkenaan hinggakan catuan air tidak dikenakan kepada mereka?

Begitu juga dengan cerita "DIA HENDAK MANDI DI RUMAH MB" yang dibawakan oleh blog Mazidul Akmal baru-baru ini (KLIK SINI) yang memaparkan kisah seorang lelaki bujang yang menetap di kelangyang mahu mandi di rumah MB Selangor kerana tiada air dirumahnya.

"Mudah sungguh MB dan ahli keluarga mandi, berak dan kencing. Rakyat seperti saya menderita, kena kencing. Di kawasan rumah saya, kononnya, bekalan air dicatu dua hari dan disalurkan semula dua hari kemudian. Kononnyalah tetapi kejadian itu tidak berlaku. Sukar orang bujang seperti saya untuk membasuh pakaian. Berak pun leceh sebab saya beragama Islam, punggung tidak boleh dibersihkan mengguna kertas tisu gulung sahaja. Masakan hendak bertemu teman wanita tanpa membasuh berak dengan air dan tidak mandi, busuk,"

Itu antara keluh rakyat Selangor yang merasakan tidak adil baginya bila rumah Menteri Besar yang mengarahkan bekalan air dicatu tetapi di rumahnya sentiasa ada air.

Begitulah cerita air yang semakin membebankan rakyat Selangor. Kerana kerakuasan politik, kuasa dan wang mereka yang memerintah langsung tidak peduli akan nasib rakyat.