PENGAKUAN BEKAS WARGA SINGAPURA TERHADAP MELAYU, ISLAM DAN RAJA



Seorang bekas warganegara Singapura turut menyokong perjuangan yang dibawa oleh Dato' Dr Hasan Ali iaitu Islam, Melayu dan Raja.

Beliau juga menyurakan kebimbangan terhadap masa depan bangsa Melayu pada masa depan dan tidak mahu ia jadi seperti di Singapura dimana bangsa Melayu dipinggirkan.



Sungguh bertuah rasanya dapat menjadi seorang Warganegara Malaysia yang merupakan sebuah negara yang aman makmur bersama masyarakatnya yang berilang kaum dan dapat mengamalkan adat budaya serta agama masing-masing tanpa kekangan daripada kerajaan memerintah.


Tetapi kini ramai dikalangan rakyat Malaysia tidak bersyukur dengan apa yang mereka ada hingga sanggup menidakkan Agama, Bangsa dan Institusi Raja yang setelah kian lama kita amalkan bersama.


Keadaan ini berlainan pula dari kalangan bukan warganegara Malaysia  yang kini telah mendapat peluang menjadi penduduk tetap atau warganegara dimana mereka merasa amat bertuah menjadi sebahagian daripada  penduduk Malaysia sebuah negara yang aman makmur jika dibandingkan dengan negara asal mereka dimana mereka ditindas.


Ikutilah pengakuan seorang bekas warganegara Singapura yang merasakan dirinya bertuah menjadi sebahagian rakyat Malaysia dan dengan penuh rasa bangga mengakui dirinya menyokong perjuangan Islam, Melayu dan Raja.

Semoga pandangan beliau akan menjadi pedoman kepada anak bangsa untuk mempertahankan Islam, Melayu dan Raja.

2 comments:

Anonymous said...

Muzik terlalu kuat x dgr apa yg dikatakan...

Anonymous said...

Orang suruh baca bukan suruh dengar la bongok