Ketua Cawangan UMNO Letak Jawatan Tanda Protes Presiden Umno

Memetik laporan Selangor Press, Ketua UMNO Cawangan Simpang Morib, Zulkefli Mohamed Ghouse dikatakan meletak jawatan sebagai tanda protes terhadap kepimpinan presiden parti itu, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang disifatkan gagal mendengar suara akar umbi terutama melibatkan isu berkaitan kepentingan Islam dan Melayu.

Beliau membuat keputusan itu setelah menilai kegagalan pentadbiran Najib dalam mempertahankan Akta Dalam Negeri (ISA) dan keputusan terbaru Presiden UMNO untuk menghapuskan pula Akta Hasutan yang dianggap tidak menepati kehendak ahli UMNO dan sebilangan besar rakyat Malaysia.

Perkara ini tidak boleh dipandang remeh, menjelang Perhimpunan Agung UMNO sudah pasti banyak perkara yang akar umbi harap dapat dibawa untuk pendengaran khasnya kepada Presiden Parti.

Seperti biasa, kebanyakan suara mereka hanya sampai di dalam buku persidangan yang akhirnya akan menjadi penghuni tong sampah dan berkesudahan di tempat pelupusan sampah.

Akar umbi bukan mahu minta Presiden belikan 'Porsche', mereka hanya mahu usul mereka dibincangkan dan dibuat keputusan walau kebanyakannya dan seperti selalunya ia tidak memihak kepada mereka.

Sebagai umat Melayu beragama Islam sudah pastinya mereka mahu bangsa dan agama mereka utuh, Parti Keramat UMNO sekian lama menjadi pelindung, Kerajaan BN hari ini ditunjangi UMNO tetapi sayangnya bangsa dan agama sudah tiada dalam buku kerajaan.

Kerajaan hari ini mahu negara ini jadi satu bangsa tetapi lain-lain agama.

Kerajaan hari ini mahu melayu hormati bangsa lain, kerajaan hari ini mahu umat islam tunduk rendahkan diri supaya tidak menyinggung perasaan penganut agama lain.

Kerajaan hari ini terpaksa serahkan hak melayu yang sedikit ini untk dikongsikan dengan bangsa lain dengan alasan hak kesamarataan, diskriminasi dan toleransi.

Kerajaan hari ini terpakasa mendengar, memahami dan menyelsaikan masalah dan rungtan bangsa lain tetapi tidak untuk bangsa melayu umat islam kerana mahu undi.

Siapa Kerajaan?

Siapa Menteri?

Siapa Perdana Menteri?

Apa parti mereka?

Hari ini seorang Ketua Cawangan meletak jawatan.. 

Ketua Cawangan tidak besar, tidak punya banyak ahli, tidak sekaya pemimpin atasan dan tidak dikenali oleh Presiden Parti.

Tetapi mungkin mereka di atas sana lupa, Cawangan itu akar, tanpa akar masakan ada pokok..

Satu cawangan tidak beri kesan tapi jangan sampai cawangan bersebelahan turut serta, nanti panjang ceritanya dan sukar dikawal yang akhirya akan merosakkan parti.

Jangan kerana satu cawangan kita kalah perang PRU nanti.

Akar umbi hanya mahu suara mereka didengari, membuat keputusan hak perti tetapi biar akar umbi dilibatkan sekali.

Jangan "Gah" di PWTC tetapi UMNO nanti tumbang di Akar Umbi.



4 comments:

Anonymous said...

Pakat Semua Kerua Cawangan Letak Jawatan kalau Najib Ah Jib Gor Tak Letak Jawatan Presiden Parti...

JOM LETAK JAWATAN RAMAI-RAMAI...

AHLI UMNO PON DIPERSILA LETAK KEAHLIAN.

Anonymous said...

Melayu dikemudiankan..Cina diutamakan

Anonymous said...

Jgn. pula ada pemimpin UMNO-LIBERAL mengutuk tindakan Saudara Zulkefli ini - di atas KEBERANIAN dan KETEGASANnnya!

Inilah semangat perjuangan ISLAM/Melayu yg. kita mahu dlm. UMNO - bukan semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat Islam/Melayu-LIBERAL kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu si PENDATANG KAPIRDAJAL- Barat/ZIONIS- serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI!

Yg. aku heran tu juga, mana pi PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu-HEBAT utk. LAWAN habis-habisan dptkan balik setiap inci Tanah Rizab Melayu yg. diROMPAK, di seluruh Tanah Melayu. PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, terutamanya di P. Pinang dan Selangor?!

BUMIPUTERA Islam/Melayu/Org. Asli, harus miliki paling MINIMA (bukan maksima) 50% dari Tanah Negeri kat Tanah Melayu ni! Ada si LIBERAL UMNO hari ni bilang kita harus BERKONGSI dgn. kaum lain! SedangkanTanah Rizab Melayu boleh hanya tinggal 20% dari keseluruhan Tanah Melayu kerana diROMPAK – maka apahal lagi masih nak terus TUNDUK-mcm-KULI dan terus “KONGSI, KONGSI"-MEMBUTA TULI! Bakal kita jadi spt. BUMIPUTERA Palestin yg. sungguh malang, habis diROMPAK hampir keseluruhan Tanah PUSAKA nenek moyang depa oleh si ZIONIS-paling-KEPARAT yg. asalnya dari Eropah; mahupun spt. Bumiputera Islam/Melayu di Singapura!

Lihat artikel BERNAS tentang PENINDASAN DAJAL ke atas BUMIPUTERA ISLAM/Melayu berkaitan Tanah Rizab Melayu ini – di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pemimpin-politik-tidak-serius-1.17675, Pemimpin politik tidak serius, OLEH MUZDALIFAH MUSTAPHA (PENGARANG@UTUSAN.COM.MY) | 28 Oktober 2014:

KUALA LUMPUR 27 Okt. – Tidak serius menjaga kepentingan Melayu bagi pemilikan hartanah dalam kalangan pemimpin politik antara punca tanah rizab Melayu yang masih dimiliki oleh orang Melayu hanya tinggal 20 peratus daripada keseluruhan tanah di Semenanjung.

Bekas Ketua Pengarah Pejabat Tanah dan Galian, Prof. Datuk Dr. Nik Mohd. Zain Nik Yusof berkata, sikap memandang remeh tersebut bukan baru berlaku bahkan 10 tahun lalu, menyebabkan isu itu tidak pernah menemui jalan penyelesaian.

“Sudahlah bumiputera gagal mencapai sasaran 30 peratus pegangan ekuiti ketika Dasar Ekonomi Baru (DEB) sehingga sekarang. Wujud pula satu lagi masalah, tanah yang sepatutnya milik orang Melayu turut gagal dipertahankan.

“Sikap tidak serius pemimpin politik ini wujud dari dahulu lagi. Pernah saya bawa isu ini semasa mesyuarat Majlis Tanah Negara yang dihadiri oleh semua Menteri Besar, Ketua Menteri dan 10 menteri Kabinet. Tetapi maklum balas yang saya terima amat mengecewakan. Mereka kata akan lihat perkara itu tetapi sampai hari ini tiada tindakan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau semasa menjadi panel Wacana dan Forum: Isu Tanah Rizab Melayu semalam mendedahkan tanah rizab Melayu yang dimiliki oleh orang Melayu kini hanya tinggal 3.6 juta hektar atau 20 peratus daripada 12.8 juta hektar keseluruhan tanah rizab Melayu di Semenanjung.......(Teruskan membaca)

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Tindakan yang wajar diikuti oleh semua ketua umno cawangan supaya ketua umno bahagian terjaga dari tidur kekenyangan di bawah ketiak najib..